Ontwikkeling Type-26 fregat / global combat ship

Gestart door dudge, 10/02/2012 | 10:45 uur

walter leever

#98
Als het nog niet bekend was/is,hier is alles wat je wilt weten over de "City-Class"(type-26) :P

O.a.12 VLS voor SeaCeptor en 24 cellen voor MK41 VLS(andere mogelijkheden),is misschien interessant voor andere landen,mogelijkheden welke raketten ,etc.

http://www.thedrive.com/the-war-zone/12709/everything-you-need-to-know-about-the-royal-navys-new-type-26-frigates

Lex

Citaat van: walter leever op 20/07/2017 | 22:42 uur
Ze zijn begonnen met de bouw van 't 1e schip(type-26/City-class)
Wordt gebouwd in Glasgow en gaat ook zo heten "Glasgow" dus. ;)
http://www.baesystems.com/en/article/production-begins-in-glasgow-for-the-first-royal-navy-type-26-global-combat-ship
Ik zag in de wereld van het blauwe vogeltje (Twitter) vele opmerkingen omtrent de toekomstige namen voorbijkomen; ook vanwege Brexit.  :angel:

walter leever

Ze zijn begonnen met de bouw van 't 1e schip(type-26/City-class)

Wordt gebouwd in Glasgow en gaat ook zo heten "Glasgow" dus. ;)

http://www.baesystems.com/en/article/production-begins-in-glasgow-for-the-first-royal-navy-type-26-global-combat-ship

Poleme

Citaat van: Parera op 02/07/2017 | 14:08 uur
Laten we hopen dat NL het bij de komende projecten weer waar kan maken dat er goede kwaliteit voor een relatief lage prijs gebouwd kan worden.

Ik moet wel zeggen dat ik de aanpak van de Britten wel een goed spiekbriefje vind voor de MFFv's. ASW focus maar ook beperkte AAW en uitbreidings optie naar Land attack.
Daarnaast het flight deck geschikt voor CH-47's en de grote multi mission bay.
Winston Churchill:  We are running out of money, so we have to start thinking (how to spend it wisely).

1,2 - 1,4 miljard Britse ponden per schip !

Damn, our Global Combat Ships (Type 26) are getting too expensive !  Let's build another class of Type 31 ships.
In Frankrijk vinden ze hun FREMM's te duur, dus gaan ze goedkopere FM-400 / Belharra / Intermediaire Frigate Futur bouwen.

Misschien moeten ze toch maar eens een spiekbriefje halen in de Lage Landen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: walter leever op 02/07/2017 | 17:45 uur
Hier een bericht van Facebook van Navy News. Over de Type26. :P

ps;The MoD said the contract for the second batch of five ships is not expected to be negotiated until the early 2020s

Daar gaat het al van uitstel... komt afstel. Bij onderhandelingen vanaf 2021 start de bouw niet voor 2024 en is het 5e schip niet klaar voor 2028/2029. En ALS ze inzien dat de geplande Type 31's goedkoper zijn is de politiek snel om er daar dan maar meer van te bestellen ipv het dure (betere) alternatief.

walter leever

#93
Hier een bericht van Facebook van Navy News. Over de Type26. :P

THIS was posted on Facebook, by Navy News, earlier this morning...

