Iedere militair een medaille

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/05/2012 | 15:13 uur

onderofficier

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 21:52 uur
Ik kan je alvast verklappen dat je niet alleen afhankelijk bent van de CC, als je voorgedragen wordt gebeurt dat met een onderbouwing. Dan moet de CC wel een enorme plaat voor zijn harses hebben om eea terzijde te schuiven en het af te keuren onder het motto: "Zijn kop staat me niet aan".

Ik kan je verklappen dat zulke CC-en er zijn...............  Bij een collega van mij gebeurt    daarnaast ook zijn beoordeling naar beneden gewaardeerd* enkel en alleen door een gebeurtenis van 2 jaar geleden...............  waarbij zij een meningsverschil hadden...............

*de CC is onze tweede beoordelaar....de PC de eerste.     

De CC is ,wat je zelf aangaf, niet verplicht om mee te gaan in de voordraagt..................


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:32 uur

Nee dat moet NIET  maar daar gaat het ook niet over dat een CC altijd positief moet beslissen of iemand een TB krijgt.  Dat heb ik ook nooit beweerd.  

Maar wel dat de CC diegene is die hier over beslist.   En dat je dus afhankelijk bent van je CC.     Niets meer / niets minder.    

Ik kan je alvast verklappen dat je niet alleen afhankelijk bent van de CC, als je voorgedragen wordt gebeurt dat met een onderbouwing. Dan moet de CC wel een enorme plaat voor zijn harses hebben om eea terzijde te schuiven en het af te keuren onder het motto: "Zijn kop staat me niet aan".

onderofficier

Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 21:44 uur
Heel bijzonder, dat mensen afhankelijk zijn van hun leidinggevende.

Welkom in de grote mensen wereld  (en je bent niet alleen bij defensie afhankelijk van je leidinggevende.....)   

Wie geeft je een beoordeling?  Wie doet je functioneringsgesprek?        Ik neem aan dat dit niet gedaan wordt door je collega soldaat..
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:32 uur
En dat je dus afhankelijk bent van je CC.     Niets meer / niets minder.    

Heel bijzonder, dat mensen afhankelijk zijn van hun leidinggevende.
NR

onderofficier

#115
Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 21:32 uur
Want die 100 man loopt lekker als schaapjes achter elkaar aan en jij als enige vent hebt het lef om daar tegen in te gaan. respect echt respect.

Dat lukt me nooit......   ;)   ;)

Maar inderdaad ik loop echt niet mee met de meute     net als hier...... ik zeg gewoon wat ik denk/vind       want vaak is het zo dat er iemand bij een compagnie "een naam" heeft  terwijl betrokkene  (die jij onrespect vol pax blijft benoemen.....wat ik vermoed ook nog eens een meerdere)  niet eens de kans heeft gekregen om te laten zien wat hij/zij echt in zijn/haar mars heeft......      
Roddel en achterklap is de waarheid en niets anders dan de waarheid........ en er zijn personen die gewoon niets goed kan doen bij de rest (gepeupel)  wat ze ook doen.    

Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die niets doen / kunnen behalve een leuke babbel / kopje waar de compagnie mee wegloopt....
En daar mag natuurlijk ook niets van gezegd worden omdat 100 man er achter aan lopen.........."in gelid"......   
O, nu komen er vast opmerkingen dat ik jaloers ben     ik zal je vast verklappen  dat ik dat niet ben....  ik heb genoeg aandacht van mensen die echt om me geven.


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 21:24 uur
Moet dat dan? Als ik binnen de werkomgeving iemand voordraag wil dat nog niet zeggen dat hij daadwerkelijk een TB oid krijgt. Misschien is de collega van het andere peloton wel een stuk beter of heeft net een stapje harder gezet.

Nee dat moet NIET  maar daar gaat het ook niet over dat een CC altijd positief moet beslissen of iemand een TB krijgt.  Dat heb ik ook nooit beweerd.  

Maar wel dat de CC diegene is die hier over beslist.   En dat je dus afhankelijk bent van je CC.     Niets meer / niets minder.    


 
   

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

CitaatMaar waren deze mensen voorgedragen zoals "precies" A.J.  zei?    Zo JA   dan waren niet enkel een paar lui er heilig van overtuigd dat ze in aanmerking kwamen voor een TB...........................       De rest van de compagnie heeft er namelijk dan geen re*t mee te maken............. Die vinden vaak iets en vaak ook nog eens onterecht...............              

