Vervanging Operationele Wielvoertuigen 7,5 kN

Gestart door Reservist, 13/01/2012 | 13:44 uur

DvdW

Van de Facebookpagina van de OTCRij:

Instroom VW AMAROK komt dichterbij

Op 15 mei 2014 is er op het OTCRij overleg geweest met DMO en de importeur firma PON, over de instroom van de VW AMAROK binnen de defensieorganisatie. Op verzoek van het OTCRij, brachten zij ook een DEMO-voertuig mee. Een aantal collega's namen de kans om het voertuig eens van dichtbij te bekijken.

Op de foto de Sgt1 Hans Pouwels en de Sgt1 Theo Verdonschot die namens het OTCRij, betrokken zijn bij de testfase en introductie van dit voertuig.

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

NLTactical

Citaat van: HermanB op 08/03/2014 | 14:22 uur
Die witte MB's zijn niet van het type dat het KCT in gebruik heeft.

Bedankt! Het was mij niet eens opgevallen dat het een andere MB is.Nu wel  :big-smile:
Moeten nog komen dus.

HermanB

Citaat van: NLTactical op 08/03/2014 | 13:51 uur
Vraagje :

We hebben een tijdje geleden de verhuizing van al een aantal voertuigen naar Mali gezien. De MB's waren daar wit met een enkele zandkleurige Fennek ertussen. Gaan de Commando's hun werk doen in die witte MB's? ,of gaan er ook nog gecamoufleerde MB's naar Mali?



Die witte MB's zijn niet van het type dat het KCT in gebruik heeft.

NLTactical

Vraagje :

We hebben een tijdje geleden de verhuizing van al een aantal voertuigen naar Mali gezien. De MB's waren daar wit met een enkele zandkleurige Fennek ertussen. Gaan de Commando's hun werk doen in die witte MB's? ,of gaan er ook nog gecamoufleerde MB's naar Mali?



Robert2

Citaat van: Thomasen op 23/02/2014 | 11:12 uur
ik zie ze zo maar Mali verstuurd worden.
technicals hebben we al, alleen noemen wij het softtops. Hebben voordelen, maar zijn ook kwetsbaar, dus maar beperkt bruikbaar voor ons.
Veel succes met onderhoud dan, want dat wordt allemaal uitbesteed, inclusief reserve onderdelen. Dat gaat hem dus niet worden en zie ik dus ook niet gebeuren. Het project met de 12Kn loopt nog steeds, ja er zullen ook VW Amaroks deels in de opleiding gebruikt worden stond in een kamerbrief, maar niet alleen maar, gezien het toekomstige 12Kn voertuig vele malen zwaarder is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 23/02/2014 | 12:09 uur
misschien niet voor de staat, wel voor defensie.

Gezien de hoeveelheid brandstof die men collectief verwacht af te nemen zijn daar prima (bulk) prijsafspraken over te maken, immers tanken op een pas is tanken op krediet.

dudge

Citaat van: Ros op 23/02/2014 | 12:05 uur
Aanname of zeker ?. Je zou de kosten inzichtelijk moeten maken. Inkoop brandstof, exploitatiekosten BOS pompen en extra kilometers om bij de pomp te komen. Daarnaast is de literpijks voor meer dan 65% opgebouwd uit belasting die weer terug vloeit naar de staatskas.

Ik denk dat het 'veel duurder'  de lading niet dekt...

misschien niet voor de staat, wel voor defensie.

Ros

Citaat van: irma op 23/02/2014 | 11:44 uur
Daar bunkeren is alleen veel duurder dan bij de BOS-pomp....

Aanname of zeker ?. Je zou de kosten inzichtelijk moeten maken. Inkoop brandstof, exploitatiekosten BOS pompen en extra kilometers om bij de pomp te komen. Daarnaast is de literpijks voor meer dan 65% opgebouwd uit belasting die weer terug vloeit naar de staatskas.

Ik denk dat het 'veel duurder'  de lading niet dekt...

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 23/02/2014 | 09:19 uur
Die zijn er dan ook al.
Daar bunkeren is alleen veel duurder dan bij de BOS-pomp....
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

dudge

Citaat van: Elzenga op 22/02/2014 | 22:09 uur
maar net als bij de OPVs moeten we nog wel even afwachten of dat zo zal blijven....al doen dit soort pick-ups het prima in menig conflict elders..(technicals).

ik zie ze zo maar Mali verstuurd worden.
technicals hebben we al, alleen noemen wij het softtops. Hebben voordelen, maar zijn ook kwetsbaar, dus maar beperkt bruikbaar voor ons.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 14/12/2013 | 13:59 uur
Een tankpas om te bunkeren bij ieder willekeurig tankstation lijkt mij veel practischer.

Die zijn er dan ook al.

Elzenga

Citaat van: HermanB op 21/02/2014 | 22:44 uur
Het is een voertuig wat bedoelt is voor vervoer op de basis en niet voor uitzendingen. Wat maakt het uit wat voor bak ze dan rijden.
maar net als bij de OPVs moeten we nog wel even afwachten of dat zo zal blijven....al doen dit soort pick-ups het prima in menig conflict elders..(technicals).

A.J.

Citaat van: Fuse71 op 14/12/2013 | 14:06 uur
Was nergens voor nodig, Nogmaals gebaseerd op spookverhalen van meer dan 10 jaar geleden.
Dagelijks tanken honderden burger auto's bij de BOSpomp en ik ken geen verhalen van problemen en heb ze zelf ook nog nooit ondervonden.

Je bent bekend met het alg probleem bij te lang stil staan?

Oorlogsvis