Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 4

Gestart door Tanker, 03/07/2012 | 15:40 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/09/2012 | 12:01 uur
Veel vrouwen schijnen op de SP te stemmen.

Wellicht in de misvatting dat een "grote knuffelbeer" groots is in diverse zaken. De werkeloze vrouw ziet hem vast als suikeroom.

Ace1

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 07:24 uur
Edit: En ja hoor, mijn vrouw heeft SP gestemd...  :annoyed:

Veel vrouwen schijnen op de SP te stemmen.

onderofficier

Citaat van: Ros op 12/09/2012 | 11:38 uur
Als je door de recessie na 20 jaar dienst het bedrijf waar je voor heb gewerkt naar de knoppen ziet gaan, dolgraag willen en bereid zijn om te werken en geen baan kunnen vinden en vervolgens aan moet horen dat de VVD alle werkenden € 1.000 kado wil geven en werkenden nog meer wil belonen

Deze mensen worden door een aantal "beroepsschreeuwers" onder de noemer niet-willen-werken geschaard.... 

Er zijn zat mensen die willen werken ook die al een tijd(je) thuis zitten.  Maar het niet-willen is niet eens het grootste probleem maar het niet-kunnen omdat ze bijv. wat minder snel zijn, dat wordt niet geaccepteerd.  In deze maatschappij draait alles om snelheid. Maar ook om beschikbaarheid*   

Ik was laatst in een supermarkt, deze heeft een aantal medewerkers met een beperking, als je eens hoort hoe deze mensen worden behandeld door sommige onder ons  omdat ze niet snel genoeg antwoord gaven.....    Het is eigenlijk nooit goed werken ze niet; niet goed werken ze wel ook niet goed......

* een paprikateler vertelde mij dat hij het liefst Oost-Europeanen in dienst heeft omdat deze altijd willen overwerken; Nederlanders wat minder omdat zij een sociaal leven hebben s'avonds en de Oost-Eurpeaan heeft s'avonds Lidl-bier........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 10:35 uur
waarom heeft de SP dan bijvoorbeeld 35% werkloze als stemmer, en de VVD veel ondernemers en mensen die goed verdienen ?...juist ...omdat die partijen voor hun portomonnee opkomen !.

Het is menselijk......de drang om te overleven. Als je door de recessie na 20 jaar dienst het bedrijf waar je voor heb gewerkt naar de knoppen ziet gaan, dolgraag willen en bereid zijn om te werken en geen baan kunnen vinden en vervolgens aan moet horen dat de VVD alle werkenden € 1.000 kado wil geven en werkenden nog meer wil belonen..........is de keuze snel gemaakt. Neem nog even de standpunten van veel andere partijen mee die ogenschijnlijk meer belang hebben bij Europa dan voor Nederland is dat nog eens een argument om andere meer sociaal gerichte parijen te steunen.

Ros

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 07:24 uur
Edit: En ja hoor, mijn vrouw heeft SP gestemd...  :annoyed:

Het is een democratisch land.........en zij slaapt vanacht in de schuur ?  :cute-smile:

onderofficier

#1450
Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 10:35 uur
waarom heeft de SP dan bijvoorbeeld 35% werkloze als stemmer, en de VVD veel ondernemers en mensen die goed verdienen ?...juist ...omdat die partijen voor hun portomonnee opkomen !....maar waarom reageer ik ook op jou joh....dan ga je toch lekker SP stemmen omdat jij zo sociaal bent..hahaa

Dus 65%!!! mensen met een baan stemmen dan op de SP van de 100% die op de SP stemmen,  dat  zijn dus meer werkende dan werkeloze!!!  

De andere 65% van de werklozen kiezen dus niet voor de SP, zij stemmen dus niet voor hun eigen portemonnee......

Waarom zou je niet op mij reageren?  Omdat ik je mening (vaak) niet deel?   Dat mag maar dat zegt ontzettend veel over je: populitisch reageren en niet weten hoe je (normaal) op een andere mening moet reageren. Dat blijkt ook uit je "hahaa" aan het eind van je reactie.  Schreeuwen maar weinig inhoud.

Er zijn meer sociale partijen dan alleen de SP.  En als ik de SP zou stemmen wat dan nog?  Dat zal dan een keuze van mijzelf zijn.   Net als jouw keuze op een, vermoedelijk, andere partij.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 10:22 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 09:54 uur
Je moet stemmen naar je eigen portemonnee !, ben je een werkloze/ kansloze/miinimum loner dan stem je links...heb je een inkomen van 40000 eurie of meer moet je VVD stemmen. Defensie is niet belangrijk meer...zit in het verdom hoekje en het hele land pist erop.
Een leger wat we nu hebben is een grote schande voor een land zoals de onze ,  maar blijkbaar verdient dit volk niet beter.

Wat moet je stemmen als je mensen in een hokje duwt?  

Heb je je ooit wel eens afgevraagt waarom mensen werkloos, "kansloos" is en of men een minimumloon heeft?
Ik krijg de indruk dat je dit nooit gedaan hebt.    Terwijl je ze regelmatig in het verdomhoekje hebt geduwd en er over heen pist.

