Iedere militair een medaille

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/05/2012 | 15:13 uur

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF op 18/06/2012 | 20:06 uur
Van Uhm kreeg het eremetaal niet alleen voor zijn bijdrage aan de huidige politietrainingsmissie in Kunduz.

En terecht. Per slot van rekening moet je het maar voor elkaar krijgen om een politietraining met zoveel verschillende, door Nederland belangrijk gevonden, facetten in een gedegen opleiding van maar enkele weken te krijgen. Hulde!

Citaat van: MINDEF op 18/06/2012 | 20:06 uur
Hij kreeg de medaille ook voor de uitmuntende prestaties in Afghanistan, die de Nederlandse krijgsmacht eerder onder zijn leiding heeft geleverd.

Ik neem aan dat die uitmuntende prestaties ook (o.m. door hem?) doorvertaald zijn naar degenen die deze uitmuntende prestaties daadwerkelijk hebben geleverd?  :angel:

KapiteinRob

Afghaanse president Karzai eert Van Uhm

Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm is onderscheiden met de Mir Masjedi khan Ghazi. Hij kreeg deze hoogste medaille van Afghanistan eind deze middag op voordracht van Hamid Karzai, de president van het Aziatische land. Afghaanse ambassadeur in Nederland Enayatullah Nabiel reikte het gedenkteken in het Haagse ministerie van Defensie uit.

Van Uhm kreeg het eremetaal niet alleen voor zijn bijdrage aan de huidige politietrainingsmissie in Kunduz. Hij kreeg de medaille ook voor de uitmuntende prestaties in Afghanistan, die de Nederlandse krijgsmacht eerder onder zijn leiding heeft geleverd.

Bron: MINDEF-site dd.80612

onderofficier

Michiel81 / guest1400  kunnen jullie niet in mijn peleton komen?  eindelijk eens 2 soldaten die de dingen nemen zoals ze komen ; dan hoef ik me in iedergeval niet druk te maken om jullie 2.............................dat scheelt voor mij weer    :devil:   :silent:       (of is het alleen maar zo achter de computer...)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 19:19 uur
volgens mij had ik al eens gevraagd wat dan de oplossing is            maar daar wordt niet op gereageert................................

De oplossing zit (zoals zo vaak) in het bestrijden van de oorzaak, niet in het maskeren van de symptomen.

Ik ben nooit zo van het collectief iets onthouden omdat een individu buiten de pot piest, beetje calimero gedrag is dat.
NR

onderofficier

#100
Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 19:10 uur
Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:34 uur
Het voor een ander opkomen is dus raar.  

Is de enige manier om voor de collega's op te komen alle medailles schrappen?

volgens mij had ik al eens gevraagd wat dan de oplossing is            maar daar wordt niet op gereageert................................

en ja  als er geen andere oplossing is, is dit inderdaad de manier           want (nogmaals) waarom een de een wel en de ander niet?
omdat het leven voor diegene die de medaille niet krijgt niet over rozen gaat?    Wat een kolder......... 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:34 uur
Het voor een ander opkomen is dus raar.  

Is de enige manier om voor de collega's op te komen alle medailles schrappen?
NR

guest1400

ik heb het over de eerste zin in je post waarin gelijk in de verdediging schiet

CitaatIk heb heb het nergens gehad over dat IK een medialle niet krijg maar  ik kom.........

waarschijnlijk reactie op dit:

Citaataanvulling: ik vind je voorstel zelfs kinderachtig. dus als ik het niet krijg krijgt niemand het maar......

nogmaals je leest te letterlijk...

maar ik ben er klaar mee om een uitlaatklep voor een of andere gefrustreerde onderofficier te spelen. Ben trainen, later

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 18:37 uur
je leest te letterlijk vriend. Kan wel weer een discussie op de woorden af gaan voeren maar volgens mij weet je dondersgoed wat ik bedoel.

Ik ben je vriend niet meer.............                  ja ik lees/weet wat je bedoeld............................: niet voor een ander op komen......want dat is  wat er geschreven is en wat er bedoelt wordt   of ga je terugkrabbelen??   

Ik word op aangevallen op mijn woorden  KLAAR!!!    Misschien ook maar eens in praktijk brengen niet meer opkomen voor de ander   en alleen nog voor mezelf = normaal.           

En eerlijk gezegt dit is mijn defensie niet meer.   Jaren geleden kwamen we voor elkaar op  tegenwoordig is het ieder voor zich, ik kan er niet maar niet aan wennen.  Ik weet het: het ligt aan mij.  Vele mijn leeftijd kunnen het wel .....................

                         
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:34 uur
Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 18:20 uur
aanvulling: ik vind je voorstel zelfs kinderachtig. dus als ik het niet krijg krijgt niemand het maar. Dan doen kleine kinderen maat.

Ik heb heb het nergens gehad over dat IK een medialle niet krijg maar  ik kom op voor mijn collega's in alle rangen die het eea mis lopen.........
(misschien is dit raar...??)  

Je aanvulling is dus ongegrond want ik kom, nogmaals, voor de collega's op.    
Mijn reactie vergelijken met die van een klein kind is dus totaal ****************            Het voor een ander opkomen is dus raar.  

