'Deze eeuw is de eeuw van de rivaliteit op zee'

Gestart door Lex, 04/08/2012 | 17:18 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser op 06/08/2012 | 17:20 uur
Vast, alleen real life betekend een behoorlijk stevige oorlog in die regio, zeker effectief voor velen om hier de kop uit het zand te trekken.

Reken je maar niet rijk. Zelfs met een stevige oorlog zullen velen de kop lekker in het zand houden.


Citaat van: Elzenga op 06/08/2012 | 17:24 uur
Ja, zo zal het ook wel gebeuren vrees ik...maar dan is het wel al te laat om er nog iets aan te veranderen. Kun je zeggen...waarom al die moeite als het toch niet zal helpen... ach... kun je in ieder geval zeggen "I told you!!"..... ipv. slechts toe te kijken en je mond te houden.
Iets in lijn met 'Bye bye Belgium' of De dag dat de Dollar valt. Wie weet.....het boek Moesson van Robert Kaplan als Boekenweekgeschenk, zou ook nog een ideetje zijn ;D

Lex

Ik wil u verzoeken in de geest van de titel te posten. Dit topic gebruiken als een herhaling van hetgeen gepost in eerdere topics is ongepast en onwenselijk.

Dank voor uw medewerking.

Lex
Algeheel beheerder

DvdW

Citaat van: Ace1 op 06/08/2012 | 17:53 uur
Citaat van: mikemans op 06/08/2012 | 09:13 uur
6000 ton als vervanging voor een 3200 ton type?

mikemans wil je deze topic even doorlezen aub en daar je vragen zetten aub.

http://www.defensieforum.nl/Forum/opvolging_m_fregatten-t20491.420.html

Als je nou ook even het berichtje daarna gelezen had.....:
Citaat van: jurrien visser op 06/08/2012 | 09:29 uur
Zie topic: vervanging MFF (volgens een R&D bron binnen DSNS wordt het ontwerp ergens in 2016 of 2017 wereldkundig gemaakt, wijzigingen voorbehouden)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 06/08/2012 | 17:50 uur
Misschien dat dit artikel kan bijdragen aan de bewustwording.

Een (voor mij/ons) bekend stuk met een UITSTEKENDE inhoud.

Ace1

Citaat van: mikemans op 06/08/2012 | 09:13 uur
6000 ton als vervanging voor een 3200 ton type?

mikemans wil je deze topic even doorlezen aub en daar je vragen zetten aub.

http://www.defensieforum.nl/Forum/opvolging_m_fregatten-t20491.420.html

Lex

Misschien dat dit artikel kan bijdragen aan de bewustwording.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 06/08/2012 | 17:39 uur
Zal brede media aandacht helpen in een tijd dat de berichtgeving zo razendsnel gaat als nu..... 
Niet alleen dat het zo razendsnel gaat maar ook de hoeveelheid nieuws is overweldigend groot......

Door deze 2 punten hou je ook ondanks een brede media aandacht een handjevol geintresseerden over.

Het gaat om bewustwording en om herhaling van de boodschap.

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 06/08/2012 | 17:13 uur
Lijkt me een uitstekend idee en dan wel graag brede media aandacht en niet alleen voor een handjevol geinteresseerden.

Zal brede media aandacht helpen in een tijd dat de berichtgeving zo razendsnel gaat als nu..... 
Niet alleen dat het zo razendsnel gaat maar ook de hoeveelheid nieuws is overweldigend groot......

Door deze 2 punten hou je ook ondanks een brede media aandacht een handjevol geintresseerden over.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 17:16 uur
Real-life zou dit veel meer impact hebben vrees ik dan slechts 'alleen' een docu op Ned 2 rond 23.00 uur....
Ja, zo zal het ook wel gebeuren vrees ik...maar dan is het wel al te laat om er nog iets aan te veranderen. Kun je zeggen...waarom al die moeite als het toch niet zal helpen... ach... kun je in ieder geval zeggen "I told you!!"..... ipv. slechts toe te kijken en je mond te houden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 06/08/2012 | 17:16 uur
Real-life zou dit veel meer impact hebben vrees ik dan slechts 'alleen' een docu op Ned 2 rond 23.00 uur....

Vast, alleen real life betekend een behoorlijk stevige oorlog in die regio, zeker effectief voor velen om hier de kop uit het zand te trekken.

DvdW

Citaat van: Elzenga op 06/08/2012 | 17:10 uur
Het zou toch mooi zijn om eens een paar scenario's te formuleren en die dan in scene te zetten (in een docu). Waarbij dan wordt getoond wat er gebeurd als bijv. een belangrijke zeestraat in de Zuid-Chinese Zee zeg twee weken door mijnen wordt geblokkeerd...
Real-life zou dit veel meer impact hebben vrees ik dan slechts 'alleen' een docu op Ned 2 rond 23.00 uur....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 06/08/2012 | 17:10 uur
Het zou toch mooi zijn om eens een paar scenario's te formuleren en die dan in scene te zetten (in een docu). Waarbij dan wordt getoond wat er gebeurd als bijv. een belangrijke zeestraat in de Zuid-Chinese Zee zeg twee weken door mijnen wordt geblokkeerd...gelegd door land X om land Y dwars te zitten. Dan te laten zien wat dit voor impact heeft op ons dagelijks leven hier en elders.

Lijkt me een uitstekend idee en dan wel graag brede media aandacht en niet alleen voor een handjevol geinteresseerden.

Elzenga

#22
Het zou toch mooi zijn om eens een paar scenario's te formuleren en die dan in scene te zetten (in een docu). Waarbij dan wordt getoond wat er gebeurd als bijv. een belangrijke zeestraat in de Zuid-Chinese Zee zeg twee weken door mijnen wordt geblokkeerd...gelegd door land X om land Y dwars te zitten. Dan te laten zien wat dit voor impact heeft op ons dagelijks leven hier en elders.

En dan laten zien hoe weinig Nederland kan bijdragen. Of dat zowel de NAVO als de EU een eskader sturen...en hun onderlinge rivaliteit zichtbaar maken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: IPA NG op 06/08/2012 | 16:56 uur
M.i. ook overkill. Een mix van schepen als de LCF en als de M voldoen naar mijn mening.

Ik ben ervan overtuigd dat een kleiner, simpel schip met een kleinere bemanning goedkoper is dan een LCF gestript van haar L en C capaciteiten.
Zulke schepen als Algerije onlangs besteld heeft maar dan met 2 CIWS's en torpedo's lijken mij meer als voldoende mits aangekocht in voldoende aantallen.

Niet mee eens. de prijs van een schip zit nauwelijks in het tonnage maar meer in de systemen en het aantal FTE aan boord.

Wel is een groot voordeel van een groter tonnange: langere inzet (immers er kan meer brandstof, munitie en victaliën worden mee genomen) daarnaast is het onderhoud gemakkelijk van wege de bereikbaarheid van de systemen)

Misschien is het nieuwe MFF concept tevens de basis van de LCF opvolger (maar dat is puur specualtie)

IPA NG

Citaat van: mikemans op 06/08/2012 | 09:13 uur
6000 ton als vervanging voor een 3200 ton type?

M.i. ook overkill. Een mix van schepen als de LCF en als de M voldoen naar mijn mening.

Ik ben ervan overtuigd dat een kleiner, simpel schip met een kleinere bemanning goedkoper is dan een LCF gestript van haar L en C capaciteiten.
Zulke schepen als Algerije onlangs besteld heeft maar dan met 2 CIWS's en torpedo's lijken mij meer als voldoende mits aangekocht in voldoende aantallen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu