Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 5

Gestart door Poleme, 12/09/2012 | 14:54 uur

Flyguy

oef prognose 41 VVD 40 PVDA

Mijn stem is niets voor niets geweest.

A.J.

VVD, niet van harte maar ik zag de PvdA veel te groot worden.

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/09/2012 | 20:51 uur
Lijkt me gezond dat één ieder in een relatie een eigen mening heeft.  

Mannen in uniform........................................................ het doet me niets meer  :big-smile:     de man onder het uniform interesseert me   :P
Inderdaad gezond, dan heb je ten minste 1 iemand met een verstand (ik natuurlijk  ;) ).

Doet je niets meer? Slechte ervaring gehad?  ;D


onderofficier

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 20:46 uur
Nee hoor ze doet maar, ik maak me daar niet druk om. Het is gewoon stemmen op de minst grote boef. Zij mag van mij denken dat links beter is voor de toekomst van Nederland.

Ze is wel gevallen op fly3rguy in uniform trouwens  8)


Lijkt me gezond dat één ieder in een relatie een eigen mening heeft.  

Mannen in uniform........................................................ het doet me niets meer  :big-smile:     de man onder het uniform interesseert me   :P
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Flyguy

#24
Citaat van: Ace1 op 12/09/2012 | 20:22 uur

Geen ruzie in huis omdat je vrouw op de SP heeft gestemd, wat een groot verschil trouwens tussen jullie beide?
Nee hoor ze doet maar, ik maak me daar niet druk om. Het is gewoon stemmen op de minst grote boef. Zij mag van mij denken dat links beter is voor de toekomst van Nederland. We gaan het zien. In 2010 was ik erg optimistisch, dit jaar niet.

Ze is wel gevallen op fly3rguy in uniform trouwens  8)


Ace1

Citaat van: fly3rguy op 12/09/2012 | 20:21 uur
Strategische stem op VVD is het geworden.

Geen ruzie in huis omdat je vrouw op de SP heeft gestemd, wat een groot verschil trouwens tussen jullie beide?

Flyguy

Strategische stem op VVD is het geworden.

Ton de Zwart

Citaat van: Ace1 op 12/09/2012 | 19:37 uur
Net terug van het stembureau en ik heb deze keer op DPK gestemd.

Ik ook. DPK heeft het meest realistische programma, vandaar.  En natuurlijk ook om Ros te pesten....

Ace1

Net terug van het stembureau en ik heb deze keer op DPK gestemd.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 17:02 uur
@Rob..ik heb het programma van de Liberteinse partij ook gelezen en vindt het prachtig !..een minimale overheid, geen snelheidscontroles en drugs legaliseren !...(iedereen die zichzelf de vernieling wil inhelpen moet dat zelf weten

Alleen is er een kans dat zij dan ook een ander de vernieling in helpen....  zeker vergeten voor het gemak....
Hoeveel mensen worden er niet doodgereden door snelheidsmaniaken..... Eén is al te veel........

Minimale overheid heeft ook gevolgen voor defensie.....

Citaat van: Thomasen op 12/09/2012 | 17:05 uur
En dat is dan ook de reden dat ze niet in de kamer komen, omdat teveel mensen deze redenering volgen. Eindigend op nul. En dat is jammer, als het een goede partij is.

Precies wat ik ook aan gaf... men stemt tegen ....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2012 | 17:02 uur
@Rob..ik heb het programma van de Liberteinse partij ook gelezen en vindt het prachtig !..een minimale overheid, geen snelheidscontroles en drugs legaliseren !...(iedereen die zichzelf de vernieling wil inhelpen moet dat zelf weten)

Maar ook ik zal VVD stemmen, alleen al om een blok te vormen tegen links...ben bang dat de liberteinen niet eens een zetel gaan halen..hoewel het programma top is ! een soort super-liberalen.

En dat is dan ook de reden dat ze niet in de kamer komen, omdat teveel mensen deze redenering volgen. Eindigend op nul. En dat is jammer, als het een goede partij is.