Misschien moet ik daar maar eens mee ophouden........en dat dankzij 2 soldaten............
en moet ik eens puur en alleen voor mezelf opkomen aangezien men denkt dat ik dit doe.......        


je leest te letterlijk vriend. Kan wel weer een discussie op de woorden af gaan voeren maar volgens mij weet je dondersgoed wat ik bedoel.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:24 uur

Het is heel makkelijk (lees schaapjes gedrag)  om maar te zeggen dat het leven niet over rozen gaat ...................en dat je dit maar moet accepteren............. Ik ga er juist tegen in.    Ook alszijnde Onderofficier.  Of moet ik zeggen JUIST alszijnde onderofficier....................

Je mag me best vertellen alszijnde manschap dat het leven niet over rozen gaat................  nogmaals jij schijnt het te accepteren  Ik niet.....
nogmaals dat onderscheid ons......................met alle respect.

Ja blijkbaar, ik ga me echt niet druk maken of ik nou wel een medaille krijg of niet. Zeker niet als het niet eens voor mezelf is. Heb al genoeg aan m'n hoofd om me daar nog eens druk over te gaan maken. Bovendien waar maak je je druk om? je collega's hebben toch zelf ook een mondje gekregen van onze lieve heer? wat verhinderd hun om er zelf wat aan te doen?

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 18:20 uur
aanvulling: ik vind je voorstel zelfs kinderachtig. dus als ik het niet krijg krijgt niemand het maar. Dan doen kleine kinderen maat.

Ik heb heb het nergens gehad over dat IK een medialle niet krijg maar  ik kom op voor mijn collega's in alle rangen die het eea mis lopen.........
(misschien is dit raar...??)  

Je aanvulling is dus ongegrond want ik kom, nogmaals, voor de collega's op.    
Mijn reactie vergelijken met die van een klein kind is dus totaal ****************            Het voor een ander opkomen is dus raar.  

Misschien moet ik daar maar eens mee ophouden........en dat dankzij 2 soldaten............
en moet ik eens puur en alleen voor mezelf opkomen aangezien men denkt dat ik dit doe.......        


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:11 uur
Is niet mogelijk    

Dat weet je ook  gezien je rang   zelfs voor mij is dat niet mogelijk (zie mijn rang)  

Ik had het niet zozeer over het individu als wel de maatschappij (of in dit geval defensie). En er zijn altijd manieren om iets aan te kaarten. Of dat wordt gehoord c.q. er wat mee gedaan wordt, dat is wat anders.
NR

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 18:16 uur
vind het trouwens wel opmerkelijk dat 2 manschappen een onderofficier moeten gaan vertellen dat het leven niet altijd over rozen gaat en dat je daar maar mee om moet gaan. Normaal gesproken hoort dit andersom te zijn.

Het is heel makkelijk (lees schaapjes gedrag)  om maar te zeggen dat het leven niet over rozen gaat ...................en dat je dit maar moet accepteren............. Ik ga er juist tegen in.    Ook alszijnde Onderofficier.  Of moet ik zeggen JUIST alszijnde onderofficier....................

Je mag me best vertellen alszijnde manschap dat het leven niet over rozen gaat................  nogmaals jij schijnt het te accepteren  Ik niet.....
nogmaals dat onderscheid ons......................met alle respect.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

#91
Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:11 uur

Zal je er ook zo over denken als je zelf een helden-verrichting heb gedaan maar je CC een medialle (TB) tegen houd?          

Je doet er nu wel gemakkelijk over......................       Vraag me af of als je onder vuur iemand zijn/haar leven hebt gered en je krijgt niet wat je verdient en je leest dat iemand voor minder wel iets krijgt er ook zo over denkt:  ja vast zo achter de computer...............

En weet je ik type het eea niet voor mezelf maar wel voor collega's      .......................................            Ik ken er nl meerdere.............


de pot verwijst de ketel dat die zwart ziet, maar losstaand van dat: ja dan denk ik er precies hetzelfde over. Zoals ik al eerder aangaf, het leven gaat niet altijd over rozen en soms krijg je wat en soms moet je incasseren. Je dient er maar mee om te gaan want uiteindelijk moet je het toch wel.

aanvulling: ik vind je voorstel zelfs kinderachtig. dus als ik het niet krijg krijgt niemand het maar. Dan doen kleine kinderen maat.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:04 uur

Dat is het makkelijkste je ergens bij aansluiten..............................  schaapjes gedrag.


wat is dat nou weer voor (*) opmerking? kan het toch ergens mee eens zijn of niet? Michiel81 heeft wat mij betreft een punt en daar sluit ik me bij aan, of mag dat niet en is jouw mening de enigste juiste?

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 18:04 uur

Kom eens met een oplossing voor je collega's die het eea ook verdienen maar niet krijgen....................

Misschien is je alternatief dan wel rechtvaardig alleen mitairen met onderscheidingen die vast staan:

zoals ik zei lekker laten zoals het is. Ik vind het een absurd idee dat omdat een paar mensen niet krijgen wat ze verdienen gelijk iedereen maar niks meer moet krijgen. Bovendien vind ik jouw oplossing hypocriet want zo krijgen de mensen die wat verdienen ook niks. Dus wat schiet je ermee op? juist helemaal niks.

vind het trouwens wel opmerkelijk dat 2 manschappen een onderofficier moeten gaan vertellen dat het leven niet altijd over rozen gaat en dat je daar maar mee om moet gaan. Normaal gesproken hoort dit andersom te zijn.