Idee-en bus

Gestart door Marc66, 18/05/2012 | 13:21 uur

KapiteinRob

Nog een geldbesparing is het door blijven betalen van 19 cent per dienstreiskilometer. Want als dat door het Kunduzakkoord nog minder wordt, gaan defensiemedewerkers hun eigen wagen laten staan en moeten dan massaal met openbaar vervoer. Dat vreet ruim 2x zoveel tijd en kost aan 1e klas treinkaartjes veel meer. En aangezien er dienstwagens te weinig schijnen te zijn (en je niet verplicht kan worden deze te besturen).....

Laurens

Nieuwe computers zou de productiviteit ook aardig verhogen, eerst 10 minuten moeten wachten voordat ik ook maar durf om ergens op te klikken is echt bizar.

Citaatvideoconferencing apparatuur

dit

CitaatOfficierskorps flink uitdunnen

Instroom cadetten is aardig afgenomen, *work in progress*

Verder, eerst een ambitieniveau vaststellen waaraan wij ons de komende 15 jaar gaan houden. Kappen met nieuwe meuk kopen om die zelfs voor in ingebruikname alweer te verkopen.

KapiteinRob

Hoeveel wil je er hebben? Ik zal beginnen er eentje te herhalen die bakken geld scheelt:

Zet op elke defensielocatie (of in ieder geval standplaats) videoconferencing apparatuur neer zodat het aantal dienstreizen met een veelvoud naar beneden kan. In het verlengde daarvan kazernebreed (goed functionerende) wifi zodat men makkelijker en vaker met facetime en skype kan communiceren.

Marc66

Tja, een aanvulling, het mag geen (extra) ontslagen kosten en, tja, dan wordt het minder eenvoudig, denk ik, hoewel, de bladen stoppen is al een stap in de mogelijk goede richting.

IPA NG

Officierskorps flink uitdunnen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Marc66

Ooit bestond er bij de CZSK een idee-enbus. Hierin kon personeel aangeven hoe er binnen CZSK op, ik vermoed, kleine schaal bezuinigd kon/kan worden. De bus is, voor zover ik weet, alweer een jaar of vier-vijf geleden actief, hoewel, actief, en daar gaat deze mening over: is de idee-enbus nog wel actief en wordt er ook daadwerkelijk iets gedaan met de ingestuurde idee-en?

Waarop kan (op kleine schaal meedenkende) op defensie bezuinigd worden denkt u?

Denk hierbij al vooral haalbare en wellicht zelf te realiseren zaken, zoals iedere avond de pc afsluiten of zelf lectuur meenemen naar de werkplek ipv dat defensie dure bladen blijft kopen, die vaak niet altijd gelezen worden door het personeel etc. Haalbare zaken dus, naar mijn mening.