Vervanging Operationele Wielvoertuigen 7,5 kN

Gestart door Reservist, 13/01/2012 | 13:44 uur

Flyguy

ik heb een dmax gehad, prima wagens en ze rijden ook lekker.
Het lijkt me trouwens wel typisch defensie om dan voor de deluxe versie te gaan  :crazy:

Enforcer

Citaat van: ZitStuk op 30/05/2012 | 18:19 uur
Kan je nu al vertellen dat het hem niet wordt. Ze willen defensie breed naar hetzelfde voertuig. Aangezien bv luchtmobiel zonder kap wil rijden zal dat met dit voertuig niet mogelijk zijn...

Dan kom je toch niet verder dan de Laro of de MB?! Beide relatief dure voertuigen. Met het verschil kun je toch beter een een tweetal voertuigen gebruiken. Als ik kijk naar de burgervoertuigen is er sowieso een enorme verscheidenheid. Ondersteunende eenheden kunnen het best met een goedkopere variant doen met vast dak.

ZitStuk

Kan je nu al vertellen dat het hem niet wordt. Ze willen defensie breed naar hetzelfde voertuig. Aangezien bv luchtmobiel zonder kap wil rijden zal dat met dit voertuig niet mogelijk zijn...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Enforcer

Als testvoertuig? Jammer dat dit er niet bij staat.

Ace1


onderofficier

#27
Citaat van: IPA NG op 24/01/2012 | 21:57 uur
Er zal in Brussel druk gelobbyed worden over de aankoop van pickups voor een klein, internationaal zeer onbekend clubje reservisten (als ik de natres zo mag noemen) uit Nederland?


Deze voertuigen worden de vervanging van alle MB 290 dg en YAL 4442 dus niet alleen voor de  Natres.

En aangezien er behoorlijk wat dus heel wat voertuigen worden vervangen zal er idd een flink gelobbyd worden 
(al wordt er niet 1 op 1 vervangen)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Citaat van: Ros op 14/01/2012 | 12:43 uur
Europese aanbesteding zal wel degelijk een grote rol gaan spelen. Er zal in Brussel hevig gelobbyed worden wie er mag leveren en wat er als wederdienst mag worden verwacht.

Er zal in Brussel druk gelobbyed worden over de aankoop van pickups voor een klein, internationaal zeer onbekend clubje reservisten (als ik de natres zo mag noemen) uit Nederland?

Ja dat onderwerp zal hoog op de agenda staan. Niet dus.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1

even een bijsteling ik maak nu geen top 4 maar een top 5.

1.Mitsubishi L200
2.Nissan Navara
3.Toyota Hilux
4.Isuzu D-Max
5.Volkswagen Amarok


Enforcer


Ace1

Citaat van: Enforcer op 14/01/2012 | 13:37 uur
Je hebt ook nog de Isuzu D-Max en de Mazda BT-50/Ford Ranger (double cab vanaf 26.310 Euro via Belgische import).

De vraag is wat je nodig hebt. Je hebt natuurlijk ook nog grotere broers, zoals de Toyota Thundra en de Nissan Titan.

Enforcer ,  Isuzu is niet meer aktief in nederland en de Mazda BT-50 is geen optie omdat deze niet in Nederland wordt geleverd, de bedoeling van de Pickups is dat het onderhoud bij de dealer plaats vindt, dus  outsourcen.

Enforcer

Citaat van: Ace1 op 14/01/2012 | 12:02 uur
Ik maak een top 4 van pickups die betaalbaar zijn.

1.Mitsubishi L200
2.Nissan Navara
3.Toyota Hilux
4.Volkswagen Amarok

Je hebt ook nog de Isuzu D-Max en de Mazda BT-50/Ford Ranger (double cab vanaf 26.310 Euro via Belgische import).

De vraag is wat je nodig hebt. Je hebt natuurlijk ook nog grotere broers, zoals de Toyota Thundra en de Nissan Titan.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 14/01/2012 | 12:38 uur
Citaat van: Ace1 op 14/01/2012 | 12:27 uur
maar heb dat niet gedaan vanwege de slechte bouwkwaliteit van de Amerikaanse merken

En waar baseer je die slechte bouwkwaliteit op? Moet je toch eens kijken waar die bikkels in o.m. Alaska mee door modder en sneeuw rijden.

ik ben 4 x in de VS op vakantie geweest en was niet onder de indruk van de  bouwkwaliteit  van de huurauto´s en ben ook regelmatig op de autorai te vinden    en daardoor goed op de hoogte van Amerikaanse producten.

Ros

Europese aanbesteding zal wel degelijk een grote rol gaan spelen. Er zal in Brussel hevig gelobbyed worden wie er mag leveren en wat er als wederdienst mag worden verwacht.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 14/01/2012 | 12:27 uur
maar heb dat niet gedaan vanwege de slechte bouwkwaliteit van de Amerikaanse merken

En waar baseer je die slechte bouwkwaliteit op? Moet je toch eens kijken waar die bikkels in o.m. Alaska mee door modder en sneeuw rijden.

Ace1

Overigens heb ik ook nog overwogen om er Amerikaanse pickups op mijn lijstje toe te voegen maar heb dat niet gedaan vanwege de slechte bouwkwaliteit van de Amerikaanse merken bovendien maken deze nog altijd gebruik van een starre achteras, terwijl Japanse en Europese merken dat al sinds de jaren 90 al niet meer doen.