Oorlogsvis

@Rob..ik heb het programma van de Liberteinse partij ook gelezen en vindt het prachtig !..een minimale overheid, geen snelheidscontroles en drugs legaliseren !...(iedereen die zichzelf de vernieling wil inhelpen moet dat zelf weten)

Maar ook ik zal VVD stemmen, alleen al om een blok te vormen tegen links...ben bang dat de liberteinen niet eens een zetel gaan halen..hoewel het programma top is ! een soort super-liberalen.

KapiteinRob

#16
@ Tentara71: ik snap je verhaal en heb e.e.a. de laatste dagen ook overwogen. Maar ik hoef maar naar die brief met het verzoek op te hoepelen te kijken (en naar die ontslagwolk die na 30 jaar loyale inzet recht boven mij hangt) en mijn bloed gaat koken. En daar ik een email van de VVD heb waarin zij aangeven dat de FLO-gelden de drijfveer zijn voor het ontslag van de oudere militairen, is het voor mij klip en klaar dat de VVD mijn stem absoluut niet krijgt. Net als het CDA, maar daar heb ik toch al nooit op gestemd.

Dus alle respect en zelfs wat begrip voor de VVD-stemmers, maar ik kon het niet opbrengen. Ik ben diep teleurgesteld in deze partij die ons militairen in de steek heeft gelaten en zich nu positioneert als onze redding. Plotsklaps kan er niets meer af bij defensie. Vorig jaar was het geen issue en hop, de bijl erin.

Als de VVD bij de komende formatie in de regering komt en er in de kabinetsperiode niet wordt bezuinigd op defensie, zal ik applaudiseren. Maar ik geloof er niet in. Jij wel?

onderofficier

#15
Citaat van: tentara71 op 12/09/2012 | 16:24 uur
Daar brengt een partij als DPK of de Libertarische Partij niets van terecht omdat ze of te weinig, of geen zetels krijgen.

Omdat bijna niemand op deze partijen stemt.....omdat men tegen een partij stemt.  

Volgens mij is het de bedoeling dat men voor een partij stemt en niet tegen een partij en dat is wat er, in mijn optiek, gebeurt:
Men stemt bijv. VVD omdat men niet wilt dat de PVDA de verkiezingen wint  (of andersom)   ipv stemmen voor een partij die veel overeenkomsten heeft met waar de persoon zelf voor staat.....

edit: ik ben dan ook voorstander dat een week (of 2) voor de verkiezingen géén polls meer mogen worden getoond: dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Wat door sommige partijen als argument wordt gegeven die tegen een poll-verbod zijn.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 12/09/2012 | 16:19 uur
Je hebt gelijk Rob, maar ik zie geen alternatief dan VVD te stemmen helaas.
Ik zit nog steeds te wachten op een rechts conservatieve partij die het beste met defensie voor heeft en een echt kleine overheid en lage belastingen...... :'(

Tja Tanker, op VVD stemmen betekent zometeen op zeker WEER bezuinigen op defensie. Het zou de VVD sieren als ze dat voor de verkiezingen zouden durven toegeven. Nu lopen al die mensen die op de VVD stemmen vanwege defensie grote kans om WEER een oor aangenaaid te worden.

Daarom heb ik gestemd op DPK. Toegegeven, ook zij bezuinigen 100 miljoen op defensie (volgens het programma). En ook zij zouden in het theoretische geval dat ze mee gaan regeren zich daar niet aan kunnen houden. De VVD heeft laten zien (en niet maar 1 keertje) dat defensie bij deze partij NIET veilig is. Hetzelfde kaliber als al die jaren niet/weinig op OSW bezuinigen en nu flink roepen dat er 3 miljard af kan. Gaat ook NIET gebeuren.

Natuurlijk hoop ik dat de VVD zal gaan regeren, ik ben ook niet achterlijk dat ik links aan de macht wil. Maar het onbetrouwbare gedrag van de VVD, waar ik decennia lang op gestemd heb, en het mes in mijn (ook militaire) rug maken dat ik mezelf niet in de spiegel zou kunnen aankijken als ik "om strategische redenen" toch maar VVD had gestemd. Dan maar een DPK-stem en hopen op een zeteltje voor deze partij, die in ieder geval nog andere belangrijke punten heeft waar ik me in kan vinden.