Remington ACR vs AR-15 familie

Gestart door MoronHunter, 24/01/2012 | 17:52 uur

Lex

Citaat van: Flyguy op 25/03/2013 | 12:32 uur
Lex, je weet wat je te doen staat!  ;)
Is bij deze geregeld.

Flyguy

Lex, je weet wat je te doen staat!  ;)

Oorlogsvis

Wapens zijn persoonlijk , de een is helemaal gek van een Fal en de ander heeft liever een Diamaco.... Zelf ben ik lid van een schietver. en daar heeft ook niet iedereen hetzelfde wapen , iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Dat is natuurlijk hier ook zo de SCAR is natuurlijk een prachtig wapen maar dat zijn de Diamaco en Colt C7 ook. Een ander zweert weer echter bij een SIG551. Zo is het ook bij vrouwen en mobieltjes....de een heeft liever een degelijke blonde Hollandse en een ander een exotisch snoepje.

Als je kijkt naar de tegenwoordige soldaat, die wil een wapen met weinig terugslag , veel kogels meenemen en een wapen dat betrouwbaar is en accuraat tot op 300 meter. Nou dan hebben ze volgens mij de juiste keus gemaakt.

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van al dat AR spul in .223.............geef mij maar hout...Springfield 1903 of mijn eigen liefje de Springfield M-14 !!!!!!!!!!!!! ;D

Harald

#57
Citaat van: ARM-WAP op 25/01/2012 | 12:02 uur
Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 10:50 uur
Maar ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met dit forum, ik draag allerlei dingen aan maar krijg alleen maar 'nee' te horen ipv 'zo kan kan het ook'. Zoiets als bronvermeldingen hebben jullie ook niet geleerd. Dus naja,dan houdt het voor mij hier op. Ajuus! En thank you for your service (zoals de Ammi's dat altijd mooi zeggen).
Dat was dan een kort, krachtig, energiek bezoekje met  
- 129 posts, (100% activiteit - Proficiat!)
- enkele geopende threads die een zeer kort leven gaan geleden hebben.
Veel succes met je studies...

'For what it's worth', ik hoop dat je wat kalmer door het leven zal gaan dan je hier gedaan hebt in iets meer dan 24 uur
want je gaat er nog velen tegen de haren instrijken.

LOL..  :lol: ... ik had dezelfde gedachte !

ARM-WAP

Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 10:50 uur
Maar ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met dit forum, ik draag allerlei dingen aan maar krijg alleen maar 'nee' te horen ipv 'zo kan kan het ook'. Zoiets als bronvermeldingen hebben jullie ook niet geleerd. Dus naja,dan houdt het voor mij hier op. Ajuus! En thank you for your service (zoals de Ammi's dat altijd mooi zeggen).
Dat was dan een kort, krachtig, energiek bezoekje met 
- 129 posts, (100% activiteit - Proficiat!)
- enkele geopende threads die een zeer kort leven gaan geleden hebben.
Veel succes met je studies...

'For what it's worth', ik hoop dat je wat kalmer door het leven zal gaan dan je hier gedaan hebt in iets meer dan 24 uur
want je gaat er nog velen tegen de haren instrijken.

Tanker

Je bent meer dan welkom hier, maar je moet mensen uit de praktijk wel respecteren, dingen als "van horen zeggen" daar kunnen we hier niks mee.

Er zit hier een paar honderd jaar praktijk ervaring op dit forum, wie ben jij dan als buitenstaander om alles in twijfel te trekken ?


KapiteinRob

#54
Citaat van: ritchie op 25/01/2012 | 09:15 uur
wat een prut discussie van mensen die beide niet weten waar ze het over hebben....... is dit het niveau waar dit forum naar toegaat ?? Triest echt diep triest, amateurs !!!

Ik stel voor dat je datgene citeert wat er in jouw ogen niet juist zou zijn en dat vervolgens onderuit schopt i.p.v. te verzuchten in dit soort reacties.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 25/01/2012 | 09:25 uur
Citaat van: ritchie op 25/01/2012 | 09:15 uur
wat een prut discussie van mensen die beide niet weten waar ze het over hebben....... is dit het niveau waar dit forum naar toegaat ?? Triest echt diep triest, amateurs !!!

Ah, nog een deskundige! Gaat nog leuk worden hier.

Deskundigen soap  ;D

A.J.

Citaat van: ritchie op 25/01/2012 | 09:15 uur
wat een prut discussie van mensen die beide niet weten waar ze het over hebben....... is dit het niveau waar dit forum naar toegaat ?? Triest echt diep triest, amateurs !!!

