Marinedagen 2013/Sail Den Helder

Gestart door Lex, 17/04/2012 | 12:58 uur

onderofficier

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 22:30 uur
Het was een dag voor (oud)marinepersoneel, daar horen natuurlijk (sterke) verhalen bij.  Die hoef je ook niets te leren over respect (voor andere krijgsmacht onderdelen). Gezelligheid onder gelijkgestemden stond centraal. ;).

Schijnbaar wel: ook ik heb meerdere malen opmerkingen "mogen" (lees moeten) aan horen dat ik niet thuis hoorde op dat feestje
En nee, het was niet grappig bedoelt. En als je dan de volgende morgen bij het materiaal komt en het is beschadigd / besmeurd  vraag ik me af waar dan het respect voor andere krijgsmachtdelen is.  Dan moet er schijnbaar nog les in respect worden gegeven.

Natuurlijk is het de minderheid die dit doet maar voor mij heeft eea wel een smet op deze dag(en) opgeleverd.  Op de open dagen van de KLu is (bij ons/wat ik weet) niets gebeurd.

Dat lui sterke verhalen hebben: prima ik ben na tig jaar nog steeds luisterend oor, uit respect voor die persoon.  Als ik eerlijk ben heb ik er de balen er van maar dat laat ik nooit merken, uit respect voor die persoon.  Misschien is dat raar.  Dan maar raar, wel respectvol.

Wat is een gelijk gestemde?  In deze alleen maar marine personeel?  Maar de KM stond er op dat er ook andere krijgsmachtdelen er zijn/waren.
Ik voel me dan een gelijk gestemde.  Mij boeit het niet of iemand van de KM, Kmar, KLu en/of KL is.  Sterker nog het boeit me niet eens wat iemand voor rang is (geweest).  Ik praat met iedereen en één ieder kan met mij praten.  En ik doe niet anders dan wie ik ben of ik nu met een sld sta te praten of met een generaal/admiraal/commodore.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 22:34 uur
Onmogelijk. Waar vind je een grote haven, een groot vliegveld naast elkaar?

Land- en luchtmachtdagen zouden nog wel bij elkaar kunnen rondom een MOB, maar Volkel aan zee ken ik niet.  ;D
Is al eens discussie over geweest...opties Rotterdam, Den Helder, Vlissingen.

Maar terug on topic ;)...

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 22/06/2013 | 22:31 uur
Misschien toch eens tijd voor een gemeenschappelijke Open Dag(en) dan.... ;)
Onmogelijk. Waar vind je een grote haven, een groot vliegveld naast elkaar?

Land- en luchtmachtdagen zouden nog wel bij elkaar kunnen rondom een MOB, maar Volkel aan zee ken ik niet.  ;D

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/06/2013 | 22:31 uur
Misschien toch eens tijd voor een gemeenschappelijke Open Dag(en) dan.... ;)

Ronald, dit was geen open dag. Deze dag was voor marineveteranen en actief/voormalig marinepersoneel. En het was een perfecte dag!

Elzenga

Misschien toch eens tijd voor een gemeenschappelijke Open Dag(en) dan.... ;)

Flyguy

Het was een dag voor (oud)marinepersoneel, daar horen natuurlijk (sterke) verhalen bij.  Die hoef je ook niets te leren over respect (voor andere krijgsmacht onderdelen). Gezelligheid onder gelijkgestemden stond centraal. ;)

Ja, ik ben ook langs de landmacht stands geweest en ik heb ook de luchtmacht gezien. Iedereen komt natuurlijk het meeste aan bod bij zijn eigen open dagen.

KapiteinRob

Laat ik vooral niet onvermeld laten dat o.m. de DHC-helikopter mooie plaatjes heeft geschoten van al die feestvierende marinepeuken, die landmachter de uniformenmodeshow prima aan elkaar praatte en de fietsende marechausseepatrouille er flitsend uitzag in hun zwarte leggings....

onderofficier

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 22:00 uur
Beetje een kinderachtige reactie...

Volgens mij bedoelde Rob gewoon dat donderdag speciaal voor (ex-)marinepersoneel was.

Zeker een kinderachtige reactie van (ex)marine personeel.

Natuurlijk was die dag speciaal voor (ex)marine personeel.

Maar eea mag dus niet gezegd worden waar andere krijgsmachtdelen die zich oa voor dit feestje in gezet hebben mee geconfronteerd zijn....   Er mag dus geen wanklank worden neergezet.  Alleen maar dat eea zeer geslaagd was............. Vreemd.

Eigenlijk niet vreemd: er zal ook wel naar buiten komen dat ondanks het slechte weer de opkomst over alle dagen een succes was..... Ik weet wel beter.

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2013 | 22:14 uur
Doet me deugd dat ook jij m.i. precies begrijpt waar deze dag om draaide... 

Dus die dag draaide even niet om samen werken, respect voor elkaar e.d.?   Maar deze dag draaide alleen om mooie (/sterke) verhalen.....

Volgens mij draait elke dag om m.n om respect voor elkaar.  Deze dag dus niet.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 22:07 uur
Zeker! Heerlijke dag gehad en allerlei mooie verhalen gehoord.  ;)

Doet me deugd dat ook jij m.i. precies begrijpt waar deze dag om draaide... 

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2013 | 22:04 uur
En daarnaast zeer geslaagd!
Zeker! Heerlijke dag gehad en allerlei mooie verhalen gehoord.  ;)

KapiteinRob

Citaat van: Flyguy op 22/06/2013 | 22:00 uur
Beetje een kinderachtige reactie...

Volgens mij bedoelde Rob gewoon dat donderdag speciaal voor (ex-)marinepersoneel was.

En daarnaast zeer geslaagd!

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 22/06/2013 | 21:57 uur
Dat is wel duidelijk geworden dat het marine "ons" feestje is geweest..... Jammer dat marine personeel zich heeft verlaagd tot het beschadigen/besmeuren van KL materiaal...

Ook is het aan personeel van de andere krijgsmachtdelen gevraagd wat men deed op het marine-terrein..........
Wat te denken van de marine ondersteunen van "jullie" feestje zodat deze geslaagd werd.   
Beetje een kinderachtige reactie...

Volgens mij bedoelde Rob gewoon dat donderdag speciaal voor (ex-)marinepersoneel was.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 22/06/2013 | 21:14 uur
Fout..... Ben afgelopen donderdag al bij ons feestje geweest. Zeer geslaagde dag!

Dat is wel duidelijk geworden dat het marine "ons" feestje is geweest..... Jammer dat marine personeel zich heeft verlaagd tot het beschadigen/besmeuren van KL materiaal...

Ook is het aan personeel van de andere krijgsmachtdelen gevraagd wat men deed op het marine-terrein..........
Wat te denken van de marine ondersteunen van "jullie" feestje zodat deze geslaagd werd.   

Een behoorlijke smet op deze "zeer geslaagde dag"           
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Morgen nog een Defensieforum meetingpoint afspreken? of gaan we het "op zoek naar de DF'ers" spel spelen? ;)

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 22/06/2013 | 19:25 uur
Overigens hoorde ik de geruchten dat Lex en Rob morgen ook aanwezig zijn?

Fout..... Ben afgelopen donderdag al bij ons feestje geweest. Zeer geslaagde dag!