Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/01/2012 | 12:53 uur

Tanker

Citaat van: jurrien visser op 09/07/2012 | 11:10 uur
Marco Kroon krijgt promotie

Toegevoegd: maandag 9 jul 2012, 10:45

Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot. Vanaf donderdag geeft hij leiding aan 200 militairen van het 17de Pantserinfanteriebataljon.

Kroon draagt de Militaire Willemsorde voor zijn heldenmoed in Afghanistan, waar hij commandant was bij het Korps Commandotroepen. Kroon kwam in opspraak doordat hij werd verdacht van cocaïnebezit. Daarvan is hij vrijgesproken. Hij is wel veroordeeld voor het doorleveren van stroomstootwapens.

Die veroordeling is voor Defensie geen belemmering om Kroon opnieuw te bevorderen. De voormalig commandant van de strijdkrachten, Van Uhm, en de advocaat van Kroon, Knoops, zijn aanwezig bij de commando-overdracht in Oirschot.

Bron: NOS

Krijgt hij nu een nieuwe functie, word hij bevorderd tot majoor ?
Opnieuw bevorderen, volgens mij is hij al een aantal jaar kapitein......die media kalken ook maar gewoon wat neer volgens mij..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Marco Kroon krijgt promotie

Toegevoegd: maandag 9 jul 2012, 10:45

Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot. Vanaf donderdag geeft hij leiding aan 200 militairen van het 17de Pantserinfanteriebataljon.

Kroon draagt de Militaire Willemsorde voor zijn heldenmoed in Afghanistan, waar hij commandant was bij het Korps Commandotroepen. Kroon kwam in opspraak doordat hij werd verdacht van cocaïnebezit. Daarvan is hij vrijgesproken. Hij is wel veroordeeld voor het doorleveren van stroomstootwapens.

Die veroordeling is voor Defensie geen belemmering om Kroon opnieuw te bevorderen. De voormalig commandant van de strijdkrachten, Van Uhm, en de advocaat van Kroon, Knoops, zijn aanwezig bij de commando-overdracht in Oirschot.

Bron: NOS

A.J.

Citaat van: onderofficier op 17/01/2012 | 20:49 uur

Dat denk ik ook  maar er zijn nog zat anderen die dat niet weten ............het was niet enkel en alleen voor "die toelus" bedoelt!!

Okee. Dat herinnert mij eraan dat ik toch eens wat moet gaan doen aan dat POP en weet ik veel wat voor verhaal, het is nog verdacht leeg bij mij. Overigens staan er dingen in PS (links onderin, personeelsdossier ofzo) die ik feitelijk helemaal niet heb maar volgens PS wel. Ik heb rijbewijs C (YA4442), maar volgens PS heb ik Scania WLS... Binnenkort Oirschot maar eens bellen of dat bijgeschreven kan worden.

KapiteinRob

#13
Citaat van: onderofficier op 17/01/2012 | 20:36 uur
Dat is dus verleden tijd

Nee onderofficier, in bepaalde defensie-onderdelen is dat geen verleden tijd. Zo krijg ik komende zomer een nieuwe collega terwijl mijn baas en commandant van niets wisten.

Ennuh, bedankt voor je tips.......

onderofficier

Citaat van: A.J. op 17/01/2012 | 20:47 uur
Ik denk dat die toelus dat heel goed weet. ;)

Dat denk ik ook  maar er zijn nog zat anderen die dat niet weten ............het was niet enkel en alleen voor "die toelus" bedoelt!!
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 17/01/2012 | 20:36 uur
Dat is dus verleden tijd

Tip 1: begin een jaar van te voren met solliciteren naar een andere functie want de meeste functies worden een jaar van te voren vrij gegeven

Tip 2:  kijk naar functies die je leuk lijkt wat de einde functiedatum is en toon (nu al) je belangstelling, dan krijg je een mail wanneer de functie wordt "open" gezet    (maximale aantal = 9 )

Ik denk dat die toelus dat heel goed weet. ;)

Ook ik heb voor de vorm een belangstelling moeten indienen, scheen PS technisch te moeten. Dat ik die functie kreeg was al een tijdje duidelijk. (eind 2011 was dat).

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 17/01/2012 | 20:31 uur
Ik heb op mijn huidige functie niet gesolliciteerd, heb geen CV ingestuurd; ergo heb ik mijn functie dus gewoon toegewezen gekregen.

Dat is dus verleden tijd

Tip 1: begin een jaar van te voren met solliciteren naar een andere functie want de meeste functies worden een jaar van te voren vrij gegeven

Tip 2:  kijk naar functies die je leuk lijkt wat de einde functiedatum is en toon (nu al) je belangstelling, dan krijg je een mail wanneer de functie wordt "open" gezet    (maximale aantal = 9 )
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: A.J. op 17/01/2012 | 20:17 uur
Citaat van: onderofficier op 17/01/2012 | 20:14 uur

Sinds wanneer krijgen we een functie toegewezen.......................

Het heet nog steeds functietoewijzingsproces.


Dan klopt de naam niet meer........... :angel:   maar er zal wel een commissie met balken en wat sterren (of veel rechte strepen met of zonder krullen) moeten komen om er een andere naam aan te geven............................ :devil:

Ik hoorde al dat er nu >20 sollicitanten zijn per vacature  (KL)                    bij de Klu heeft iedereen een verlenging gekregen op haar/zijn functie tot dat er meer bekend is welke functies gaan verdwijnen                              

Okee: ontzettend off-topic.........  8)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Ik heb op mijn huidige functie niet gesolliciteerd, heb geen CV ingestuurd; ergo heb ik mijn functie dus gewoon toegewezen gekregen.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 17/01/2012 | 20:14 uur

Sinds wanneer krijgen we een functie toegewezen.......................

Het heet nog steeds functietoewijzingsproces.

Citaat
Tegenwoordig is het (toch) solliciteren ook al ben je fase 3......  een druk op de knop in vacaturebank is niet voldoende: men wil ook een motivatie en een c.v.  cq inzage in je e-porfolio.

Klopt.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 17/01/2012 | 20:10 uur
Aha, we beginnen een functietoewijzingstopic?

Sinds wanneer krijgen we een functie toegewezen.......................

Tegenwoordig is het (toch) solliciteren ook al ben je fase 3......  een druk op de knop in vacaturebank is niet voldoende: men wil ook een motivatie en een c.v.  cq inzage in je e-porfolio.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Aha, we beginnen een functietoewijzingstopic?

boekje_pienter

Oud nieuws.

En het is natuurlijk Korps Commandotroepen ;)

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: Omroep Brabant op 17/01/2012 | 12:53 uur
Corps Commandotroepen.

:hrmph: :P

Citaat van: Omroep Brabant op 17/01/2012 | 12:53 uur
Hij werd daar van vrijgesproken, maar kreeg wel een boete.

Zo krijg het verhaal wel een hele rare draai.