Vervanging Operationele Wielvoertuigen 7,5 kN

Gestart door Reservist, 13/01/2012 | 13:44 uur

Ros

Citaat van: Laurens op 04/12/2013 | 17:14 uur
Is het ook goedkoper?

Ongetwijfeld. Defensie betaalt alleen het onderhoud, in plaats van onderhoud+personeel+voorraden.

dudge

Citaat van: Ton de Zwart op 04/12/2013 | 21:00 uur
Is dit misschien een in het budget passend idee?

                   

>:(

Ja, eigenlijk wel ja.
Kijk die vent in dat voertuig, dat ding moet best klein zijn.

Ton de Zwart

Is dit misschien een in het budget passend idee?

                   

Alpha Kilo


Laurens

CitaatHet onderhoud van de VW Amarok gebeurt bij de VW dealer in plaats van in de militaire
werkplaatsen van de KL. Dat is sneller en efficiënter

Is het ook goedkoper?

Elzenga

Zijn prima om te verven/stickeren naar KMar uitvoering  ;)


DvdW

Citaat van: Alpha Kilo op 04/12/2013 | 15:59 uur
Hier een link naar het Natres magazine November Romeo, uitgave december. Staat een artikel in over het nieuwe voertuig, compleet met wat plaatjes.
http://www.natres.net/artikelen/Bestanden/Content/November%20Romeo%20DECEMBER%202013.pdf
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen over pakweg 5 jaar. Ik lees nu een hoop mooie woorden, maar als de geschiedenis ons iets geleerd heeft dat dit soort dingen altijd minstens 2x zoveel kosten, 3x zo lang gaan duren en minstens net zo duur als de voorganger is....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Alpha Kilo

Hier een link naar het Natres magazine November Romeo, uitgave december. Staat een artikel in over het nieuwe voertuig, compleet met wat plaatjes.
http://www.natres.net/artikelen/Bestanden/Content/November%20Romeo%20DECEMBER%202013.pdf

LLH


ridivek

(mijn eerste post hier)
'K kwam in 'materieel gezien" nr.6, Aug. 2013, op blz. 12, tegen dat defensie dit jaar 1250 lichte voertuigen 7,5kN gaat aanschaffen.
(materieel gezien weet iedereen hier toch wel te vinden?)

Na wat googelen en dit forum lezen kwam ik de volgende aankondiging voor een aanbesteding tegen:
http://aanbestedingskalender.nl/aankondigingen/detail/235243-civiele-terreinwaardige-voertuigen-met-laadvermogen-van-minimaal-7-5kn

Het worden 1250 voertuigen met een minimaal laadvermogen van 7,5kN (750kg), inclusief instandhouding voor 10 jaar. Met een optie voor nog 1250 voertuigen. In de aanbesteding staan vier varianten, namelijk:
Pick-up met 1) hardcover, 2) huif, 3) zonder afdekking, over het laadcompartiment, en 4) gesloten auto met gecombineerd ladings- en personeelscompartiment.

De voorspellingen hier waren dus erg goed.

Laurens

Hi-Lux is zover ik weet in gebruik bij de brigades met kust-gebieden en specifiek voor duinen/stand/waddengebied bedoelt. Nooit mee gereden dus geen idee hoe die rijdt. VW gaat voor een busje als een tierelier, behoorlijk wat gekke capriolen mee uitgehaald, ding kan veel hebben.

Ace1

Citaat van: Laurens op 05/08/2013 | 17:08 uur
sssttt...  ;)

KMar striping voertuigen worden allen via een lease/contract met een bedrijf ter beschikking gesteld. Geen idee hoe het precies in elkaar zit, maar op deze wijze schijnt het goedkoper te zijn dan alles in eigen beheer houden.

Bevalt die Hi-lux beter dan een VW T5?

Laurens

Citaat van: Ace1 op 03/08/2013 | 12:09 uur
Zo te zien heeft Laurens zijn busje ingeruild voor nieuw speelgoed en dan daar heel sneaky over zijn? 8)

sssttt...  ;)

KMar striping voertuigen worden allen via een lease/contract met een bedrijf ter beschikking gesteld. Geen idee hoe het precies in elkaar zit, maar op deze wijze schijnt het goedkoper te zijn dan alles in eigen beheer houden.

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 03/08/2013 | 13:31 uur
Nu wel?

Weet ik niet, ik denk echter dat dat prio 15 heeft in de huidige tijd. Prio 1 zullen de centen zijn.