En praten mee  (ik herken hier iemand in   :devil:  )          
Wat ik allemaal gedaan heb en nog doe.........volgens de compagnie .. :devil:      
Maar wat de compagnie vind/denkt is waar ........  net als de Privé en de Story..................   toch?          

en in het geval van zo NEE? geen scenario voor? zal ik um effe schetsen voor je dan? Pax vond dat die in aanmerking ervoor kwam maar niemand droeg hem voor. Weet je waarom niet? omdat pax zijn werk niet goed deed. Bleef er echter heilig van overtuigd dat die er wel eentje verdiende en begon toen zijn ondergeschikte aan te sporen om een formulier in te vullen. Die trapte er gelukkig niet maar toch.

jij mag natuurlijk graag tegen huisjes trappen. dat doe jij wel effe want waarom zou iemand die het niet verdient geen TB krijgen en iemand die het wel verdient wel? Tenslotte kunnen pak en beet 100 man het verkeerd hebben en jij als enige vent niet. Want die 100 man loopt lekker als schaapjes achter elkaar aan en jij als enige vent hebt het lef om daar tegen in te gaan. respect echt respect.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:05 uur
Nee maar die beslist wel of de voorgedragene deze daadwerkelijk krijgt...........

Moet dat dan? Als ik binnen de werkomgeving iemand voordraag wil dat nog niet zeggen dat hij daadwerkelijk een TB oid krijgt. Misschien is de collega van het andere peloton wel een stuk beter of heeft net een stapje harder gezet.

onderofficier

#111
Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 20:48 uur
Volgende keer beter, alsof je je hele leven afhankelijk bent van 1 CC. En wie bepaalt of iemand iets verdient? Dat doet de CC echt niet alleen uit de losse pols, er worden gewoon mensen voorgedragen.

Nee maar die beslist wel of de voorgedragene deze daadwerkelijk krijgt...........

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 20:58 uur
precies AJ, ik ken ook wel een paar lui die er heilig van overtuigd komen dat ze in aanmerking komen voor een TB maar waar de rest van het compagnie toch echt anders over denkt.

Maar waren deze mensen voorgedragen zoals "precies" A.J.  zei?    Zo JA   dan waren niet enkel een paar lui er heilig van overtuigd dat ze in aanmerking kwamen voor een TB...........................       De rest van de compagnie heeft er namelijk dan geen re*t mee te maken............. Die vinden vaak iets en vaak ook nog eens onterecht...............              

En praten mee  (ik herken hier iemand in   :devil:  )          
Wat ik allemaal gedaan heb en nog doe.........volgens de compagnie .. :devil:       
Maar wat de compagnie vind/denkt is waar ........  net als de Privé en de Story..................   toch?          
       
     
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 18/06/2012 | 20:43 uur
Ik meen me te herinneren dat de collega's die betrokken zijn geweest bij de operaties rond de bevrijding van Koeweit een medaille van Koeweit kregen.
Dat klopt. De Kuwait Liberation Medal.


guest1400

#109
Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 20:48 uur
Volgende keer beter, alsof je je hele leven afhankelijk bent van 1 CC. En wie bepaalt of iemand iets verdient? Dat doet de CC echt niet alleen uit de losse pols, er worden gewoon mensen voorgedragen.

ik kan me ook echt niet voorstellen dat de beslissing voor een onderscheiding bij een enkele vent ligt

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 20:48 uur

Hoezo mislopen? Wie zegt dat? Misschien waren ze echt wel niet goed genoeg om een TB te mogen ontvangen.

precies AJ, ik ken ook wel een paar lui die er heilig van overtuigd komen dat ze in aanmerking komen voor een TB maar waar de rest van het compagnie toch echt anders over denkt.

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 20:48 uur
Duhuh, dat wist je van tevoren dat je 500 euro op de rekening gestort kreeg als je je AIB haalde. En je moet er ook even bij vermelden dat dit verzonnen was om het instructeurs tekort terug te dringen.

ho eens nu krijgt het verhaal van onderofficier in een keer een heel ander staartje

A.J.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 17:54 uur

Het is dus niet belachelijk dat iemand niet dé medialle / TB  krijgt die hij zij / hij verdient.............???    
Mag ik een emmer   :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:                    

Dit is juist BELACHELIJK........... cq B U L L S H I T    nogmaals als je niet met je CC door één deur kan  loop je je bijzondere onderscheiding /TB mis

Volgende keer beter, alsof je je hele leven afhankelijk bent van 1 CC. En wie bepaalt of iemand iets verdient? Dat doet de CC echt niet alleen uit de losse pols, er worden gewoon mensen voorgedragen.

