Spanning(en) rond Iran

Gestart door Lex, 14/02/2012 | 16:51 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Obama: Window for diplomacy in Iran is 'shrinking'

Posted: Wednesday, March 14, 2012 11:01 am | Updated: 12:01 pm, Wed Mar 14, 2012.

President Barack Obama is warning Iran that the window for dealing with its nuclear program through diplomatic channels is "shrinking."

Obama says he still prefers to use diplomacy to get Iran to abandon its nuclear program. But he says diplomacy requires having somebody on the other side of the table who is taking the matter seriously.

The president says he hopes Iran understands that diplomacy is their "best bet" and the Islamic regime needs to seize that opportunity. Iran insists its nuclear program is for peaceful purposes and says it is not seeking a bomb.

Obama is speaking at a White House news conference alongside British Prime Minister David Cameron.

© 2012 The Associated Press.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#267
Citaat van: Kapitein Rob op 14/03/2012 | 16:52 uur
Principes versus portemonnaie.....

C'est la vie!

Daarnaast zit ik niet te wachten op een totalitair regime met dit soort speelgoed, dit geldt natuurlijk voor meerdere landen.

KapiteinRob

Principes versus portemonnaie.....

Ros

Welke regime/regering er ook aan de macht komt in Iran maakt m.i. niets uit. Ook deze zal het nucliair programma voortzetten danwel nieuw leven inblazen.

Het kernwapen dreigement van Iran legt het af tegen de benzineprijs als ik het goed zie  :devil:

KapiteinRob

Oh, we gaan er weer eens blind vanuit dat "de oppositie" eerlijk, oprecht en democratisch is? En door wie gelegitimeerd?

Tanker

Wat mij betreft zo snel mogelijk, ook in de hoop dat de rust z.s.m. weer terugkeert na een aanval....
Hoe langer men wacht hoe langer men blijft speculeren op een evt. en hoe langer de olieprijzen onder druk blijven staan...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 14/03/2012 | 13:46 uur
Daarom nu ingrijpen militair ingrijpen nu het nog niet te laat is, oppositie steunen zodat zij in de chaos na een aanval gelijk een regime change kunnen bewerkstelligen......

Ben ik voor... want als het dit jaar niet gebeurt, dan gebeurt het wellicht wel in de aankomende jaren (tenzij er een regime change heeft plaats gevonden)

Tanker

Daarom nu ingrijpen militair ingrijpen nu het nog niet te laat is, oppositie steunen zodat zij in de chaos na een aanval gelijk een regime change kunnen bewerkstelligen......

Ros

Citaat van: jurrien visser op 14/03/2012 | 11:53 uur
Oorloghitserij of niet... je betaalt je inmiddels blauw aan de pomp

Schuld van Iran ?. 48 % accijnsen en 16% -----> Nederlandse staatskas. Om de Nederlandse econiomie te helpen had Den Haag al lang iets kunnen doen. En waarom voeren onze vriendjes in de andere zandbakken de productie niet op ?...........GELD....en dat mogen jij en ik ophoesten. De invloed van Iran in deze is minimaal.

Citaat
daarnaast ligt Nederland binnen berijk van de Iraanse lange afstandsraketten.

En........... ik durf voor 100% te beweren dat Iran het niet in het hoofd zal halen om iets dergelijks te doen. Iran weet donders goed dat een actie als deze ongetwijfeld zal leiden tot een tegenreactie. Zelfs na een aanval door Israel en/of de VS zal de reactie van Iran niet zo fel zijn als iedereen denkt. In beide gevallen zal dat een reactie uitlokken die Iran uiteindelijk jaren van stilstand zal bezorgen.

IPA NG

Citaat van: Kapitein Rob op 14/03/2012 | 12:06 uur
Ach natuurlijk, daarom willen ze geen olie meer leveren aan ons.....

Wij kiezen toch partij? De EU heeft toch ook sancties tegen Iran ingesteld?

Waarom? Omdat ze niet de hielen likken van de Israëliërs?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: IPA NG op 14/03/2012 | 11:46 uur
Uiteraard! Wij hebben geen problemen met Iran

Ach natuurlijk, daarom willen ze geen olie meer leveren aan ons.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#257
Citaat van: IPA NG op 14/03/2012 | 11:46 uur
Uiteraard! Wij hebben geen problemen met Iran, de oorlogshitsers in DC en Tel Aviv hebben problemen met Iran. Zij hebben de ventilator aangezet.

Nu kan ik deze stelling niet beamen...

Oorloghitserij of niet... je betaalt je inmiddels blauw aan de pomp en daarnaast ligt Nederland binnen berijk van de Iraanse lange afstandsraketten.

Haatbaarden (?) en kernwpens vind ik persoonlijk niet de meest ultieme combinatie.

Daarnaast heeft NL haar internationale verantwoordelijkheden, als je alles in de handen legt van, laten we eens veronderstellen, de rest van de  westerse wereld, dan geef je diverse politici hier in Nederland gelijk met hun stelling dat ons achter de veilige duinen niets/nooit meer iets zal gebeuren.

Ik voorzie dan de oprichting van een staats padvinderij corps aangevuld met 12 Saab Gripens (uitsluitend voor QRA) en een  "uitbreiding"van de KM met 4 OPV's en de rest kan exit... moet je ook niet willen.


IPA NG

Uiteraard! Wij hebben geen problemen met Iran, de oorlogshitsers in DC en Tel Aviv hebben problemen met Iran. Zij hebben de ventilator aangezet.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: IPA NG op 14/03/2012 | 11:24 uur
Laten we hopen dat als de poep de ventilator raakt dat we geen schepen in de Straat hebben.
Die lui hebben honderden Sunburns.

Inderdaad, laten we vooral andere landen de poep opruimen en de ventilator afzetten.......

IPA NG

Laten we hopen dat als de poep de ventilator raakt dat we geen schepen in de Straat hebben.
Die lui hebben honderden Sunburns.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu