Iedere militair een medaille

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/05/2012 | 15:13 uur

onderofficier

Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 18:00 uur
Blijven knokken voor verbetering.

Is niet mogelijk    

Dat weet je ook  gezien je rang   zelfs voor mij is dat niet mogelijk (zie mijn rang)  

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 18:02 uur
klopt maar als je het niet krijgt jammer dan... lesje omgaan met telleurstellingen. Je krijgt niet altijd alles wat je verdient en soms denk je dat je wat verdient maar zijn er tig anderen die er anders over denken. That's life, deal with it. Misgunners lopen er genoeg rond op deze wereld.

Zal je er ook zo over denken als je zelf een helden-verrichting heb gedaan maar je CC een medialle (TB) tegen houd?          

Je doet er nu wel gemakkelijk over......................       Vraag me af of als je onder vuur iemand zijn/haar leven hebt gered en je krijgt niet wat je verdient en je leest dat iemand voor minder wel iets krijgt er ook zo over denkt:  ja vast zo achter de computer...............

En weet je ik type het eea niet voor mezelf maar wel voor collega's      .......................................            Ik ken er nl meerdere.............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Of een commissie grondig onderzoek laten doen.

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 17:58 uur
sluit ik me bij aan.

Dat is het makkelijkste je ergens bij aansluiten..............................  schaapjes gedrag.

Kom eens met een oplossing voor je collega's die het eea ook verdienen maar niet krijgen....................

Misschien is je alternatief dan wel rechtvaardig alleen mitairen met onderscheidingen die vast staan:

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 17:58 uur
Wat is het alternatief: militairen met alleen vierdaagse medailles en vijfkamp speldjes?

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 17:57 uur

wat is dan wel de oplossing?            iedereen moet krijgen wat hij /zij verdient           

klopt maar als je het niet krijgt jammer dan... lesje omgaan met telleurstellingen. Je krijgt niet altijd alles wat je verdient en soms denk je dat je wat verdient maar zijn er tig anderen die er anders over denken. That's life, deal with it. Misgunners lopen er genoeg rond op deze wereld.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 17:57 uur
wat is dan wel de oplossing?            iedereen moet krijgen wat hij /zij verdient           

In een ideale wereld krijgt iedereen wat hij/zij verdient. We leven echter niet in een ideale wereld, dus zullen er altijd mensen buiten de boot vallen. De oplossing? Blijven knokken voor verbetering.
NR

guest1400

Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 17:55 uur
Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 17:54 uur
Het is dus niet belachelijk dat iemand niet dé medialle / TB  krijgt die hij zij / hij verdient.............???    

Uiteraard is dat belachelijk. Het volledig afschaffen van medailles is daar echter niet de oplossing voor, dat is zuiver symptoombestrijding.

sluit ik me bij aan. Wat is het alternatief: militairen met alleen vierdaagse medailles en vijfkamp speldjes?

onderofficier

Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 17:55 uur
Uiteraard is dat belachelijk. Het volledig afschaffen van medailles is daar echter niet de oplossing voor, dat is zuiver symptoombestrijding.

wat is dan wel de oplossing?            iedereen moet krijgen wat hij /zij verdient           
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 17:54 uur
Het is dus niet belachelijk dat iemand niet dé medialle / TB  krijgt die hij zij / hij verdient.............???    

Uiteraard is dat belachelijk. Het volledig afschaffen van medailles is daar echter niet de oplossing voor, dat is zuiver symptoombestrijding.
NR

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 17:35 uur
belachelijk idee, dus omdat 1 lijdt moet gelijk de rest er ook maar onder lijden? b u l l s h i t. Dapperheidsonderscheidingen en TB's zijn er juist om personeel te stimuleren het gedrag te vertonen waar de medaille voor staat. Dan doen ze hier en dat doen ze bij andere bedrijven ook alleen krijgen ze het daar meestal in de vorm van vette cashbundels. Medailles horen erbij, het is een traditie en het is iets waar je met trots op kan terug kijken. Lekker aanhouden dus.

Het is dus niet belachelijk dat iemand niet dé medialle / TB  krijgt die hij zij / hij verdient.............???    
Mag ik een emmer   :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:                    

Dit is juist BELACHELIJK........... cq B U L L S H I T    nogmaals als je niet met je CC door één deur kan  loop je je bijzondere onderscheiding /TB mis

en het is niet één die een medialle / TB  misloopt  het zijn er meer  10- tallen  misschien wel 100-en...            blijf het maar belachelijk noemen....
     
ik heb zelfs een geldelijke beloning gekregen (€500,--)  omdat ik een cursus (AIB) heb afgerond.......... :sick: :sick: :sick: :sick:..  okee ik was wel een van de laaste maar het is toch te zot voor woorden........................weigeren kon niet.........automatisch op de rekening gekregen.....

 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 16:15 uur
Gelijke monnikken gelijke kappen.  

En dat is 't 'm nou juist, 'gelijk' bestaat helemaal niet, zeker niet in deze context.
NR

guest1400

belachelijk idee, dus omdat 1 lijdt moet gelijk de rest er ook maar onder lijden? b u l l s h i t. Dapperheidsonderscheidingen en TB's zijn er juist om personeel te stimuleren het gedrag te vertonen waar de medaille voor staat. Dan doen ze hier en dat doen ze bij andere bedrijven ook alleen krijgen ze het daar meestal in de vorm van vette cashbundels. Medailles horen erbij, het is een traditie en het is iets waar je met trots op kan terug kijken. Lekker aanhouden dus.

onderofficier

#78
Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 16:00 uur
Zeg je nou serieus dat dapperheidsmedailles maar volledig afgeschaft moeten worden omdat sommige militairen gepasseerd die het verdienen gepasseerd worden

Dat zeg ik idd serieus.  Omdat, wat je zelf aangeeft, sommige militairen gepasseerd worden.   Gelijke monnikken gelijke kappen.  
Citaat van: michiel81 op 18/06/2012 | 16:00 uur

Hoe zou je het anders willen doen? Jezelf nomineren?

