First F-35 For The Netherlands Rolls Out Of F-35 Production Facility

Gestart door andré herc, 04/04/2012 | 20:05 uur

IPA NG

Het ontwerp van de F-35 zorgt juist voor weinig mogelijkheden qua toekomstige aanpassingen. Wat dat betreft is een conventioneel ontwerp veelzijdiger.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Zeewier

Citaat van: IPA NG op 29/03/2013 | 13:57 uur
Waarom dan 36? Ik zou dan voor 24 gaan, is er meer geld over voor een stuk of 36 andere kisten.

Ik zou dan zelfs voor de B versie gaan, de enige versie met enig nut. De A is m.i. een volstrekt nutteloos toestel.
De A is het meest lichte toestel van de drie, meeste brandstof & range, meeste draagvermogen, meest stealth en volgens mij het beste up to date te houden.

Up to date houden, hoe staat dat bij de concurrerende toestellen? Daarom al juich ik het juist ten zeerste toe als alle aanbieders nog eens tegen het licht gehouden worden.

IPA NG

Waarom dan 36? Ik zou dan voor 24 gaan, is er meer geld over voor een stuk of 36 andere kisten.

Ik zou dan zelfs voor de B versie gaan, de enige versie met enig nut. De A is m.i. een volstrekt nutteloos toestel.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Master Mack

Ik las in de krant dat de VVD genoegen neemt met 36 JSF en aangevuld met een ander type gevechtsvliegtuig of op een later tijdstip nog een kleiner aantal extra JSF's aanschaffen.Nu vroeg ik mij af of het in de exploitatie erg veel duurder zou zijn om bijv voor de Zwitserland optie te gaan. 36 JSF's en bijv 24 Super Hornets of F15E's. De JSF's op bijv Volkel en de 24 Hornets/F15's op Leeuwarden. Omdat je de toestellen op ruimere afstand van elkaar koopt kun je het aanschaf budget verder verspreiden zoals de Zwitsers doen. En dan kan je op verschillende gevechtsniveau's je steentje blijven bijdragen. :omg:

Lex

Citaat van: HermanB op 08/02/2013 | 13:34 uur
Boeing heeft de foto's van de eerste vlucht op flickr geplaatst.
Ik weet niet hoe je aan Boeing komt.
Kijk je in het profiel, dan zie je daar duidelijk dat het van LM afkomt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Chrisis op 08/02/2013 | 13:40 uur
Boeing? aardig van ze!

Of is het bedoeld om een "beetje" te stoken immers sinds kort weten we dat Boeing een nieuwe poging aan het ondernemen is met haar F18E.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 08/02/2013 | 13:21 uur
Marten Hendriksma ??
Lead Royal Netherlands Air Force F-35 Transition (H-CFTT)

Ian Knight
Assistant Lead National Representative JSF Operational Test Team at Royal Netherlands Air Force

Harald

Citaat van: HermanB op 08/02/2013 | 13:34 uur
http://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/sets/72157632707922407/with/8454071970/

Boeing heeft de foto's van de eerste vlucht op flickr geplaatst.

lijkt me niet dat Boeing dat gedaan heeft, van Boeing had ik liever een F-15SE met Nederlandse roundels gezien ...  ;)

HermanB

http://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/sets/72157632707922407/with/8454071970/

Boeing Lockheed Martin heeft de foto's van de eerste vlucht op flickr geplaatst.

Harald

Citaat van: jurrien visser op 08/02/2013 | 13:06 uur
Er staat minimaal één NL piloot in de startblokken. (deze geeft regelmatig commentaar op het gebeuren rondom de F35 op LinkedIn)

Marten Hendriksma ??
Lead Royal Netherlands Air Force F-35 Transition (H-CFTT)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Er staat minimaal één NL piloot in de startblokken. (deze geeft regelmatig commentaar op het gebeuren rondom de F35 op LinkedIn)

En voor Ros: "no gut no glory"

Ros

May be trained......staat er. misschien dus.

Men is hier waarschijnlijik op zoek naar een vlieger die gemist kan worden en die bij voorkeur zelfmoord niegingen heeft  :devil:

Het is ook nog maar de vraag of de Amerikanen willen/kunnen beginnen aan de vlieger (instructeurs) opleiding.

Harald

zijn er nu ook Nederlandse "test"piloten, die vliegen op de F-35 ?? .. of zijn deze in opleiding ??

Wat ik zo kan vinden dat er nu een opleiding gestart zou zijn voor 36 piloten, iemand misschien meer info hierover ?
En dat er ook een Nederlandse piloot dit jaar (2013) een opleiding krijgt, of deze ook bij deze 36 zit ?

US Air Force approves formal start of F-35 pilot training
18th December, 2012

WASHINGTON: The US Air Force on Monday approved the formal start of pilot training on the A-model of the F-35 Joint Strike Fighter at a Florida military base, paving the way for 36 expert pilots to be trained next year as instructors for the new stealth warplane.

Air Force General Edward Rice, the four-star general in charge of Air Education and Training Command, said an operational evaluation completed this fall showed that Eglin Air Force Base was ready to start training pilots to fly the radar-evading Lockheed Martin Corp F-35 jet in January.
......
He said Monday's decision cleared the way for six groups of six pilots to be trained to fly the Air Force's conventional takeoff and landing model of the F-35, a single-seat, single-engine warplane, over the course of the coming year.
......
A Dutch pilot may also be trained next year, Rice said.
......
Starting Jan. 7, the Air Force said new F-35A pilots will receive about 130 hours of classroom instruction, as well as time on a full-mission simulator that helps prepare pilots for in-flight emergencies such as an engine fire.

Each pilot will also spend nearly 23 hours training on a ground-based device that prepares them to use the plane's ejection seat.
......
Eleven experienced fighter pilots have learned to fly the A-model of the F-35 since the Air Force approved initial military flights last February 2012.

http://dawn.com/2012/12/18/us-air-force-approves-formal-start-of-f-35-pilot-training/

StrataNL

Voor een lading prachtige hi-res wallpaper-size foto's van onze eerste JSF en de tweede in aanbouw zie hier, ze zijn te downloaden!

http://www.flickr.com/photos/lockheedmartin/   :big-smile:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation