Defensie werving

Gestart door Lex, 21/03/2012 | 12:43 uur

Lex

#112
Geachte leden,

Ik ga ervan uit dat volwassenen in staat zijn om op een normale wijze de discussie met elkaar aan te gaan en dat dit geheel respectvol gebeurd zonder scheldwoorden of beledigingen jegens elkander.
Ik verzoek hen die zich aangesproken voelen bij zichzelf te rade te gaan of de grens van respect al dan niet overschreden is.
In voorkomend geval zullen postings door de beheerders verwijderd worden.

Lex
Algeheel beheerder

KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 21:46 uur
Een optie is wat er vandaag gedaan is

Een geweldige optie; o.m. een paar generaals en zelfs een admiraal die Spitskrantjes staan uit te delen bij stations omdat defensie mensen nodig heeft. Uhh, jonge goedkope mensen, want wat we volgens hetzelfde defensie hebben, is zogenaamd dure mensen te veel. Mensen die decennia lang defensie over het algemeen goed en trouw, vaak lang en ver van huis gediend hebben, maar omdat ze door falend personeelsbeleid en een door defensie blijkbaar verkeerd ingericht functiehuis nu als teveel en door hun leeftijd/diensttijd te duur besschouwd worden door defensie, net voor hun einde dienstverband met duizenden over het hek gekieperd gaan worden. Heeft de zogenaamd beste werkgever van Nederland asociaal slim bedacht; door het progressieve pensioenopbouwsysteem wordt men eruit geschopt voordat je kan incasseren en je hoeft ook geen FLO meer uit te betalen. En het SBK is een financieel beperkt systeem, dus de centenknijpers kunnen in hun handen wrijven......

En deze organisatie moeten we dus gaan bewieroken. Uit welk ei komt de huidige defensiemedewerker dat-ie dit juichend gaat staan doen. En hoe blind zijn de spijkerbroeken dat ze de mooie praatjes van defensie voor zoete koek slikken?

Marc66

 ;D ik hoor een bekend muziekje  ;D

A.J.

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 17:35 uur
Onderofficier en overige klagers, als het je allemaal niet bevalt, ga dan alsjeblieft en maak daarmee plaats voor diegene die niet klaagt, maar wel weg moet!

Defensie is een prachtbedrijf/organisatie, maar, je moet het ZELF doen en, ja dat betekent ook sommige zaken zelf betalen!

Stop met zeiken, ga aan je werk, zorg dat je op een positie komt waar je iets kunt doen aan wat er nu gebeurt, maar stop met klagen!


Waarom zou je het leger in gaan.

Marineofficieren wakker van werk.

Even een random greep uit wat oudere berichten van jou.

Ik krijg meer en meer het gevoel dat jij door iets of iemand bent aangespoord om hier een pro-defensie PR babbeltje af te steken.

Marc66

#108
Als je denkt dat je het beter kunt, zorg dan dat je op die stoel komt en doe het dan beter.

Defensie heeft mensen nodig, personeel. Dat is niets nieuw, defensie heeft altijd mensen nodig en omdat de opkomstplicht afgeschaft is, weet Miep in Maastricht niet dat er een marine in Den Helder zit of een luchtmachtbases in bijv. Groningen. In de tijd dat er nog dienstplichtigen waren, was er een betere werving, o.a. door wat er iedere vrijdag en zondag-avond op de verschillende trein-stations stond te wachten.

Naast het feit dat nagenoeg iedere militair tegenwoordig in burger van en naar kantoor gaat en de jeugd over het algemeen niet staat te springen om maanden van huis te zijn zonder sms of telefooncontact of met de handen diep in de diesel wil werken is de werving laag.

Een optie is wat er vandaag gedaan is, maar mocht iemand een betere manier van werven weten, bel dat even met de afd. PR in Den Haag.

Defensie moet al jaren bezuinigen en dat is niet leuk, maar wel noodzakelijk en in sommige gevallen ook best mogelijk, een jaar of twee werd aangegeven dat er mega bezuinigd zal worden op defensie, vanaf dat moment was en is het misschien verstandig om vooruit te gaan denken o.a. door jezelf af te vragen: what if?.........

Bericht aangepast en de reactie van Cigarz hier op verwijderd. Zie ook de mededeling door de Algeheel Beheerder.

Ben
Forumbeheer

Cigarz

Citaat van: onderofficier op 05/04/2012 | 21:32 uur
Citaat van: Cigarz op 05/04/2012 | 21:29 uur
Behalve die, al dan niet geuniformeerde, burgers...  :crazy:
Beveiliging?   :angel:
Oh nee, daar doel ik helemaal niet op! Ik heb het meer over sterren, balken en lauerkransen, die beleid voor Defensie zouden moeten maken, maar eigenlijk meer met hun civiele, politieke carrière bezig zijn...

Marc66

Dat zijn idd echt burgers

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 05/04/2012 | 21:29 uur
Behalve die, al dan niet geuniformeerde, burgers...  :crazy:
Beveiliging?   :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Citaat van: onderofficier op 05/04/2012 | 21:26 uurNee, want we zijn 24/7 militair   :angel:  8)   :sick:  :devil:   :silent:
Behalve die, al dan niet geuniformeerde, burgers...  :crazy:

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 05/04/2012 | 21:25 uur
Niet iedereen in burger is burger.  ;)

Nee, want we zijn 24/7 militair   :angel:  8)   :sick:  :devil:   :silent:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Cigarz op 05/04/2012 | 21:24 uur
Het dragen van een uniform, maakt van een burger nog niet meteen een militair... :P

Niet iedereen in burger is burger.  ;)

Cigarz

Citaat van: Kapitein Rob op 05/04/2012 | 20:15 uur...Onjuist. Grofweg hebben we 2x zoveel militairen bij defensie als burgers.
Het dragen van een uniform, maakt van een burger nog niet meteen een militair... :P

Marc66

Bravo, ga zo voort en gedraag je als een onderofficier, DE spil van defensie!

Je mag er best wel trots op zijn om onderofficier te zijn, misschien een verrassing, maar ook ik ben onderaf begonnen en, ja, ik heb in alle verblijven mogen vertoeven en dan niet enkel om er een sappie te drinken  ;)

Kijk niet TE veel naar anderen, bepaal je eigen pad, les 1 toen ik op kwam: kietel jezelf, een ander doet het niet!


Laurens

Citaat van: onderofficier op 05/04/2012 | 21:14 uur
nee ik sta op twee pitjes te koken    in de aangebouwde keuken     8)

Toch wel onder een poncho!?

onderofficier

nee ik sta op twee pitjes te koken    in de aangebouwde keuken     8)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.