Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

Zander

Citaat van: Harald op 28/07/2016 | 10:49 uur
Damen niet in de race voor levering/ontwerp van de nieuwe fregatten voor Canada ??

[/i]But other companies also are being invited.....

Dus wel maar zijn niet de voornaamste keuze
People are sheep

Harald

Damen niet in de race voor levering/ontwerp van de nieuwe fregatten voor Canada ?? ...

Canada's Massive Surface-Combatant Program To Get Underway This Summer

VICTORIA, British Columbia — The Canadian government will ask for bids as early as next month for the largest shipbuilding program in the country's history, with the field of contenders for a new fleet of surface combatants expected to be dominated by European firms.

The project to build the Canadian Surface Combatant will see the selection of an existing warship design and combat system to reduce risk and speed up construction.

Procurement minister Judy Foote said the decision to base the warships on an existing vessel will allow the delivery of the ships two years earlier than could be expected with a new design.

The first of the warships, which will form the backbone of the future Royal Canadian Navy fleet, are expected around 2024.

Construction is to begin sometime after 2020.

Department of National Defence analysts have projected the ships could eventually cost (CAN) $40 billion (US $31 billion), and not the (CAN) $26 billion originally first estimated.

.../...

Irving Shipbuilding of Halifax, Nova Scotia, will construct the warships and act as prime contractor.

Defense industry sources say they expect a formal request for proposals to be issued by the end of August or in early September.

The Canadian government has already pre-qualified the following firms to compete for the warship design: Alion-JJMA Corp., BAE Systems Surface Ships Limited, DCNS, Fincantieri, Navantia, Odense Maritime Technology and ThyssenKrupp Marine Systems.

But other companies also are being invited to consider whether their ship designs might meet Canada's needs.

.../...

http://www.defensenews.com/story/defense/2016/07/27/canadas-massive-surface-combatant-program-get-underway-summer/87632782/

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 24/06/2016 | 08:09 uur
MLU voor de Hollandklasse is echt nergens voor nodig, je reinste geldverspilling.


Exact... weg met die apparaten, afstoten naar kustwacht en/of standaard stationeren in de West. OPV's 1 op 1 vervangen door MPF2.


StrataNL

Citaat van: ridivek op 23/06/2016 | 20:50 uur
MLU Holland Klasse?
Of kan dat scheepsromp technisch niet?
Nee dat wordt krap denk ik. Vergt een grondige verbouwing waar geen geld nog tijd voor is. MLU voor de Hollandklasse is echt nergens voor nodig, je reinste geldverspilling.

Citaat van: Ace1 op 23/06/2016 | 23:45 uur
De Holland klasse heeft 2 liften in het het helidek zitten en kan 2 of 3 container vervoeren.
Als iemand een programma weet waar ik  op ik foto's kan uploaden dan kan ik dat laten zien.

Die zitten verder naar voren, meestal is er standaard ik meen een koel/vriescontainer geplaatst, onvoldoende rekening mee gehouden in het ontwerp. Had volgens mij iets met de bakker te maken, bij de meeste schepen bakken ze de broden zelf, op de OPV's was 't alleen afbakken geloof ik.

Je kan tinypic of imageshack proberen oid?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Reinier

Citaat van: Ace1 op 23/06/2016 | 17:08 uur
Heb even een mail naar Elzenga gestuurd dit kreeg ik als antwoord terug.

Ja ik ben gestopt bij het Defensieforum. Andere focus..proberen meer te concentreren op mijn lobby werk op Twitter. En hernieuwde poging een financiele basis onder de stichting te creëren. Ik vond het overdreven mijn vertrek aan te kondigen..zo vaak was ik er niet meer actief. Maar blijft top forum en goede leerschool!
Dank je om dit te delen!
Jammer dat Elzenga weg is; actief lid, goede topics, goede onderbouwing, altijd correct.
Ik zal zijn bijdragen missen en wens hem veel succes met zijn werkzaamheden.

Ace1

#309
Citaat van: ridivek op 23/06/2016 | 20:50 uur
MLU Holland Klasse?
Of kan dat scheepsromp technisch niet?