Het stemmen naar je eigen portemonnee is, denk ik, niet de oplossing én één  van de reden waarom defensie in het verdom hoekje zit.   Het één heeft te maken met het ander.    

Als mensen alleen voor zichzelf kiezen verdient een volk inderdaad niet beter want dan willen ze niet bij een volk horen ....... en heeft het geen leger nodig want het leger moet het volk beschermen   geen volk, geen leger.

waarom heeft de SP dan bijvoorbeeld 35% werkloze als stemmer, en de VVD veel ondernemers en mensen die goed verdienen ?...juist ...omdat die partijen voor hun portomonnee opkomen !....maar waarom reageer ik ook op jou joh....dan ga je toch lekker SP stemmen omdat jij zo sociaal bent..hahaa

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 09:54 uur
Je moet stemmen naar je eigen portemonnee !, ben je een werkloze/ kansloze/miinimum loner dan stem je links...heb je een inkomen van 40000 eurie of meer moet je VVD stemmen. Defensie is niet belangrijk meer...zit in het verdom hoekje en het hele land pist erop.
Een leger wat we nu hebben is een grote schande voor een land zoals de onze ,  maar blijkbaar verdient dit volk niet beter.

Wat moet je stemmen als je mensen in een hokje duwt?  

Heb je je ooit wel eens afgevraagt waarom mensen werkloos, "kansloos" is en of men een minimumloon heeft?
Ik krijg de indruk dat je dit nooit gedaan hebt.    Terwijl je ze regelmatig in het verdomhoekje hebt geduwd en er over heen pist.

Het stemmen naar je eigen portemonnee is, denk ik, niet de oplossing én één  van de reden waarom defensie in het verdom hoekje zit.   Het één heeft te maken met het ander.    

Als mensen alleen voor zichzelf kiezen verdient een volk inderdaad niet beter want dan willen ze niet bij een volk horen ....... en heeft het geen leger nodig want het leger moet het volk beschermen   geen volk, geen leger.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

#1447
Citaat van: Mourning op 12/09/2012 | 10:16 uur
Ik weiger alleen voor mijn eigen wallet te stemmen. Er zijn ook nog ideeen, standpunten, voornemens, etc. waar ik wel of niet achter kan staan. Natuurlijk speelt de portemonnee ook mee, maar het is, in ieder geval voor mij, zeker niet de enigste en totaal bepalende factor.
+1

Stem voor de toekomst. Als de meeste stemmen voor een toekomst zonder defensie, so be it. Het 'volk' wil al zo lang ik mij herrinner van defensie af, maar als defensie weg is waar komt het geld dan vandaan? Dat ziet men niet en het is dan hun eigen schuld als men zelf zandzakjes moet vullen in hun 'ideale' linkse toekomst.

Ik ben al een tijdje klaar met de populistische politiek...

Mourning

Ik weiger alleen voor mijn eigen wallet te stemmen. Er zijn ook nog ideeen, standpunten, voornemens, etc. waar ik wel of niet achter kan staan. Natuurlijk speelt de portemonnee ook mee, maar het is, in ieder geval voor mij, zeker niet de enigste en totaal bepalende factor.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

#1445
Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 09:48 uur
Citaat van: Poleme op 12/09/2012 | 09:45 uur
Het begin van het einde van Nederlandsch defensie begon eigenlijk al met het incasseren van het 'vredesdividend' na het einde van de Koude Oorlog.

Goed, het einde is al een tijdje in gang, maar de mokerslag die defensie nu krijgt...
Je moet stemmen naar je eigen portemonnee !, ben je een werkloze/ kansloze/minimum loner dan stem je links...heb je een inkomen van 40000 eurie of meer moet je VVD stemmen. Defensie is niet belangrijk meer...zit in het verdom hoekje en het hele land pist erop.
Een leger wat we nu hebben is een grote schande voor een land zoals de onze ,  maar blijkbaar verdient dit volk niet beter.

Flyguy

Citaat van: Poleme op 12/09/2012 | 09:45 uur
Het begin van het einde van Nederlandsch defensie begon eigenlijk al met het incasseren van het 'vredesdividend' na het einde van de Koude Oorlog.

Goed, het einde is al een tijdje in gang, maar de mokerslag die defensie nu krijgt...

Poleme

Het begin van het einde van Nederlandsch defensie begon eigenlijk al met het incasseren van het 'vredesdividend' na het einde van de Koude Oorlog.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Flyguy

#1442
Citaat van: jurrien visser op 12/09/2012 | 00:14 uur
21.013 ondertekeningen Handen af van Defensie, in belang van verzorgingsstaat (12 september 2012/00.10 uur)



Vandaag is de dag... Hoe dan ook het begin van het einde van defensie.  :'(

Edit: En ja hoor, mijn vrouw heeft SP gestemd...  :annoyed:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

21.013 ondertekeningen Handen af van Defensie, in belang van verzorgingsstaat (12 september 2012/00.10 uur)