Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

Robert2

Citaat van: DiepFries op 12/06/2018 | 20:02 uur
Ze hebben net trouwens ook weer meer info op site gezet, basis platform, swing mount, brochure downloads etc.


Ik mis de lijnenbak...

Ik heb ook nergens iets van een lijnenbak variant gelezen in stukken mbt de MB vervanging. Weet jij hier iets meer van Huzaar? Oorspronkelijk waren de lijnenbakken ambu's, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wel weet ik dat het 250/290's waren met dubbel sper, heb er zelf nog ingereden.

DiepFries

#793
Citaat van: StrataNL op 12/06/2018 | 18:57 uur
Interessante info, al werkt de link naar instagram hier niet.

Die Rob Verbruggen heeft dus na z'n Defenture avontuur een eigen start-up opgericht?

Hier, .

Ben geen insider, weet er het fijne niet van, maar hij werkt nu blijkbaar zelf aan een nieuwe hybride quad; Googlefu leert; http://www.polarisatvforums.com/forums/atv-new-members/158490-hybride-polaris-sportsman.html

Ze hebben net trouwens ook weer meer info op site gezet, basis platform, swing mount, brochure downloads etc.




Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: DiepFries op 12/06/2018 | 17:21 uur
Mede-Eigenaar spreekt van nieuwe order Vector. Noemt geen aantal maar wellicht de (+25) optie?

https://www.instagram.com/p/Bj4Lrw-BkNj/?hl=nl&taken-by=thehomelessguy

Oh en die Hybride test quad is een Polaris 2017 editie, gemodificeerd door voormalig hoofd engineer Defenture Rob Verbruggen...
Interessante info, al werkt de link naar instagram hier niet.

Die Rob Verbruggen heeft dus na z'n Defenture avontuur een eigen start-up opgericht?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

DiepFries

Mede-Eigenaar spreekt van nieuwe order Vector. Noemt geen aantal maar wellicht de (+25) optie?

https://www.instagram.com/p/Bj4Lrw-BkNj/?hl=nl&taken-by=thehomelessguy

Oh en die Hybride test quad is een Polaris 2017 editie, gemodificeerd door voormalig hoofd engineer Defenture Rob Verbruggen...

Parera

Citaat van: Harald op 12/06/2018 | 10:41 uur
Ik denk idd dat deze speciaal voor Nederland en de toekomstige Walrus 2.0 ontwikkeld wordt.
ziet er goed uit !... 2 stuks per onderzeeboot, dus 2x4=8 man. In die Multi mission buis in die A26 kunnen max 8 man/duikers met spullen zitten om naar buiten/binnen te kunnen.
De Multi mission buis/portal = 6 meter lang, die Ortega's zullen dus in aparte bergruimte(n) opgeborgen moeten worden.
In dubbele huid is daar meestal wel ruimte voor, met een single hull ontwerp weet ik dat niet.



Kijk naar de locatie van de seal carrier, dat ding dat ze daar in proppen is 10,45 x 2,21 m.
Uitgaande van 6,5 tot 7 m lengte voor het uiteindelijke product en een breedte van 1,15 m dat we er wel 2 kunnen passen ergens op de boot.

Harald

Citaat van: StrataNL op 12/06/2018 | 10:06 uur
De Ortega mk1D 4-seater is gespot.

http://www.hisutton.com/New_Ortega_SDV_revealed.html

Ik denk idd dat deze speciaal voor Nederland en de toekomstige Walrus 2.0 ontwikkeld wordt.
ziet er goed uit !... 2 stuks per onderzeeboot, dus 2x4=8 man. In die Multi mission buis in die A26 kunnen max 8 man/duikers met spullen zitten om naar buiten/binnen te kunnen.
De Multi mission buis/portal = 6 meter lang, die Ortega's zullen dus in aparte bergruimte(n) opgeborgen moeten worden.
In dubbele huid is daar meestal wel ruimte voor, met een single hull ontwerp weet ik dat niet.   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 12/06/2018 | 10:28 uur
Ja maar of de buis lang genoeg is voor deze SDV's ? De mk.1C heeft een lengte van 6,5 m en of de mk.1D groter is dat is niet duidelijk.

Geen idee...

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 12/06/2018 | 10:23 uur
Zal het vast goed doen vanuit een Walrus 2.0 (de Saab Damen boot)?
Ja maar of de buis lang genoeg is voor deze SDV's ? De mk.1C heeft een lengte van 6,5 m en of de mk.1D groter is dat is niet duidelijk.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 12/06/2018 | 10:21 uur
Leuk speeltje  ;D

Nederland?

Zal het vast goed doen vanuit een Walrus 2.0 (de Saab Damen boot)?

Parera

Citaat van: StrataNL op 12/06/2018 | 10:06 uur
De Ortega mk1D 4-seater is gespot.

http://www.hisutton.com/New_Ortega_SDV_revealed.html

Leuk speeltje  ;D

CitaatThe Ortega Mk.1D has been designed specifically for a Defense customer.

Nederland?

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Vietnam begins work on first submarine rescue vessel



Vietnam's state-owned Z189 shipyard has begun assembly work on the first submarine rescue vessel for the People's Army of Vietnam Navy (PAVN).

A keel-laying ceremony for the ship, known as MSSARS 9316 (multipurpose submarine search-and-rescue ship 9316), was held on 24 May at Z189's facilities in the northern coastal city of Haiphong, said the shipyard in a statement.

The 93 m-long and 16 m-wide vessel, will have a displacement of 4,000 tons and feature a helipad as well as a "robust dynamic positioning system and various other features" to make sure the ship can function unhindered in harsh weather conditions, such 9–12 force winds and waves as high as 14 m, according to a report by the Viet Nam News website.

Aside from its main role as a submarine rescue vessel, MSSARS 9316 will also be capable of conducting underwater surveying, seafloor mapping, and will serve as an ocean research vessel, said the report, adding that the construction of the ship is expected to take 27 months.

According to the report, Z189 is building MSSARS 9316 in co-operation with Dutch shipbuilder Damen Shipyards.

The latest development comes after the PAVN commissioned in late February 2017 the last two of six Project 636 'Kilo'-class diesel-electric attack submarines (SSKs) Vietnam ordered from Russia: a move that marked the culmination of a nearly 20-year effort to transform the PAVN into a service with subsurface capabilities.

According to Jane's World Navies , Hanoi signed a deal with Moscow in 2009 to acquire the six SSKs in a bid to provide a substantial boost to PAVN's ability to patrol the South China Sea.

[Source: Janes.com @ Article ]

De basis ligt bij het voor Australie gebouwde Rescue Gear Ship 9316.

Parera

Geen groot nieuws toch leuk om te melden  ;D Tof ontwerp, maar ik verwacht er niet al te veel van in de competitie.

DAMEN SCHELDE NAVAL SHIPBUILDING (DSNS) ONDERSTEUNDE ALION TIJDENS DE CANADESE DEFENCE BEURS CANSEC, 30- 31 MEI IN OTTAWA



Alion is één van de drie aanbieders voor het Canadian Surface Combatants (CSC) programma. Dit programma voorziet in de bouw van 15 fregatten van elk 6000-7000 ton. Alion gebruikt het LCF-platform van de Koninklijke Marine als het referentieontwerp.

De foto toont het CSC-model met op de achtergrond de Nederlandse ambassadeur Henk van der Zwan, Richard Keulen (DSNS) en de Nederlandse Defensie Attaché Ton Linssen.

[Bron: Damen/ http://nlnavy.damen.com ]

Huzaar1

Sowieso is een vergroening van Defensie iets om naar uit te kijken. Niet vanwege het milieu maar als alles stroom nodig heeft ipv Olie,brandstof,smeermiddelen en tonnen reserveonderdelen is dat echt een hele grote cut in logistieke staarten en heisa aan onderdelen. Daarnaast zijn electromotoren zo stil en krachtig. Nig een kaar of twintig. Ik denk dat de leopard3 ook  een hybride zal worden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"