ThyssenKrupp Marine ,Sign Canadian Joint Support Ship Design Study Contract

Gestart door andré herc, 09/03/2012 | 19:43 uur


Flyguy



Elzenga



Elzenga

Citaat van: Thomasen op 18/10/2013 | 23:21 uur
Wel vrij makkelijk, maar niet altijd juist. Want wat is nu werkelijk het belang? Welk gevaar loopt Canada als ze de JSS in het buitenland laten bouwen?
dat ze bepaalde kennis en kunde verliezen..

http://rt.com/business/russia-arctic-development-program-400/

Elzenga

Citaat van: tentara71 op 18/10/2013 | 23:20 uur
Elke keer weer de kreet strategische belangen.... Het állerbelangrijkste is, áltijd, dat het beste materieel voor de Pleuries beschikbaar komt. Werfbelangen, industriebelangen en , politieke belangen kun je niet mee wapperen als je in de stront zit met de verkeerde spullen.
En dat (verkeerde spullen vs. strategische belangen) bagatelliseren is écht een belediging van mijn intelligentie, opleiding en (praktijk-)ervaring.

Ik heb de afgelopen 23 jaar al teveel politici (van álle richtingen) de boel minder krom proberen horen te lvllen.
Nu ook: Jss moest gebouwd worden (net als OPV's) om industrie/werven te paaien. Gaat (?) verkocht worden en we kopen weer iets anders.
Kapitaalvernietiging voor ons en een gevulde orderportefeuille voor de werf/industrie.

Het is om te kotsen! En als we falen door materiaal gebrek, kwantiteit of kwaliteit; het is altijd de schuld van de militair. Nooit van de politicus. Zélfs niet van de opper-/vlagofficier. Die veegt zijn straatje wel schoon.

Zo gebeurt dat ook in Canada. Met de Chinook, met de RG71 (of hoe heet dat ding), (bijna) met de F35 en nu ook weer.
waar maar soms is het ook gewoon zo. Afwachten wat het in het Canadese geval is.

dudge

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 22:32 uur
tja...strategische belangen...in deze tijd van veranderende machtsverhoudingen in de multipolaire wereld belangrijk om in de gaten te houden...

Wel vrij makkelijk, maar niet altijd juist. Want wat is nu werkelijk het belang? Welk gevaar loopt Canada als ze de JSS in het buitenland laten bouwen?


Edit * 'er zijn 4 nieuwe reacties geplaatst':  Nouja, inderdaad wat jullie zeggen dus eigenlijk!

MasterChief1971

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 22:32 uur
tja...strategische belangen...in deze tijd van veranderende machtsverhoudingen in de multipolaire wereld belangrijk om in de gaten te houden...

Elke keer weer de kreet strategische belangen.... Het állerbelangrijkste is, áltijd, dat het beste materieel voor de Pleuries beschikbaar komt. Werfbelangen, industriebelangen en , politieke belangen kun je niet mee wapperen als je in de stront zit met de verkeerde spullen.
En dat (verkeerde spullen vs. strategische belangen) bagatelliseren is écht een belediging van mijn intelligentie, opleiding en (praktijk-)ervaring.

Ik heb de afgelopen 23 jaar al teveel politici (van álle richtingen) de boel minder krom proberen horen te lvllen.
Nu ook: Jss moest gebouwd worden (net als OPV's) om industrie/werven te paaien. Gaat (?) verkocht worden en we kopen weer iets anders.
Kapitaalvernietiging voor ons en een gevulde orderportefeuille voor de werf/industrie.

Het is om te kotsen! En als we falen door materiaal gebrek, kwantiteit of kwaliteit; het is altijd de schuld van de militair. Nooit van de politicus. Zélfs niet van de opper-/vlagofficier. Die veegt zijn straatje wel schoon.

Zo gebeurt dat ook in Canada. Met de Chinook, met de RG71 (of hoe heet dat ding), (bijna) met de F35 en nu ook weer.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 18/10/2013 | 23:12 uur
Politici beslissen dus over de aankoop, en Defensie bekostigt dit... Komt het iemand bekend voor?

Ja dat het in ieder land het zelfde liedje is.

ARM-WAP

Citaat van: bergd op 18/10/2013 | 22:51 uur
Ik vraag me wat de kosten en baten zijn. Want van dit enorme bedrag had je iets veel mooiers kunnen kopen. Ik denk niet dat de marine gediend is meer het bedrijfsleven.
De Canadese Defensie mag zo dus (veel) meer betalen voor iets dat ze hoogstwaarschijnlijk in het buitenland goedkoper zou kunnen kopen.
En dat alleen maar om jobs "en kennis" in eigen land te behouden.
Maar wat ben je met die "kennis en skills" wanneer die paar schepen gebouwd zijn?
Exportproducten worden het al zeker nooit, vanwege de (veel te) hoge prijs...
Dus dan valt die werf weer stil en worden die vakmensen weer de laan uitgestuurd.

Politici beslissen dus over de aankoop, en Defensie bekostigt dit... Komt het iemand bekend voor?

bergd

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 22:32 uur
tja...strategische belangen...in deze tijd van veranderende machtsverhoudingen in de multipolaire wereld belangrijk om in de gaten te houden...

Ik vraag me wat de kosten en baten zijn. Want van dit enorme bedrag had je iets veel mooiers kunnen kopen. Ik denk niet dat de marine gediend is meer het bedrijfsleven.

Elzenga

Citaat van: bergd op 18/10/2013 | 22:30 uur
Is ook een belachelijk hoge prijs wat de Canadezen betalen(910 miljoen euro per JSS)dit alleen om een scheepswerf te bouwen en evt kennis op te doen. Er is daar veel onvrede over bij de Canadese marine personeel.
tja...strategische belangen...in deze tijd van veranderende machtsverhoudingen in de multipolaire wereld belangrijk om in de gaten te houden...

bergd

Is ook een belachelijk hoge prijs wat de Canadezen betalen(910 miljoen euro per JSS)dit alleen om een scheepswerf te bouwen en evt kennis op te doen. Er is daar veel onvrede over bij de Canadese marine personeel.

Zeewier

Citaat van: Ace1 op 18/10/2013 | 21:07 uur
Daar heb je een punt mee, als Damen nu eens een scheepswerf in Canada opkoopt dan heeft men er een tweede thuismarkt voor marineschepen erbij.
Dat is het valse er aan. Damen heeft net als ThyssenKrupp al genoeg capaciteit over de wereld voor grote schepen. Een Canadese vestiging zal alleen voor Canada gaan bouwen. De arbeidsplaatsen zijn temporair. De investering van ThyssenKrupp in de infrastructuur zal uiteindelijk op kosten van de Canadese belastingbetaler blijken te zijn. De Australiërs lijken in dezelfde honingval te tuinen met hun Sea-1000 project. Deze landen mogen best doorgaan met bouwen op hun werf als ze orders weten binnen te slepen, doch de beiden ontwerpbureau's die voor continuering zorgen staan in Europa.