'Personeelsbeleid Defensie puinhoop'

Gestart door Lex, 05/01/2012 | 20:59 uur

bertje

#24
Laaste nieuws over leeftijdsdiscriminatie

Wat zijn nu de gevolgen voor de medewerkers die in deze situatie verkeren?
Zeer recent heeft de HDP richtlijnen uitgevaardigd over hoe men om dient te gaan met de
Uitspraak van het College en de voorzieningenrechter. Wat houden deze richtlijnen in?
Allereerst voor hen die in bezwaar zijn gegaan tegen de niet plaatsingsbrief (op grond
van bovenstaande), zal Defensie zich inspannen om een passende functie te bieden
opdat ontslag wegens overtolligheid wordt voorkomen. Men noemt dit een harde
inspanningsverplichting. Hoe dit precies ingevuld gaat worden is momenteel een
onderwerp van discussie. Deze harde inspanningsverplichting geldt in principe ook voor
personeel dat op een later moment binnen de daarvoor geldende termijn in bezwaar
gaat en waarbij het bezwaar gegrond wordt verklaard    :P

bertje

Mensenrechtencollege veroordeelt leeftijdsdiscriminatie bij plaatsingsvolgorde reorganisatie

http://www.acom.nl/default.aspx?pageId=9&newsId=696      :mad:

KapiteinRob

Het topic gaat over (de puinhoop bij) het personeelsbeleid bij defensie.

Rob
Forumbeheerder

joey18

Citaat van: Tanker op 06/01/2012 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

kwa crisus gaat het daar een stuk beter ja, alleen kwa materieel is het een stuk minder. Ik heb in maart de keuring in belgie dus kijken hoe dat afloopt;)

SMI de Boer

Citaat van: dudge op 06/01/2012 | 21:24 uur
Australië?
Of Frankrijk, je kan een hoop zeggen, maar hun krijgsmachtbeleid is wel een van, zo niet de best verzorgde/bestuurde van Europa en een voorbeeld voor de rest.
Als je Joods bent kun je nog in Israël terecht...



Israel zou ik ook niet erg vinden... ik ken al Krav Maga
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 06/01/2012 | 21:15 uur
Citaat van: Tanker op 06/01/2012 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

och, kon ik maar bij de 1st light infantry

Wat is die avatar ook weer???

The big red one....... :angel:

SMI de Boer

Citaat van: Tanker op 06/01/2012 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

och, kon ik maar bij de 1st light infantry

Wat is die avatar ook weer???
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: jurrien visser op 06/01/2012 | 21:12 uur
Citaat van: Tanker op 06/01/2012 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

Je kan naar Australië.. ook niet zo verkeerd denk ik dan maar zo!

Die wilden volgens mij toch het liefst mensen uit GB hebben als ik dat allemaal goed gelezen heb.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 06/01/2012 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

Je kan naar Australië.. ook niet zo verkeerd denk ik dan maar zo!

Tanker

Citaat van: joey18 op 06/01/2012 | 21:06 uur
in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Nee, België heeft een lekker leger...
Als men nou eens de strijdkrachten van de VS of Canada zouden openstellen voor buitenlanders zou ik het wel weten.....

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

joey18

in belgie zijn nog genoeg vacature open, en daar word alles echt goed voor je geregeld! nederland is of word een puinhoop dus gauw weg wezen hier!

Tanker

Er is niks veranderd dus de afgelopen jaren....ja, men moet meer met minder doen.
Het old-boys network wordt steeds belangrijker......

KapiteinRob

Citaat van: irma op 05/01/2012 | 22:07 uur
Het gedoe met de vacatures en vulling betreft niet alleen P&O (alhoewel die er inderdaad wel wat van kunnen).

Nee, maar P&O doet dus z'n werk defensiebreed niet goed en bovendien, zodra het de eigen hachies betreft, trekken ze zich niets van de regels aan. En dus hanteert men al helemaal geen "normen en waarden gedrag" richting hun collega's buiten de P&O-organisatie.

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 05/01/2012 | 21:53 uur
Ik geloof er geen snars van dat er actie komt, want het is de P&O-kliek die ons met "regels" om de oren slaat terwijl ze zelf laten zien boven diezelfde regels te staan als het henzelf en hun vriendjes goed uitkomen.
Het gedoe met de vacatures en vulling betreft niet alleen P&O (alhoewel die er inderdaad wel wat van kunnen).
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Ik geloof er geen snars van dat er actie komt, want het is de P&O-kliek die ons met "regels" om de oren slaat terwijl ze zelf laten zien boven diezelfde regels te staan als het henzelf en hun vriendjes goed uitkomen.

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 05/01/2012 | 21:20 uur
Citaat van: irma op 05/01/2012 | 21:18 uur
Kijk..... melden helpt  ;)

Dat geloof je zelf toch niet? Sinds wanneer wordt een vakbond nog serieus genomen door defensie?
Ik weet niet of ze serieus worden genomen maar vind het wel goed dat ze er nu iets van vinden en dat dit, waar een groot deel van ons regelmatig tegenaan loopt, nu niet onder de pet blijft. Of er actie komt (of een slap excuus) moeten we afwachten.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: irma op 05/01/2012 | 21:18 uur
Kijk..... melden helpt  ;)

Dat geloof je zelf toch niet? Sinds wanneer wordt een vakbond nog serieus genomen door defensie?

irma

Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 05/01/2012 | 21:04 uur
die zien wat ze willen zien

In dit geval hebben ze, zoals ik het ervaar, groot gelijk!

KapiteinRob

Het is zoals het altijd al was; vriendjespolitiek en baantjes toeschuiven, vooral binnen de P&O-kliek. Alleen met de NF in aantocht zou er niet bevorderd en op functie verlengd mogen worden. En waar gebeurt dat dus met name wel? Precies..... Wat mij betreft drukt vakbond AFMP/FNV zich nog netjes uit.

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Is gebruikelijke strategie binnen grote bedrijven waar drastisch gereorganiseerd moet worden. Zorgen dat er flinke onzekerheid, onrust en demotivatie onder het personeel ontstaat, waardoor er zo'n groot aantal weg loopt ("eieren voor z'n geld kiest") dat er nauwelijks nog gedwongen ontslagen hoeven te vallen...

En er wordt nu al gesproken over tekorten op langere termijn...

Lex

DEN HAAG - Defensie heeft een puinhoop gemaakt van zijn nieuwe personeelsbeleid. Dat zegt vakbond AFMP/FNV.

De militaire vakbond meldde donderdag geschokt te zijn door de grote hoeveelheid klachten die binnenkomen over het invullen van vacatures binnen Defensie.

Volgens AFMP/FNV worden vacatures meestal niet opengesteld, worden functie-eisen tussentijds aangepast en worden plekken nog steeds buiten de officiële procedures om ingevuld. Van de beloofde talentontwikkeling binnen Defensie komt in de ogen van de vakbond niets terecht.

Bij het aanvragen van een opleiding is het volgens AFMP/FNV niet veel beter gesteld. Een persoonlijk ontwikkelingsplan is nodig, maar de praktijk hierbij is een chaos, aldus de vakbond. Het gevolg zou zijn dat verzoeken om opleidingen op grote schaal onterecht worden afgewezen.

© ANP
5 januari 2012 20:52