"THE first of the Navy's next-generation frigates will be laid down before the month is out after a £3.7bn order was placed for three Type 26s.
Whitehall today signed a contract with BAE to deliver the first batch of 'global combat ships' – the first three of eight vessels which will replace the equivalent number of specialist submarine-hunting Type 23 frigates.
Yards at Govan and Scotstoun on the Clyde will be responsible for building and fitting out the trio, with the first of the as-yet-unnamed class entering service in the mid-2020s.
What we will get for our £3.7bn are three warships 60ft longer, 2,000 tonnes heavier than their predecessors, equipped with bow and towed array sonar, Sea Ceptor air defence missiles, a 5in main gun as the RN's trusty 4.5in is retired after decades of faithful service, a 'mission bay' for 'plug in' containers containing equipment for specific tasks, such as disaster relief, and a flight deck big enough to take a Chinook (though Merlin and Wildcat will be more common).
In due course, firepower will be bolstered by the 'future offensive surface weapon' – the missile currently being developed to replace the obsolescent Harpoon.
Typically just 157 men and women – 30-40 fewer than a Type 23 – will run these ships, but there will be space aboard for up to 208 souls.
The 26s are expected to serve for at least 25 years, take the RN to the cusp of the 2060s.
In addition, five general duty frigates – Type 31s – which will replace the five non-submarine-hunting 23s remain earmarked under the 2015 Defence Review.
"This is the start of a programme of anti-submarine ships which will form the mainstay of the Royal Navy's frigate fore for decades to come," said Rear Admiral Chris Gardner, Assistant Chief of Naval Staff (Ships).
Work on Ship 2 is due to start in two years' time with No.3 laid down in 2021. Their names – and their base ports – have yet to be decided.
The hulls will be built at Govan, then moved downstream to Scotstoun for fitting out and testing.
Of the 13 Type 23 frigates currently in service, the oldest, HMS Argyll, is due to pay off in 2023; the youngest, St Albans, will conduct patrols at home and aboard until 2035.
That is when construction of their successors will be completed; the Type 26 is intended to keep the Clyde yards busy until the mid-2030s with the order for the second batch of five ships placed next decade.
The work will support and sustain 3,400 jobs – half in the shipyards, half in the supply chain providing parts and equipment such as radar built on the Isle of Wight and the submarine-hunting towed array sonar from Manchester. "

ps;The MoD said the contract for the second batch of five ships is not expected to be negotiated until the early 2020s

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 02/07/2017 | 14:21 uur
Dit is precies hoe het bij NL ook gaat lopen, prima ontworpen schepen maar de politiek zal niet besluiten om er 4 te bouwen vermoed ik. Ze zullen blijven steken bij het huidige aantal 2 + 2.

Ik vrees het ook, al heb ik nog hoop op erkenning, herkenning en honorering van de zo noodzakelijke vier-slag.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 14:13 uur
Het lijkt een prima ASW fregat te worden, jammer alleen van het veel te lage aantal.

Dit is precies hoe het bij NL ook gaat lopen, prima ontworpen schepen maar de politiek zal niet besluiten om er 4 te bouwen vermoed ik. Ze zullen blijven steken bij het huidige aantal 2 + 2.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 02/07/2017 | 14:08 uur
Laten we hopen dat NL het bij de komende projecten weer waar kan maken dat er goede kwaliteit voor een relatief lage prijs gebouwd kan worden.

Ik moet wel zeggen dat ik de aanpak van de Britten wel een goed spiekbriefje vind voor de MFFv's. ASW focus maar ook beperkte AAW en uitbreidings optie naar Land attack.
Daarnaast het flight deck geschikt voor CH-47's en de grote multi mission bay.

Het lijkt een prima ASW fregat te worden, jammer alleen van het veel te lage aantal.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 12:44 uur


Zet dit eens af tegen het NL LCF (inclusief inflatie en generatie kloof) en Nederland doet het zo slecht nog niet...

Laten we hopen dat NL het bij de komende projecten weer waar kan maken dat er goede kwaliteit voor een relatief lage prijs gebouwd kan worden.

Ik moet wel zeggen dat ik de aanpak van de Britten wel een goed spiekbriefje vind voor de MFFv's. ASW focus maar ook beperkte AAW en uitbreidings optie naar Land attack.
Daarnaast het flight deck geschikt voor CH-47's en de grote multi mission bay.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 02/07/2017 | 12:49 uur
Ja, maar zal neem ik aan inclusief de ontwikkelingskosten ed zijn. Dat zie je bij soortgelijke Duitse fregatten ook (denk dat wij straks ook zullen schrikken). En ik verwacht niet dat de type 31 uiteindelijk voor de Britten zelf zoveel goedkoper zal worden.

We gaan het zien, de vervolgserie zal dan aanzienlijk goedkoper moeten zijn.

