'Al-Qaeda beraamt aanslag Den Haag'

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 29/08/2012 | 07:39 uur

onderofficier

Citaat van: fly3rguy op 29/08/2012 | 10:19 uur
Dit opent echt geen ogen hoor, ze zijn helemaal niet uit op veiligheid alleen op het afbreken van de krijgsmacht en ze verdraaien de feiten net zo lang tot het lijkt alsof de krijgsmacht alleen een kostenpost is die Nederland juist in gevaar brengt. De mentaliteit van de gemiddelde Nderlander helpt ook niet mee.

Ik hoop alleen dat deze bedreiging niet in daden wordt omgezet en dat burgers gespaard blijven.  :sleep:

ook een grote krijgsmacht kan dit soort (laffe) aanslagen niet voorkomen......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Als het dan toch gebeurt dan maar het 2e kamer gebouw i.p.v. Den Haag CS of de Vlamingstraat...... :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 29/08/2012 | 09:43 uur
Ligt er aan, als ze de juiste doelen te grazen nemen, dan heb ik er geen probleem mee.
En we kunnen wel wat opschudding gebruiken.

Elk nadeel heeft.....

dudge

Verbaasd me niet. Ik ben er van overtuigd dat de westerse veiligheidsdiensten ons voor een hele hoop ellende hebben behoed de afgelopen jaren. Dat in de terroristen breinen allerhande plannen ontspringen voor aanslagen in Europa verbaasd me niks. Dat Nederland een keer tussen die plannen zit ook niet. Waakzaam zullen we moeten blijven.

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 29/08/2012 | 10:21 uur
Zelfs als het doelwit het SP-politbureau is (of staat dat in Oss?) of de VVD-keuken (waar de messen vandaan komen die in diverse, ook militaire, ruggen worden gestoken) heb ik problemen met aanslagen.....
+1

KapiteinRob

Zelfs als het doelwit het SP-politbureau is (of staat dat in Oss?) of de VVD-keuken (waar de messen vandaan komen die in diverse, ook militaire, ruggen worden gestoken) heb ik problemen met aanslagen.....

Flyguy

#6
Dit opent echt geen ogen hoor, ze zijn helemaal niet uit op veiligheid alleen op het afbreken van de krijgsmacht en ze verdraaien de feiten net zo lang tot het lijkt alsof de krijgsmacht alleen een kostenpost is die Nederland juist in gevaar brengt. De mentaliteit van de gemiddelde Nderlander helpt ook niet mee.

Ik hoop alleen dat deze bedreiging niet in daden wordt omgezet en dat burgers gespaard blijven.  :sleep:

Oorlogsvis

Citaat van: Poleme op 29/08/2012 | 09:43 uur
Ligt er aan, als ze de juiste doelen te grazen nemen, dan heb ik er geen probleem mee.
En we kunnen wel wat opschudding gebruiken.
het ADO stadion ??? ;D

Tanker

Misschien dat het wat ogen opent in politiek Den Haag.....

Poleme

Ligt er aan, als ze de juiste doelen te grazen nemen, dan heb ik er geen probleem mee.
En we kunnen wel wat opschudding gebruiken.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Flyguy


jurrien visser (JuVi op Twitter)

'Al-Qaeda beraamt aanslag Den Haag'

Terreurorganisatie al-Qaeda heeft in Pakistan twee Somalische mannen gerekruteerd om in Den Haag een aanslag te plegen. Dat meldt De Telegraaf woensdag. De krant baseert zich op een artikel in het Pakistaanse weekblad Friday Times dat gewag maakt van deze dreiging.

De twee Somalische studenten zouden in de Pakistaanse stad Karachi zijn benaderd door al-Qaeda. De twee kregen een wapentraining en hebben de opdracht in Den Haag een aanslag te plegen naar voorbeeld van de massale schietpartij in Mumbai in 2008.

Een Nederlandse inlichtingenbron noemt de zaak in De Telegraaf 'serieus en zeer actueel'. Een woordvoerder van de Nederlandse ambassade in Pakistan zegt in de Friday Times nauw samen te werken met de Pakistaanse autoriteiten om dergelijke dreigingen te elimineren.

Volgens de Friday Times zouden de twee Somaliërs 'als christenen' naar Europa reizen met gestolen Spaanse paspoorten onder de namen David Azubuike en Jonathan Boipelo.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3307846/2012/08/29/Al-Qaeda-beraamt-aanslag-Den-Haag.dhtml