Vervanging Operationele Wielvoertuigen 7,5 kN

Gestart door Reservist, 13/01/2012 | 13:44 uur

dudge

Citaat van: Enforcer op 04/12/2014 | 18:48 uur
Ik zie 4 wapensteunen achterin. Ik mag hopen dat er bij de voordeuren ook elk een wapensteun is.

Ik zie een lege houder voor een brandblusapparaat.

Waarvoor is die metalen stellingkast in het midden. De comm apparatuur is hopelijk wel makkelijk bereikbaar.


Nee. 1ste lijns gaat achterin, wapens in de steunen. Rek zal idd wel voor radios zijn. Prima locatie, want aan die speelgoeddingen van de natres kun je toch niks instellen.

Enforcer

Ik zie 4 wapensteunen achterin. Ik mag hopen dat er bij de voordeuren ook elk een wapensteun is.

Ik zie een lege houder voor een brandblusapparaat.

Waarvoor is die metalen stellingkast in het midden. De comm apparatuur is hopelijk wel makkelijk bereikbaar.

dudge

Gisteren op 2 december zijn de eerste Amaroks overgedragen aan de Luchtmobiele Brigade. De Amaroks zullen binnen de brigade vooral als operationeel voertuig gebruikt gaan worden door de Natres. Een klein aantal zal ingezet worden in de vredesbedrijfsvoering van brigadehoofdkwartier en bataljonsstaven. Deze eerste Amaroks waren bestemd voor onze terreinopzichters.




dudge


@marcelfievez
Nieuwe ruimvoertuig van #EODD De eerste 2 zijn begin 2015 operationeel. "

https://twitter.com/marcelfievez/status/538635481731571712

Zander

Citaat van: ZitStuk op 28/11/2014 | 10:07 uur
Dat is nog wel een mogelijk. Alleen zit er geen oorlogsverlichting/blackout rijden in de rijopleiding.
Er zit wel oorlogsverlichting maar ik zie geen bevestigingsmogelijkheden voor bv camo zeiltjes om de glanzende oppervlakken af te dekken...

Vooral veel mee door de drek scheuren!! ;D
People are sheep

DvdW

Citaat van: Huzaar1 op 19/11/2014 | 14:22 uur
Wat is er met dat volgkruis aan de achterkant?
aftands bordje op een nieuw voertuig ;-)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

ZitStuk

Citaat van: Thomasen op 28/11/2014 | 09:59 uur
Tbv rijopleiding misschien. Kan er ook niet zoveel van maken.

Dat is nog wel een mogelijk. Alleen zit er geen oorlogsverlichting/blackout rijden in de rijopleiding.
Er zit wel oorlogsverlichting maar ik zie geen bevestigingsmogelijkheden voor bv camo zeiltjes om de glanzende oppervlakken af te dekken...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

dudge

Citaat van: ZitStuk op 28/11/2014 | 09:42 uur
Het feit dat het geen tactisch voertuig is dus ik zie de noodzaak er ook niet van.....

Tbv rijopleiding misschien. Kan er ook niet zoveel van maken.

ZitStuk

Citaat van: Huzaar1 op 19/11/2014 | 14:22 uur
Wat is er met dat volgkruis aan de achterkant?

Het feit dat het geen tactisch voertuig is dus ik zie de noodzaak er ook niet van.....
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Huzaar1

Citaat van: DvdW op 29/09/2014 | 22:21 uur
Van de Facebookpagina van Materieellogistiek Commando Land




Dat schildje aan de achterkant  :cute-smile:

Wat is er met dat volgkruis aan de achterkant?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Reneb

De "nieuwe" DM kentekens rijden al door het land, en ver daar buiten.

DvdW

Citaat van: Enforcer op 29/09/2014 | 22:25 uur
He, nieuwe nummerborden.

DM= Defensie Motorvoertuig?
Dienst Materieel organisatie?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Enforcer

He, nieuwe nummerborden.

DM= Defensie Motorvoertuig?

DvdW

Van de Facebookpagina van Materieellogistiek Commando Land
CitaatHet cluster Defensie Uitleenorganisatie (DUO) heeft vandaag de eerste twee Volkswagen Amarok lesvoertuigen geleverd aan het Opleidings- & Trainingscentrum Rijden (OTCRIJ). Het zijn de eersten van een serie van 17 auto's, waarmee het OTCRIJ kan beginnen met het kennismakingsprogramma.

Volkswagenleverancier PON draagt de overige 15 Amarok's in week 41 over aan de DUO. De resterende maanden van 2014 zijn gereserveerd voor de ontvangst van de varianten voor de Explosieven Opruimingsdienst Defensie en de Marechaussee. Zodra deze speciale versies zijn ontvangen, komt rond eind van het jaar de geplande levering op gang met 48 Amarok's per maand.
De Amarok 7,5 kN is hoofdzakelijk bedoeld voor individueel en groepsvervoer en het vervoer van vracht in de vredesbedrijfs-voering. Daarnaast zal de VW Amarok 7,5kN ook worden gebruikt voor Opleiding & Trainingsdoeleinden. Het voertuig vervangt in deze taak een groot aantal MB-terreinwagens.





Dat schildje aan de achterkant  :cute-smile:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

Citaat van: DvdW op 21/05/2014 | 19:49 uur
Op verzoek van het OTCRij, brachten zij ook een DEMO-voertuig mee. Een aantal collega's namen de kans om het voertuig eens van dichtbij te bekijken.


Iets in mij zegt dat deze versie een "iets" luxere versie is dan het eindproduct......  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל