Vervanging CH47D door CH47F

Gestart door StrataNL, 16/05/2012 | 18:17 uur

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 16/05/2012 | 19:28 uur
Weet iemand al hoever eurocopter is met hun versie van de  chinook?

http://www.flightglobal.com/news/articles/ila-eurocopter-reveals-chinook-style-heavy-transport-helicopter-343011/
Zie ik als een goede opvolger voor de huidige CH-47...is ook een samenwerkingsproject tussen Eurocopter en Boeing.

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)

11 nieuwe CH47F, een goed idee. Handig is dan natuurlijk om een aantal extra in optie te nemen, om te bestellen voordat de resterende cougars uit de operationele capaciteit worden gehaald.

Nu nog zorgen voor een uitbreidingsplan van de NH90 (met de transportversie) en het gat van 17 Cougars kan langzaam maar zeker gedicht worden.  :angel:

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 16/05/2012 | 18:24 uur
Zijn die apparaten dan nu al "op"?

Rob er zijn in de tijd een aantal chinooks tweedehands van canada overgenomen en deze zijn toen naar de D configuratie geupdate door boeing die ook nieuwe chinooks in de  D configuratie  heeft geleverd.

A.J.

Citaat van: Kamerbrief op 16/05/2012 | 18:52 uur

Met dit project is een budget gemoeid van meer dan € 250 miljoen euro (prijspeil 2011, inclusief BTW). Dit bedrag komt ten laste van de defensiebegroting over de periode van 2012 tot en met 2019.

19 of 21%?

Elzenga

Citaat van: fly3rguy op 16/05/2012 | 18:50 uurZe zijn speciaal gekocht voor de lmb, die toen we deze heli's kochten net nieuw was.
Een soort experiment, waarmee tweedehandsjes een goede keuze waren.
Hetzelfde als bij de keuze voor de Apache...LMB zo snel mogelijk opbouwen om te voorkomen dat de LMB al bij de eerstvolgende bezuinigingsronde weer zou worden opgedoekt. Waar intern voor werd gepleit door sommigen. Aldus mijn sterke indruk die ik aan die periode heb overgehouden.

StrataNL

Klopt, maar wel voor `speciale operaties`
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Citaat van: Strata op 16/05/2012 | 18:50 uur
Hoe weet je dat zo zeker? Op elke tekening van het JSS staat een Chinook op het dek, zou wel krom zijn als ze er in het echt niet een keer opkomen... ze zijn wel meer spec-ops gericht.
Als je de brief leest, wordt er nergens gewag gemaakt van het feit dat de nieuwe F-versie aangepast gaat worden voor maritime ops.

StrataNL

Citaat van: Lex op 16/05/2012 | 18:29 uur
Geschikt voor amfibische ops?
Citaat van: IPA NG op 16/05/2012 | 18:23 uurNeen.

Hoe weet je dat zo zeker? op elke tekening van het JSS staat een Chinook op het dek, zou wel krom zijn als ze er dan niet opkomen...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

KapiteinRob

Gaan we weer beginnen over de zogenaamde amfibische operaties vanaf een JSS en de onmogelijkheid operationeel te opereren vanaf een JSS met de NL-Chinooks?

Lex

Uit de brief:
Met dit project is een budget gemoeid van meer dan € 250 miljoen euro (prijspeil 2011, inclusief BTW). Dit bedrag komt ten laste van de defensiebegroting over de periode van 2012 tot en met 2019.
En dat naast het budget voor de [eventuele] aanschaf van de JSF.

StrataNL

#13
Citaat van: Lex op 16/05/2012 | 18:29 uur
Neen.
Hoe weet je dat zo zeker? Op elke tekening van het JSS staat een Chinook op het dek, zou wel krom zijn als ze er in het echt niet een keer opkomen... ze zijn wel meer spec-ops gericht.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 16/05/2012 | 18:41 uur
Tja, we moesten toen toch zonodig tweedehandsjes kopen.....

Ze zijn speciaal gekocht voor de lmb, die toen we deze heli's kochten net nieuw was.
Een soort experiment, waarmee tweedehandsjes een goede keuze waren.

KapiteinRob

Tja, we moesten toen toch zonodig tweedehandsjes kopen.....

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 16/05/2012 | 18:34 uur
Dat lees ik dan later wel; zit nu op mijn iphone....
Een van de reden zou zijn "scheurvorming".