Jezelf nomineren kan ook niet.  Dus het kan niet anders dan volledig afschaffen
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Zeg je nou serieus dat dapperheidsmedailles maar volledig afgeschaft moeten worden omdat sommige militairen gepasseerd die het verdienen gepasseerd worden?
Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 15:55 uur
Dat is nadeel van dit soort bijzondere medialles / onderscheidingen (nogmaals) men is afhankelijk van derden. 

Hoe zou je het anders willen doen? Jezelf nomineren?
NR

onderofficier

Ik doelde op een chauffeur van B&T (dus KL) die in Afghanistan die een heldendaad verrichtte.. Hij heeft er ook een bijzondere medialle voor gekregen maar was dus niet zo bijzonder als jouw voorbeeld........  en ik doelde niet eens op de MWO....     

Dat is nadeel van dit soort bijzondere medialles / onderscheidingen (nogmaals) men is afhankelijk van derden. 

Maar dat is ook met het rode koord     ik ken verschillende KL militairen die levensreddend hebben gehandeling maar nooit dit koord hebben mogen ontvangen.  Of bijzondere gedragingen, buitengewone inspanning, toewijding of loffelijk handelen hebben vertoond....   Ook bij deze is men dus afhankelijk van derden.    Maar wat is een bijzondere gedraging, buitengewone inspanning, toewijding of loffelijk handelen?   Zeg het mij maar................

Gewoon mee kappen net als de tevredenheidsbeloningen....   (en voor de zuren onder ons ja ik heb er ook wat mogen ontvangen maar ik deed gewoon wat dingen erbij om mezelf bezig te houden omdat de werkzaamheden geen dagtaak was cq ik het normaal vind om flexibel te zijn) 

Ik weet dat vele militairen (onterecht) gepasseerd worden omdat ze in onmin leven met hun CC.   
Maar er wordt wel gekeken wat men op de borst / om de schouder heeft hangen.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

#75
Citaat van: onderofficier op 17/06/2012 | 22:09 uur
Volgens mij krijgt elke militair gewoon zijn/haar uitzendmedialles....  als hij/zij 3wkn er is geweest................

Fout: minimaal 30 dagen in het uitzendgebied. Wat ik overigens absurd kort vind voor zo'n medaille, maar dat terzijde.

Citaat van: onderofficier op 17/06/2012 | 22:09 uur
Een chauffeur (lees B&Ter) die er niet voor opgeleid is maar heldendaden verricht krijgt een "mindere" extra medialle dan iemand die voor dit soort dingen is opgeleid (lees KCT-er)...............     Ik had verwacht dat daar ook naar gekeken werd maar niets is minder waar.......

Als je doelt op de MWO voor kapitein Kroon, vind ik dat je nu veel te makkelijk generaliseert. Want om de eerste MWO sinds WO II te gebruiken als voorbeeld voor "algemeen handelen" in deze slaat m.i. nergens op. Als je hier niet op doelt, verzoek ik je enkele voorbeelden aan te dragen. Want ik weet van een "eenvoudig" marinier (nota bene een chauffeur....) in Cambodja dat die een "behoorlijke dapperheidsonderscheiding" heeft gekregen (Bronzen Kruis) en die bij elke Alle Hens met de nodige egards wordt "behandeld".

Wikipedia:

In 2002 werd het Bronzen Kruis onverwacht weer verleend. Deze keer werd Korporaal der mariniers D.A. Vonk, ten tijde van zijn heldendaad marinier der eerste klasse, de gedecoreerde. Marinier Vonk heeft zich, zo liet Minister Frank de Grave bij de uitreiking weten:

"als VN-militair in Cambodja na in een hinderlaag te zijn gereden en na een beschieting van zijn voertuig op de route tussen Phum Ku en Phum Ampil, onderscheiden door moedig en beleidvol optreden tegenover de vijand. In het bijzonder heeft hij zich onderscheiden door - hoewel zelf gewond - op zeer voortvarende en koelbloedige wijze zijn zwaar beschadigde Landrover en gewonde collega-mariniers uit de gevarenzone te brengen. Voorts heeft hij hen de noodzakelijke eerste hulp verleend. Vervolgens heeft hij door moedig optreden in voor hem vijandelijk gebied, met gebruikmaken van zijn mitrailleur, een voertuig behorende tot een van de bij het conflict betrokken facties tot stoppen gedwongen en gebruikt voor evacuatie van zichzelf en zijn gewonde collega's. Zijn moedig en beleidvol optreden heeft zonder meer bijgedragen aan het overleven van de hinderlaag, voor de leden van zijn team."

Op 7 oktober 2009 werd de onderscheiding wederom toegekend aan drie Nederlandse soldaten vanwege hun moedige optreden in Uruzgan Afghanistan: Eerste luitenant Alex Spanhak, kapitein Arthur en sergeant-majoor Maurice (de laatste twee alleen genoemd met hun voornaam vanwege hun operationele status).