Waar in de wereld heb jij gezeten voor defensie?

Gestart door Caspar, 26/07/2003 | 21:21 uur

Ton de Zwart

#10
Citaat van: Saju op 30/07/2003 | 18:11 uur
Dus zover ik kan zien hoe meer en verder je komt des te minder hoef je te doen er heeft van jullie dus niemand hoeven werken.

Waaruit concludeer je dat Saju? Denk je nou echt dat je naar verre oorden uitgezonden wordt om te klaverjassen?  Defensie is geen vakantieoord en nog minder filantroop.  En over troop gespoken..Werken in de tropen, is lichaam slopen.....

Saju

Dus zover ik kan zien hoe meer en verder je komt des te minder hoef je te doen er heeft van jullie dus niemand hoeven werken.

Ik ben in mijn tijd alleen in Duitsland geweest op oefening maar daar moest ik dan ook werken naast alle andere mooie dingen van het leven.

Hans1954

niet alleen gezeten, maar ook gestaan en gelegen ;D:
libanon Unifil, 8 mnd, (en dus ook naar israel, cyprus, jordanie)
duitsland (9 jaar geplaatst en heel veel oefeningen)
denemarken (oefeningen)
frankrijk (oefeningen)
belgie (cursus)
luxemburg (cursus)
tsjechie (oefening)
polen (oefeningen)
singapore (werkvoor UNTAC / Movcon)
engeland (oefeningen)
cambodja, 5 mnd, (UNTAC / Movcon)
thailand (UNTAC / Movcon)
en er zijn nog wat zaken in het verschiet: cursus in italie, oefening in turkije en canada.

Caspar

#7
Vergeet mijn eigen lijstje erbij te zetten

Sinaï (Egypte) met MFO-72 (6 mnd "vakantie" gehad en overal geweest: Egypte, Israël, Jordanië)
Bosnië met IFOR 2
Albanië met AFOR

her en der oefeningen gedraaid in Duitsland, Denemarken en Polen.

D819

Milicien Matroos 2 Rapp 2 1973-1974
Hr. Ms. Amsterdam
Hr. Ms. De Zeven Provinciën

België ;)
Schotland
Spanje
Canarische Eilanden
Madeira
Shetland Eilanden
Faer Oer
IJsland


Verder best wel lang op de Noord Atlantische Ocean gevaren.
Diverse oefeningen, en ik heb het ontdekken van een Russische onderzeeboot op mijn naam staan (RADAR), die vervogens volgens het boekje boven water gedwongen is ;)
(Zij speelden het spelletje mee)



Ton de Zwart

Opmerkelijk, als zijn er dan pas 3 reacties, dat een klein land als Nederland haar militaire medewerkers zo uitgebreid over de wereld inzet.
Kan nog interessanter worden als er zich meer leden melden met hun topografische CV.....

-Peter-

#4
Estland
Letland
Litouwen
Finland
Zweden
Rusland
Duitsland
Polen
Noorwegen
Denemarken
Engeland
Belgie
Frankrijk
Portugal
Spanje
Italie
Sicilie

Dit zijn de landen waar defensie mij de afgelopen 7 jaar al heeft gebracht.... Eigenlijk alle landen rond de oostzee zijn reeds bekend bij mij... Maar we hebben nog wel een stukje middelandse zee over om te gaan verkennen  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Marvin

Indrukwekkende lijst Ton...  :)

Ik kom niet verder dan:

Duitsland
Engeland
België
Denemarken
Verenigde Staten
Nederlandse Antillen
Macedonië
Italië

Van mijn 36 jaar diensttijd heb ik uiteindelijk 14 jaar in Duitsland gewoond/gewerkt, niet achter elkaar, maar dan wel op 5 verschillende onderdelen, waarvan 3 verschillende NATO-staven. Ben dan ook geoefend NATO-planner  ;D 8)
Ben ooit een tijdje op Curacao geweest in het kader van een evaluatie van 336 Sq.
In Macedonië was ik Chief Ops bij het Air Coordination Centre van KFOR  tijdens operatie 'Allied Force' tegen Servië eerste helft 1999.
In Italië een tijd als liaison officier bij Airsouth voor Operatie Deny Flight gewerkt in 1994.
confused...? so am i....

Ton de Zwart

#2
Waar ik daadwerkelijk m'n militaire werkzaamheden heb verricht:

Engeland
Schotland
Wales
Noorwegen
Shetlandeilanden
België
Luxemburg
Frankrijk
Duitsland
Zweden
Turkije
Irak
Nederlands Nieuw Guinea
Ned. Antillen
Frans Somalieland
Spanje
Marokko
Denemarken

Niet voor echte werkzaamheden, maar wel in diensttijd verbleven:
Barbados
Trinidad
Peru
Tahiti
Nieuw Caladonië
India
Singapore
Gibraltar

Gevaren op de volgende schepen:

Kruiser de Ruyter
Onderzeebootjager Overijssel
Fregat Vos
Onderzeeboot Zeehond
Fregat Kortenaer
Helicoptercarrier HMS Albion
LPD HMS Fearless
LST Sir Gallehad
LST Sir Camaron
LST Sir Tristram
diverse Noorse LST's
diverse LCPR's

Caspar

Ben zo maar eens benieuwd waar de actieve/non-actieve militairen op dit forum hebben gezeten of zeer binnenkort naar toe gaan, en wat hun functie daar was/wordt.