Ah, nog een deskundige! Gaat nog leuk worden hier.

ritchie

wat een prut discussie van mensen die beide niet weten waar ze het over hebben....... is dit het niveau waar dit forum naar toegaat ?? Triest echt diep triest, amateurs !!!

A.J.

Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 00:21 uur
Met echt allerlei soorten wapens: Colt M1911A1, FNP-45, HK US P9mm, S&W MP.40, HK UMP-45, M1 Garand, M1 Carbine, M1 Thompson, Mosin Nagant, FAL (die van DSA, geen oude van FN), AK-47, AK-101, SCAR-H, SCAR-L,  M4A1, Remington 870 12 gauge. Van alles. En gewoon op eigen terrein, met allerlei meuk als doelwit. En schietschijven. Gewoon die papieren vellen op spaanplaat weet je wel? Mooi land dat Amerika, met dat 2nd Amendment :D

Het zal wel, vind je het erg als ik er geen snars van geloof.

Citaat
Maar ben je daarmee bezig wanneer je midden in een gevecht zit?... Vind je Magpul P-mags trouwens niks? Nu we het toch over herladen hebben...

Heb ik geen praktijkervaring mee, kan er dus weinig over zeggen.

Citaat
Ja verstelbaar! In de lengte! Maar niet omklapbaar of in hoogte verstelbaar! Een cheak rest is wel zo fijn...

Lekker belangrijk met een aimpoint. Verder niet interessant voor het gebruik in het veld. En wat is het grote voordeel van een omklapbare kolf? In de praktijk loop je toch rond met een uitgeklapte kolf.

Citaat
Naja, dan is het spangreep-gebeuren een persoonlijke voorkeur, ik vind het AR-15 platform helemaal 3x niks.

Jij vind...

Citaat
Niet modulair omdat er alleen maar AR-15 onderdelen op kunnen, en je er dus geen andere kolf op kan zetten, om maar wat te noemen. Als je een AR-15 wilt ombouwen moet je heel veel geld uitgeven aan after-market producten zoals loopbehuiziong die wel een en al P-rail is, een andere pistoolgreep, andere dit, andere dat. Dan kun je net zo goed een veel beter geweer kopen. Voor datzelfde geld kom je daar toch wel aan. Dat is wat ik bedoel met modulariteit. De aR-15 is initieel niet modulair, en de ACR is initieel een en al P-rail.

Heb je het plaatje wel gezien? Aan alle kanten zitten rails op de Colt. Allemaal standaard, dus niks geen speciale onderdelen. En nu ga je weer met je waarde oordeel, "een beter wapen kopen", beter is: "ik vind het een beter wapen". Maar wat jij vindt moet je naar de marechaussee brengen.

Citaat
En al die stoten dan in CQB? Hardhandig gebruik in het veld, etc etc.

Hij houdt het prima vol.

Citaat
Maar het is wel een technisch bewezen feit dat een zuigerstang het wapen niet oververhit, geen vuil binnenlaat in de kamer e.d. Daar is het namelijk een zuiger voor. Je wilt graag dat je wapen een beetje een lang leven beschoren is lijkt me. Oververhitting en andere stress op het materiaal is nooit goed...

Bullshit, ook zuigerstangwapens worden (te) heet en vuil. Oververhitting gaat niet om de kamer, afsluiter oid. maar om de loop. Ook hieruit blijkt maar weer dat je al je "wapenkennis" van internet hebt getrokken.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 25/01/2012 | 07:27 uur
Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 00:00 uur
ik heb van dichtbij wel veel met Infanteristen te maken en weet daat echt wel het fijne van.

Hoe heb jij dan "veel met infanteristen te maken gehad" en wat voor kennis hebben zij dan met jou gedeeld?
Waarschijnlijk mee op uitzending geweest, en in tic geweest
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 00:00 uur
De kans om in uniform te dienen is mij nooit gegund geweest

In jip-en-janneketaal zou men (kunnen zeggen) "ik ben afgekeurd".

Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 00:00 uur
ik heb van dichtbij wel veel met Infanteristen te maken en weet daat echt wel het fijne van.

Hoe heb jij dan "veel met infanteristen te maken gehad" en wat voor kennis hebben zij dan met jou gedeeld?

yelloow

Citaat van: MoronHunter op 25/01/2012 | 00:00 uur
De kans om in uniform te dienen is mij nooit gegund geweest

Dat lijkt ook geen bijzonder strak plan ivm overdreven mondje.

SMI de Boer

En als je nou helemaal dat ding niet wilt verbouwen? Jij wil alles anders aan je wapens, dat betekent dat ze niet voldoen. Wij laten ze zoals ze zijn omdat ze voldoen. En als her wapen totaal versleten is? dan neem je een andere, simpel.. zal nooit in die ene combat gebeuren
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend