'Deze eeuw is de eeuw van de rivaliteit op zee'

Gestart door Lex, 04/08/2012 | 17:18 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#19
Citaat van: mikemans op 06/08/2012 | 09:13 uur
6000 ton als vervanging voor een 3200 ton type?

Zie topic: vervanging MFF (volgens een R&D bron binnen DSNS wordt het ontwerp ergens in 2016 of 2017 wereldkundig gemaakt, wijzigingen voorbehouden)

mikemans

6000 ton als vervanging voor een 3200 ton type?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#17
Citaat van: Tanker op 05/08/2012 | 23:47 uur
Dus de OPV' s de deur maar weer uitdoen en 4 echte fregatten aanschaffen......liever meer natuurlijk  :P

Laat de OPV's maar blijven, prima schepen voor de Noord Zee, de West en (vooralsnog) in de anti-piraterij, naast deze OPV's zou ik graag zien dat de MFF's worden vervangen door 4-6 (liefst meer) capable schepen.

Vanaf 2016/17 zullen we weten wat het 6.000 ton ontwerp (van DSNS) voor de MFF vervangers voor de KM (en eventueel de Belgische Marine) zal zijn, ik hoop op iets moois.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#16
Citaat van: Lex op 05/08/2012 | 23:33 uur
NGO's? Die zien liever het geld dat besteedt wordt aan defensie in hun organisatie verdwijnen.

Helaas waar, NGO's zouden zich beter moeten realiseren dat er veel overeenkomsten bestaan tussen hun inspanningen en die van de krijgsmacht. (in Utopia zijn ook de NGO's overbodig)

Hoe mooi zou het dan ook zijn als een NGO pleit voor meer defensie inspanning. (al zal dit wel een utopie blijken)

Tanker

Dus de OPV' s de deur maar weer uitdoen en 4 echte fregatten aanschaffen......liever meer natuurlijk  :P

Lex

Citaat van: jurrien visser op 05/08/2012 | 23:12 uur
Vandaat mijn opmerking: Mooier is als onafhankelijke (??) clubs, en NGO's als financieringsbron zouden kunnen dienen.
NGO's? Die zien liever het geld dat besteedt wordt aan defensie in hun organisatie verdwijnen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#13
Citaat van: Elzenga op 05/08/2012 | 22:27 uur
Die zou ik vooral buiten de deur houden. Die financieren als organisaties als de HCSS. Nee, op dit punt moet enige afstand worden betracht...anders verlies je geloofwaardigheid en word je gewoon een lobbyist van de wapenindustrie in de ogen van degene die je wilt overtuigen.

Vandaar mijn opmerking: Mooier is als onafhankelijke (??) clubs, en NGO's als financieringsbron zouden kunnen dienen.


Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 04/08/2012 | 21:50 uurEen financieringsbron zou de defensie industrie kunnen zijn en zo zijn nog wel een aantal bronnen te verzinnen.
Die zou ik vooral buiten de deur houden. Die financieren als organisaties als de HCSS. Nee, op dit punt moet enige afstand worden betracht...anders verlies je geloofwaardigheid en word je gewoon een lobbyist van de wapenindustrie in de ogen van degene die je wilt overtuigen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#11
Citaat van: Lex op 04/08/2012 | 22:19 uur
Citaat van: jurrien visser op 04/08/2012 | 21:50 uur
Een financieringsbron zou de defensie industrie kunnen zijn en zo zijn nog wel een aantal bronnen te verzinnen.
De defensie industrie heeft enkel en alleen belang bij het aanprijzen van haar eigen product(en). ;)

Natuurlijk.

Het belang van de defensie industrie is om budget te ontvangen zodat ze haar producten kan verkopen, iets wat iedereen zal begrijpen, iets wat in het pasifistische Nederland ook per direct weerstand zal oproepen.

Mooier is als onafhankelijke (??) clubs, en NGO's als financieringsbron zouden kunnen dienen.

Maar ja, welke club is onafhankelijk, het is net als de onafhankelijke hypotheek adviseurs... er is er geen onafhankelijk!

Lex

Citaat van: jurrien visser op 04/08/2012 | 21:50 uur
Een financieringsbron zou de defensie industrie kunnen zijn en zo zijn nog wel een aantal bronnen te verzinnen.
De defensie industrie heeft enkel en alleen belang bij het aanprijzen van haar eigen product(en). ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#9
Citaat van: Elzenga op 04/08/2012 | 20:58 uur
Citaat van: jurrien visser op 04/08/2012 | 19:35 uur
Veel te weing, daarom pleit ik ook voor een (marketing) bewustwordingscampagne.
Ja daar ben ik ook voor. Daar ligt een taak/missie. Maar hoe dat te organiseren en financieren e.d. is nog niet helder voor mij.

Een financieringsbron zou de defensie industrie kunnen zijn en zo zijn nog wel een aantal bronnen te verzinnen.


Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 04/08/2012 | 19:35 uur
Veel te weing, daarom pleit ik ook voor een (marketing) bewustwordingscampagne.
Ja daar ben ik ook voor. Daar ligt een taak/missie. Maar hoe dat te organiseren en financieren e.d. is nog niet helder voor mij.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#7
Citaat van: Elzenga op 04/08/2012 | 19:18 uur
Tja....hoeveel mensen lezen dit...en begrijpen de ernst ervan!?!!?  :silent:

Veel te weing, daarom pleit ik ook voor een (marketing) bewustwordingscampagne.

Elzenga

Tja....hoeveel mensen lezen dit...en begrijpen de ernst ervan!?!!?  :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#5
Citaat van: Kapitein Rob op 04/08/2012 | 17:35 uur
CZSK heeft via Twitter aangegeven dat Brill de spijker op zijn kop slaat. Misschien moet de admiraal ook maar eens (wat) duidelijk(er) uiten dat zijn marine momenteel onvoldoende is uitgerust om de opkomende dreiging zoals beschreven door Brill te kunnen "beantwoorden". Want hosanna roepen over nog steeds niet inzetbare OPV's zet geen zoden aan de dijk. De admiraal moet maritieme gevechtskracht eisen! Me dunk dat de ontwikkelingen op en rond zee daar alle aanleiding toe geven.

Of blijven we de minister en politiek naar de mond praten? Slaap Haagsche, slaap.....

Hier kan ik niets aan toevoegen!

En naast het eisen van gevechtskracht (waar ik volledig achter sta) moet ook het navelstarend publiek en politici duidelijk gemaakt worden dat gevechtskracht op zee meer is dan louter toys for boys.

Hopelijk maakt het stuk iets los!