Apaches vanaf Marine Schepen

Gestart door andré herc, 05/02/2012 | 15:45 uur

Wel of geen Apaches vanaf Marine Schepen

ja
13 (61.9%)
nee
8 (38.1%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 20/02/2012 | 17:11 uur

KapiteinRob

Jij snapt nog niet dat piloten bij de KLu heilig zijn? Hoe onterecht ook....

Marc66


onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2012 | 21:50 uur
Ik hoor anders uit meerdere bronnen dat een substantieel deel van de KLu-vliegers een hekel aan maritiem opereren heeft.

Dan maar niet doen? Omdat de heren/dames vliegers iets niet leuk vinden.....    geef acht en vlieg, lijkt mij.  
Men (lees de vliegers) moet eens ophouden met janken en gewoon dingen doen.  En met dingen doen bedoel ik niet allerlei dingen verzinnen om het maar niet te hoeven uit te voeren.            

Ik durf te wedden dat binnenkort het eea wordt afgeblazen omdat het zoute water / omgeving zeer slecht is voor de apaches  :silent:    :dead:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Marc66 op 14/05/2012 | 22:20 uur
Vroeger had je de serie Airwolf en wat men toen met een helikopter allemaal wel niet kon, dat kan men nu vele malen beter  ;D

Voeg dat samen met het A-Team, MacGyver, The Thunderbirds, Peppi en Kokki en Captain Nemo en we hebben de onverslaanbare krijgsmacht van 2030.  :devil:

Marc66

Een opmerking mbt het niet kunnen vervoeren van mariniers. Je kunt met een F-16 ook geen troepen verplaatsen, maar dat betekent toch niet dat het toestel geen (meer)waarde heeft in een operatie?

Vroeger had je de serie Airwolf en wat men toen met een helikopter allemaal wel niet kon, dat kan men nu vele malen beter  ;D

Marc66

L800 of de L801 of, maar daar is het nummer nog niet van bekend, de Hr.Ms. karel Doorman.


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Lex

Citaat van: Marc66 op 14/05/2012 | 21:53 uur
Een boot vol landmachters is ook niet alles, maarja, je hebt elkaar wel nodig en samen een doel bereiken is toch waar het, naar mijn mening om (zou moeten) draai(t)(en).
Zeilboot, sleepboot of onderzeeboot?  ;D

Elzenga

en met een 30mm kanon de brug van een bezet vrachtschip onder vuur nemen als dekkingsvuur voor een neerdalend boarding team lijkt me ook niet zo slim...dan is er niet alleen helemaal niks meer over van die brug maar dringen de patronen mogelijk ook door tot de safe room....een 7.65mm in combinatie met een scherpschutter(s) blijkt meer dan voldoende en ook wat minder destructief. Dat vrachtschip moet immers snel weer verder..want stilstand kost geld...veel geld. 

StrataNL

Citaat van: Marc66 op 14/05/2012 | 21:47 uur
In het kader van joint is het helemaal geen gek idee om vliegend materieel te verzorgen door de CLSK en dus ook apaches en andere heli's op een varende platform hun operaties te laten uitvoeren. Waarom niet? Ik denk dat een apache meer indruk maakt dan een semi-transport heli als de NH-90.

Overigens denk ik dat met de komst van het JSS (Joint (Logistic) Support Ship) in 2014-2015 de bemanning "paars" zal zijn en ergens is dat niet vreemd.
Varen : marine
Vliegen : luchtmacht
Landoperaties : landmacht/mariniers/LMB/KCT


Ik ben ook zeker niet tegen apache's op schepen! laat dat duidelijk zijn, maar voor de piraterij is het onhandig. Een Apache maakt uiteraard meer indruk, het probleem is volgens mij dat je er geen mariniers mee kunt vervoeren, wat we wel willen om een team aan boord van een schip te zetten.

Alle helikopters van defensie horen al bij het DHC, de MLD bestaat niet meer dus paars is het al. ;)

Hoezo willen ze niet maritiem opereren? Lijkt mij just leuker dan in een woestijn. Na de apache zal het me niet verbazen als de chinook binnenkort ook aan de beurt is dus voor de klu'ers: maak je borst maar nat (letterlijk)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Marc66

Kapitein Rob, die zullen er best wel zijn en ook bij de marine waren er vliegers die slecht spraken over hun varende collega's, maar die mannen zitten nu thuis omdat zij zichzelf beter vonden in vliegen dan varen (lees: die wilde niet echt varen!).

Een boot vol landmachters is ook niet alles, maarja, je hebt elkaar wel nodig en samen een doel bereiken is toch waar het, naar mijn mening om (zou moeten) draai(t)(en).


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2012 | 21:50 uur
Ik hoor anders uit meerdere bronnen dat een substantieel deel van de KLu-vliegers een hekel aan maritiem opereren heeft.

Elke Klu vlieger is vervangbaar.

KapiteinRob

Ik hoor anders uit meerdere bronnen dat een substantieel deel van de KLu-vliegers een hekel aan maritiem opereren heeft.

Marc66

In het kader van joint is het helemaal geen gek idee om vliegend materieel te verzorgen door de CLSK en dus ook apaches en andere heli's op een varende platform hun operaties te laten uitvoeren. Waarom niet? Ik denk dat een apache meer indruk maakt dan een semi-transport heli als de NH-90.

Overigens denk ik dat met de komst van het JSS (Joint (Logistic) Support Ship) in 2014-2015 de bemanning "paars" zal zijn en ergens is dat niet vreemd.
Varen : marine
Vliegen : luchtmacht
Landoperaties : landmacht/mariniers/LMB/KCT

StrataNL

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2012 | 21:16 uur
Wat mij betreft kletst hij uit zijn nek met zijn geleuter over Apaches op schepen t.b.v. de piraterijbestrijding.

Inderdaad Apache´s voor piraterij vind ik onzin aangezien die taak straks voor de OPV´s is en die heeft een boardingteam (=NH90) aan boord om "taipan-achtige" schepen te bevrijden.  8)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation