Hillen wil maatschappelijke dienstplicht

Gestart door A.J., 21/12/2011 | 13:38 uur

guest1400

Citaat van: VandeWiel op 21/12/2011 | 14:17 uur
Citaat van: guest1400 op 21/12/2011 | 13:55 uur
Citaat van: A.J. op 21/12/2011 | 13:40 uur
Geld, middelen, personeel, kazernes???

Eerst de halve krijgsmacht wegbezuinigen en nu met dit plan komen... :sick:

hadden we kunnen zien aankomen, goedkope polen inhuren was geen optie dan maar goedkope dienstplichtigen, des te meer redenen om nog meer mensen eruit te trappen :mad:

Ik zal er helemaal naast zitten, maar je kunt het ook zien als een reddingsplan voor Defensie. Dienstplichtigen betekent ook instructeurs en officieren. Veel dienstplichtigen betekent meer instructeurs en meer officieren. Het betekent ook instandhouding kazernes.

Verder creëer je weer maatschappelijke betrokkenheid bij de krijgsmacht door meer mensen gedurende een langere periode er mee in aanraking te laten komen. Dat lijkt me een probleem van de huidige generatie, die hebben er echt niets meer mee.

En ja, toegegeven, Hillen kennende zal er ergens wel een bezuiniging in verwerkt zitten... Of hij probeert zo geld uit andere potjes los te peuteren...

in ideale omstandigheden zou dat een goed plan zijn echter met het huidige economische klimaat acht ik het zeer onwaarschijnlijk

Tanker

We gaan weer verder met "de grillen van Hillen", de beste man is volgens mij seniel aan het worden.......

VandeWiel

#4
Citaat van: guest1400 op 21/12/2011 | 13:55 uur
Citaat van: A.J. op 21/12/2011 | 13:40 uur
Geld, middelen, personeel, kazernes???

Eerst de halve krijgsmacht wegbezuinigen en nu met dit plan komen... :sick:

hadden we kunnen zien aankomen, goedkope polen inhuren was geen optie dan maar goedkope dienstplichtigen, des te meer redenen om nog meer mensen eruit te trappen :mad:

Ik zal er helemaal naast zitten, maar je kunt het ook zien als een reddingsplan voor Defensie. Dienstplichtigen betekent ook instructeurs en officieren. Veel dienstplichtigen betekent meer instructeurs en meer officieren. Het betekent ook instandhouding kazernes.

Verder creëer je weer maatschappelijke betrokkenheid bij de krijgsmacht door meer mensen gedurende een langere periode er mee in aanraking te laten komen. Dat lijkt me een probleem van de huidige generatie, die hebben er echt niets meer mee.

En ja, toegegeven, Hillen kennende zal er ergens wel een bezuiniging in verwerkt zitten... Of hij probeert zo geld uit andere potjes los te peuteren...

guest1400

Citaat van: A.J. op 21/12/2011 | 13:40 uur
Geld, middelen, personeel, kazernes???

Eerst de halve krijgsmacht wegbezuinigen en nu met dit plan komen... :sick:

hadden we kunnen zien aankomen, goedkope polen inhuren was geen optie dan maar goedkope dienstplichtigen, des te meer redenen om nog meer mensen eruit te trappen :mad:

A.J.

Geld, middelen, personeel, kazernes???

Eerst de halve krijgsmacht wegbezuinigen en nu met dit plan komen... :sick:

A.J.

#1
Hillen wil maatschappelijke dienstplicht

DEN HAAG - Minister Hans Hillen van Defensie ziet heil in een maatschappelijke dienstplicht.

Hij vindt dat de invoering hiervan serieus moet worden onderzocht, zo zei hij woensdag in een gesprek op RLT7.

Jongeren zouden een jaar lang aan de slag moeten, bij de krijgsmacht maar bijvoorbeeld ook in de zorg of de milieusector. Het gaat erom ''de jonge mensen leren een jaar lang te investeren in een samenleving die ook van hun moet worden'', zei Hillen.

Evenwichtiger

De maatschappelijke dienstplicht wordt dan een alternatief voor de militaire dienstplicht, die in 1996 werd opgeschort. Daarbij werden echter geen meisjes opgeroepen en hoefde maar een derde van alle jongens de dienstplicht te vervullen.

Als er iets nieuws komt, moet dat evenwichtiger, aldus Hillen. ''Dus 10 van de 10 meisjes en 10 op de 10 jongens.'' De minister wees er verder op dat de dienstplicht geen correctie mag zijn voor een slechte opvoeding of een samenleving die geen normen stelt.

''Het moet een verlengstuk daarvan zijn.'' De minister verwacht dat het 4 à 5 jaar vergt om de maatschappelijke dienstplicht in te voeren.

nu.nl