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 12:00 uur
Volledig mee eens.. 8 Type26 is volkomen onvoldoende om de groeiende ASW dreiging het hoofd te bieden en de Engelse HVT's (in het kader van een echt conflict) te begeleiden.

Al vrees ik een Engels: penny wise, pound foolish.

4.2 mjd euro/3= 1.4 mjd euro per exemplaar... is best pittig te noemen.
Ja, maar zal neem ik aan inclusief de ontwikkelingskosten ed zijn. Dat zie je bij soortgelijke Duitse fregatten ook (denk dat wij straks ook zullen schrikken). En ik verwacht niet dat de type 31 uiteindelijk voor de Britten zelf zoveel goedkoper zal worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 02/07/2017 | 12:42 uur
Pittig? zeg maar gerust peper duur! En maar een contract voor 3 stuks, is nog geen garantie voor de bouw van de overige 5 stuks.

Zet dit eens af tegen het NL LCF (inclusief inflatie en generatie kloof) en Nederland doet het zo slecht nog niet...

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 12:00 uur
Volledig mee eens.. 8 Type26 is volkomen onvoldoende om de groeiende ASW dreiging het hoofd te bieden en de Engelse HVT's (in het kader van een echt conflict) te begeleiden.

Al vrees ik een Engels: penny wise, pound foolish.

4.2 mjd euro/3= 1.4 mjd euro per exemplaar... is best pittig te noemen.

Pittig? zeg maar gerust peper duur! En maar een contract voor 3 stuks, is nog geen garantie voor de bouw van de overige 5 stuks.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 12:00 uur

Al vrees ik een Engels: penny wise, pound foolish.

Dat zit er dik in:

Citaat
Army is in danger of being reduced to a mere 'gendarmerie', former Chief of the General Staff warns


The army is in danger of being reduced to a mere "gendarmerie", a former army chief has warned, as he says that the emphasis spending on "big ticket machinery" has led to a squeeze on manpower. 

General Lord Richard Dannatt, a former Chief of the General Staff, said that "any thought of Britain being taken seriously in the world after Brexit would disappear" if forces are cut any further.

His comments come as HMS Elizabeth - the largest and most powerful warship ever built for the Royal Navy -  prepares to begin sea trials this summer before it completes its first voyage to its home in Portsmouth, Hampshire, in autumn. 

The 65,000-ton carrier, capable of carrying up to 40 aircrafts,is due to be ready for its first deployment in 2021, 11 years after the defence review which axed Britain's old carriers and their Harrier jets.

In what will be seen as a veiled attack on HMS Elizabeth, General Lord Dannatt, who was Chief of the General Staff between 2006 and 2009, and prior to that Commander in Chief Land Command, said that problems arise when the Government prioritise "big equipment programmes" over manpower.

Speaking at Chalke Valley History Festival, he said that further cuts to the armed forces would mean that  "the Americans would give up on us as a useful ally", and the army would to be comparable to an armed unit within a civilian police force.

He said: "The problem comes - and we saw this in 2010 when the defence budget was reduced by seven per cent - that the Government, perhaps not unreasonably, decided to prioritise the big equipment programmes over manpower.

"Where is most of the man power in the armed forced? It's in the army. And that was what led to the army being reduced from 102,000 to 82,000. And now it's been reduced to 79,000 at the present time. 

"If that exercise was to be repeated and the priority was to go to big ticket equipment like aircraft carriers and fast jets, the squeeze would once again come on manpower." 

General Lord Dannatt, who was speaking about his new book Boots on the Ground: Britain and her army since 1945, said: "The professional view and the widespread view is that an army by design, below the strength of what we currently have, would frankly reduce the army to nothing more than a gendarmerie.

"The Americans would give up on us as a useful ally. And frankly, any thought of Britain being taken seriously in the world after Brexit would disappear".

Asked whether he believed rumours that the army could be cut further, to 66,0000, he said: "I sincerely hope it doesn't happen...Our military capability  is really important  combined with our soft power ability to have influence over the world. If it was to become a serious debating point of reducing to 65 or 66,000, I think we would need to resist that."

Telegraph