Pantservoertuigen

Gestart door Dirk16, 21/07/2003 | 12:52 uur

pORC

das de viking (gepantserde bv) volgens mij jah, ze hebben hem bij de royals ook al.

DvdW

best wel een mooi beestjuh :D
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


DvdW

Heb je daar een foto/info van?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Freggel


DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

pORC


DvdW

wat word de vervanger dan?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Freggel

BV 206 is (nog steeds ) geen pantservoertuig

Vervanger komt over een jaar of 2 ws

Ton de Zwart

Citaat van: Frank op 04/09/2003 | 19:08 uur
[quote author=Ton de Zwart link=board=48;threadid=2225;start=0#msg11217 Ze hebben inderdaad een nieuwe variant met een steviger pantser die onlangs door de Britse mariniers werd aangekocht. BvS 10 Viking

Juist ja, mooie foto!  Maar we hadden het over het al of niet gepantserd zijn van de BV 206, en dit mag dan wel een all terrain carrier zijn maar het is een geheel ander voertuig.  Maar het ding mag er wel zijn!!....

Frank

Citaat van: Ton de Zwart op 04/09/2003 | 11:45 uur
Citaat van: calimero op 04/09/2003 | 11:39 uur
ze zijn toch bestand tegen 7,62 of .50 munitie?

Echt niet. Ik heb vrij ruime ervaring op dit voertuig en weet dat het plaatwerk deels kunststof is en deels gewoon dun (auto)plaatstaal.  Of er moet in die tijd een geheel nieuw ontwerp zijn uitgebracht natuurlijk.  Maar dat lijkt me sterk, want bepantsering zou het gewicht aanzienlijk doen toenemen.  De BV is een "over snow vehicle" en kan tevens als een bootje varen.  Gewichtsvermeerdering zou beide eigenschappen teniet doen.
Maar misschien is er iets gedaan wat ik niet weet, met keflar of zoiets, het is voor mij ook al 11 jaar geleden....

Ze hebben inderdaad een nieuwe variant met een steviger pantser die onlangs door de Britse mariniers werd aangekocht. BvS 10 Viking
http://news.mod.uk/img/pressdatabase/images/supportingImages/large/viking1_tn.jpg

calimero

ok thnx, weer wat geleerd... ::)
Impossible only takes some minutes longer.

Ton de Zwart

#12
Citaat van: calimero op 04/09/2003 | 11:39 uur
ze zijn toch bestand tegen 7,62 of .50 munitie?

Echt niet. Ik heb vrij ruime ervaring op dit voertuig en weet dat het plaatwerk deels kunststof is en deels gewoon dun (auto)plaatstaal.  Of er moet in die tijd een geheel nieuw ontwerp zijn uitgebracht natuurlijk.  Maar dat lijkt me sterk, want bepantsering zou het gewicht aanzienlijk doen toenemen.  De BV is een "over snow vehicle" en kan tevens als een bootje varen.  Gewichtsvermeerdering zou beide eigenschappen teniet doen.
Maar misschien is er iets gedaan wat ik niet weet, met keflar of zoiets, het is voor mij ook al 11 jaar geleden....

calimero

Citaat van: Ton de Zwart op 04/09/2003 | 11:23 uur
BV 206 een pantservoertuig?  Sinds wanneer?

ze zijn toch bestand tegen 7,62 of .50 munitie? k dacht eens zo iets gehoord te hebben, en dat er iets komt dat tot 14,5 mm munitie bestand is.
Impossible only takes some minutes longer.

Ton de Zwart

BV 206 een pantservoertuig?  Sinds wanneer?


calimero

De pantser voertuigen bij het korpsmariniers zijn:
- BV 206
- Patria XA 188
- YPR 765 (niet standaard)

dat waren ze volges mij...
Impossible only takes some minutes longer.

Jeffrey

Mooi ding dat amphibiepantservoertuig alleen een beetje licht gepanserd in Irak was 1 RPG al genoeg om de gehele zijkant open te slaan.

pORC

Hoe zit het trouwens met die gepantserde variant van de BV (de Viking volgens mij), die zou toch ook z'n intrede doen bij het korps mariniers??
De engelsen hebben hem al, en ik weet ook dat de commandant van de mariniers ze wou aanschaffen.

Trouwens, enig idee wanneer de AG36 (granaatwerper) z'n intrede doet bij de marns??

oud_zijde

aha!

zoekt en gij zult vinden :D
is idd een Amerikaanse tank, en wel de AAVP7A1 crocodile (amphtrack?)
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/aavp7a1.htm


It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

da's een joint oefening denk ik, volgens mij hebben wij dat voertuig niet

behalve dattie best lelijk is zegt het me nix
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Dirk15


Ja maar ik zag hier een foto op deze site van mariniers die uit een heel ander soort pantservoertuig komen lopen. Of zijn dit de Amerikanen? kijk eve

http://home-3.worldonline.nl/~ac40965/mortars/nederlands/
- dan op fotoboek klikken
- dan op desert oparations
- daar zie je zo'n foto genaamd deploy
  Is dat een panstervoertuig van de nl mariniers?
  zoja welke? Ik heb ze wel gezien bij de            amerikanen in Irak.

oud_zijde

het voertuig heet niet Patria, zo heet het bedrijf dat ze maakt

je moet zoeken op XA-200


http://www.army-technology.com/projects/xa200/xa2001.html
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Voor zover ik weet hebben de mariniers alleen de Patria als panservoertuig t.b.  In voorkomend geval, op ad hoc basis worden ook wel M 113's geleend van de KL.
PLaatjes kun je vinden op het www, door deze namen in b.v. Google te gebruiken als zoekargument......

Dirk16

Wie kan mij plaatjes + misschien beetje info geven over de pantservoertuigen bij de mariniers?
:)