ThyssenKrupp Marine ,Sign Canadian Joint Support Ship Design Study Contract

Gestart door andré herc, 09/03/2012 | 19:43 uur

Ace1

Citaat van: Zeewier op 18/10/2013 | 21:05 uur
Het meest treurige is nog dat dit de meest positieve schatting is. De Canadese scheepsbouwindustrie mist de infrastructuur en moet een enorme steile leercurve nemen. Dat gaat hoe dan ook vertraging en leergeld kosten. Je kan je afragen of ThyssenKrupp wel een eerlijke stand van zaken heeft voorgelegd aan de Canadezen.

Daar heb je een punt mee, als Damen nu eens een scheepswerf in Canada opkoopt dan heeft men er een tweede thuismarkt voor marineschepen erbij.

Zeewier

Citaat van: Harald op 15/10/2013 | 10:06 uur
Senior officials are already talking about a gap of "at least 18 months", without even a contract in place.
Het meest treurige is nog dat dit de meest positieve schatting is. De Canadese scheepsbouwindustrie mist de infrastructuur en moet een enorme steile leercurve nemen. Dat gaat hoe dan ook vertraging en leergeld kosten. Je kan je afragen of ThyssenKrupp wel een eerlijke stand van zaken heeft voorgelegd aan de Canadezen.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 19:19 uur
Hebben de Grieken of Portugezen nog wat "te leen"?....Spanje doet het al voor de Australische marine.

Volgens mij hebben de Duiters nog wel een oude bevoorrader te leen die piratenproof is?  ;)

http://news.sky.com/story/680771/pirates-shock-as-they-pick-on-the-wrong-ship

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 19:10 uur
Oudjes, die 2 Canadese supliers. Heb ooit nog naast de Protecteur gevaren....
Hebben de Grieken of Portugezen nog wat "te leen"?....Spanje doet het al voor de Australische marine.

KapiteinRob

Oudjes, die 2 Canadese supliers. Heb ooit nog naast de Protecteur gevaren....

Harald

Canada To Rely on Allies for At-sea Refueling ... (problemen in en voor Canada !! ....... hopelijk krijgen wij dat niet)

Canada will have to rely on its allies to resupply its warships at sea for a two-year period because of ongoing delays in the construction of a new fleet of support ships for its Navy.

Canada plans to spend CAN $2.6 billion (US $2.5 billion) on two new joint support ships (JSS), but government procurement officials have confirmed that the vessels will not be ready until 2019-2020. The Royal Canadian Navy will be calling on its allies to fill the resulting capability gap.

The Navy operates two vessels, Protecteur and Preserver, to resupply warships at sea. Navy officers acknowledged during an Oct. 11 technical briefing on the status of the JSS project that Protecteur and Preserver will be retired around 2017 and that the Navy will be without a resupply capability for 18 months to two years.

Construction on the new joint support ships is expected to begin in 2016.

...................

Questions have also been raised about the capabilities of the proposed Joint Supply Ships, including projected cost and require­ments for extra funding to make sure capability is adequate.

http://www.defensenews.com/article/20131018/DEFREG02/310180014/Canada-Rely-Allies-sea-Refueling

Harald

Canada's "Joint Support Ship" Project .. (vertragingen, bevoorrader-gat, .... problemen in Canada)

Oct 11/13: More delays. There isn't even a contract for the JSS ships yet, and the government is already admitting to reporters that Canada's existing supply ships will need to be retired before the new Berlin Class variants can enter service over the 2019-2020 time frame. This is a new admission, and it's so even though the polar icebreaker project will be deferred in JSS' favor.

Senior officials are already talking about a gap of "at least 18 months", without even a contract in place. Shipbuilding isn't even expected to start before "late 2016," despite the use of a licensed design as the base Meanwhile, making JSS the yard's first major military shipbuilding project sharply raises the odds of industrial mistakes and rework, cost overruns, and schedule failures.

Any delays will have costs and implications beyond even the JSS project, because Seaspan Vancouver doesn't have the capacity to run both projects in parallel. Meanwhile, CGCS Louis St. Laurent will need at least $55 million in refits in order to keep operating until 2021 – 2022. Further JSS delays would force Canada to either spend more, or to field a navy with no supply ships and no icebreaker. Sources: Canadian government, "National Shipbuilding Procurement Strategy Secretariat announces Vancouver Shipyards to build the Joint Support Ships in 2016″ | CBC, "Arctic icebreaker delayed as Tories prioritize supply ships" | Postmedia, "Shipbuilding schedule conflict to cost taxpayers extra $55 million".

http://www.defenseindustrydaily.com/canada-issues-rfp-for-cdn-29b-joint-support-ship-project-updated-02392/


KapiteinRob

Verzoeke artikels louter in Nederlands of Engels te plaatsen. Anderstalige artikels louter een verwijzing gebruiken en zelf in Nederlands aangeven wat de strekking is.

Dank.

Rob
Forumbeheerder

Harald

Canadeese JSS pas in 2020 in de vaart ?

Wann das erste JSS auf Kiel gelegt wird, bleibt allerdings vorerst noch offen. Vancouver Shipyards muss zunächst aus dem Design noch die eigentlichen Baupläne entwickeln – und die Werft soll bisher noch nie ein Schiff dieser Größenordnung gebaut, sondern sich weitgehend mit Instandsetzungen und dem Bau kleinerer Fischereifahrzeuge begnügt haben (TKMS dürfte hier sicher helfen). Vor allem aber hat die Werft gerade erst auch den Auftrag zum Bau des neuen großen Eisbrechers JOHN G. DIEFENBAKER für die kanadische Küstenwache erhalten (Lieferung 2017). Für den gleichzeitigen Bau des Eisbrechers und eines JSS fehlen der Werft die infrastrukturellen Voraussetzungen. Verzögerungen beim Bau des Eisbrechers dürften so direkt auf das JSS-Projekt ,,durchschlagen", und Experten bezweifeln denn auch, dass die neuen Joint Support Ships wie aktuell von der kanadischen Marine erhofft auch tatsächlich ,,2020 schwimmen". Ursprünglich hatte die kanadische Marine übrigens geplant, ein erstes JSS schon 2012 in Dienst zu stellen.

http://www.marineforum.info/index.html

Elzenga

Citaat van: Reinier op 03/06/2013 | 18:36 uur
Inderdaad.
Maar stel dat een land al LPD's heeft en geen ambitie heeft met zijn strijdkrachten, zou een JSS dan wel zin hebben?  ;)
ja hoor...want visies en ambities zijn gelukkig niet rigide...al is de trend de laatste jaren wel vrij eenzijdig ;)

Reinier

Citaat van: Elzenga op 03/06/2013 | 18:29 uur
dat lijkt me bij het ontbreken van LPDs en amfibische strijdkrachten ook wel begrijpelijk.
Inderdaad.
Maar stel dat een land al LPD's heeft en geen ambitie heeft met zijn strijdkrachten, zou een JSS dan wel zin hebben?  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Reinier op 03/06/2013 | 18:27 uur
Gebaseerd dus op de Berlin Klasse, ofwel een gewone bevoorrader, dus niets fancy JSS ontwerp zoals de Karel Doorman.

Knap aan de prijs voor een gewone bevoorrader.

Elzenga

Citaat van: Reinier op 03/06/2013 | 18:27 uur
Gebaseerd dus op de Berlin Klasse, ofwel een gewone bevoorrader, dus niets fancy JSS ontwerp zoals de Karel Doorman.
dat lijkt me bij het ontbreken van LPDs en amfibische strijdkrachten ook wel begrijpelijk.