Citaat
en het is niet één die een medialle / TB  misloopt  het zijn er meer  10- tallen  misschien wel 100-en...            blijf het maar belachelijk noemen....

Hoezo mislopen? Wie zegt dat? Misschien waren ze echt wel niet goed genoeg om een TB te mogen ontvangen.


Citaat
ik heb zelfs een geldelijke beloning gekregen (€500,--)  omdat ik een cursus (AIB) heb afgerond.......... :sick: :sick: :sick: :sick:..  okee ik was wel een van de laaste maar het is toch te zot voor woorden........................weigeren kon niet.........automatisch op de rekening gekregen.....

Duhuh, dat wist je van tevoren dat je 500 euro op de rekening gestort kreeg als je je AIB haalde. En je moet er ook even bij vermelden dat dit verzonnen was om het instructeurs tekort terug te dringen.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 19:52 uur
Michiel81 / guest1400  kunnen jullie niet in mijn peleton komen?  eindelijk eens 2 soldaten die de dingen nemen zoals ze komen ; dan hoef ik me in iedergeval niet druk te maken om jullie 2.............................dat scheelt voor mij weer    :devil:   :silent:       (of is het alleen maar zo achter de computer...)

ik kijk wel uit, voor ik het weet zit ik een peleton met lui die hun zaakjes niet voor elkaar hebben en een onderofficier die zwaar gefrustreerd is.



als we toch op die persoonlijke tour zijn

KapiteinRob

#106
Het is bij defensie nu eenmaal vaak zo dat de wierook naar de baas gaat en de ondergeschikten het met wat gebakken lucht mogen doen. Ik irriteer me enigzins aan het feit dat de CDS een vette medaille krijgt omdat hij in het Haagsche "leiding heeft gegeven aan de militairen die in de Afghaanse rimboe uitstekende, herstel, zelfs uitmuntende prestaties hebben verricht". Waarbij ik dat leiding geven natuurlijk met een stevige korrel zout neem. Maar allee, zo zit de defensiewereld nu eenmaal in elkaar. En niet alleen de defensiewereld.

Maar het had Karzai n.m.m. gesierd als hij de militairen die hij uitmuntende prestaties toedicht dan ook een Afghaanse plak had toegekend. Ik meen me te herinneren dat de collega's die betrokken zijn geweest bij de operaties rond de bevrijding van Koeweit een medaille van Koeweit kregen. Kijk, dat had ik nou een mooie zet gevonden i.p.v. alleen de generaal in Den Haag.

Verder kun je het heus niet alle militairen medailletechnisch naar de zin maken. "We" krijgen een herinneringsmedaille en soms een NATO-plak en als je iets heldhaftigs heb gedaan, treedt er een molen in werking die inderdaad wat willekeurig lijkt te zijn. Of is kapitein Kroon de enige grote held geweest in 4 jaar Uruzgan?

En een medaille voor een luchtmachter die 3 maandjes in een Italiaans hotel gezeten heeft, kan ook stof tot irritatie opleveren, toch?

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 18/06/2012 | 20:10 uur
Ik neem aan dat die uitmuntende prestaties ook (o.m. door hem?) doorvertaald zijn naar degenen die deze uitmuntende prestaties daadwerkelijk hebben geleverd?  :angel:

Maar wie hebben deze uitmuntende prestaties nu gedaan?    Of dankzij wie is het mogelijk gemaakt??    Of staat dat buiten kijf?               

Of moet je nu ook zeggen dat als iemand een medialle krijgt, de anderen niet moeten zeuren omdat het leven niet over rozen gaat  en dat er éénmaal mensen naast de pot pissen bij het uitreiken van medialles?   

Ik weet het niet   :angel:   :angel:               Het onthouden van (een) medialle(s) zijn een aantal ook tegen.............    en je moet je er vooral niet druk om maken............................. men heeft zelf een mondje gekregen...........    :angel:   

Dus gewoon oogjes dicht en snaveltje toe ..........       
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.