De Holland klasse heeft 2 liften in het het helidek zitten en kan 2 of 3 container vervoeren.
Als iemand een programma weet waar ik  op ik foto's kan uploaden dan kan ik dat laten zien.

dudge


ridivek

#307
Citaat van: Harald op 22/06/2016 | 22:05 uur
beter inkijkje



altijd al een voorstander geweest van de mission bay, mag van mij nog wel net iets groter. Maar niet zo groot als bij de Crosserover van Damen

MLU Holland Klasse?
Of kan dat scheepsromp technisch niet?

Ace1

#306
Citaat van: Thomasen op 23/06/2016 | 18:16 uur
ESSM block II zit er ook niet op. En VL mica en Ram is leuk, maar blijft m.i. Te beperkt.

Je begrijpt mij niet als je de 12 cells MICA VL vervangt door een 8 cells MK41  met ESSM block II missiles dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Het voordeel van een 8 cells MK41 met ESSM erin is dat je dan 32 missiles hebt.









dudge

Citaat van: Ace1 op 23/06/2016 | 17:24 uur
Ik begrijp niet dat jij je blind blijft staren op SM2/ASTER-15, ESSM Block II heeft hetzelfde bereik als SM2 namelijk 80 km.



Wat de bewapening betreft bekijk de bovenstaande afbeelding eens goed.

Citaat navyrecognition

Based on the 3D rendering unveiled at Balt Military Expo, both vessels are fitted with an Oto Melara 76mm main gun and NS 100 radar by Thales. The Smart-S Mk2 by Thales or the Sea Giraffe AMB by Saab may be fitted as well depending on Polish Navy requirement (as is the case for all the other equipment). The Coastal Defense Ship features 12 VLS cells for VL Mica by MBDA and 8x Saab RBS15 anti-ship missiles (Kongsberg's NSM may be fitted as well). The Patrol Boat variant features a RAM mk49 launcher or can be fitted with Thales LMM as an alternative.

Both variants feature DAMEN's Multi Mission Space providing more mission modularity to the ships. The vessels are then able to fulfil dedicated ASW, Mine Laying, Special Forces Support or Mine Counter Measures missions. On portside, a sheltered space for an additional 11m RHIB is provided.

Met moderne Anti Ship Missiles zoals de SAAB RBS15 of de Kongsberg's NSM  die ook landdoelen kunnen aanvallen heb je kruisrakketen meer nodig en er er zit een CIWS op namelijk een RAM mk49 launcher.

ESSM block II zit er ook niet op. En VL mica en Ram is leuk, maar blijft m.i. Te beperkt.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 22/06/2016 | 22:04 uur
Relatief gezien voor de bewapening wel. Knal er SM2/ASTER-15, CIWS, ASM, Torpedo's, kruisvluchtwapens etc op, en je hebt een bewapeningpakket wat je in het westen doorgaans bij grotere schepen/fregatten ziet. En die wapens, incl dus de sensoren, commandosystemen en bemanning, ga je denk ik wel nodig hebben.

Een binnenzee-vechter dus. Een schip van 6-7000 ton is waarschijnlijk overbodig groot. Maar een schip zoals hier voorgesteld wordt, wel groter, maar in feite nauwelijks zwaarder bewapend dan een Finsa Hamina, is denk ik zonde van het geld. In ieder geval voor landen als Polen, Zweden en Finland.

Ik begrijp niet dat jij je blind blijft staren op SM2/ASTER-15, ESSM Block II heeft hetzelfde bereik als SM2 namelijk 80 km.



Wat de bewapening betreft bekijk de bovenstaande afbeelding eens goed.

Citaat navyrecognition

Based on the 3D rendering unveiled at Balt Military Expo, both vessels are fitted with an Oto Melara 76mm main gun and NS 100 radar by Thales. The Smart-S Mk2 by Thales or the Sea Giraffe AMB by Saab may be fitted as well depending on Polish Navy requirement (as is the case for all the other equipment). The Coastal Defense Ship features 12 VLS cells for VL Mica by MBDA and 8x Saab RBS15 anti-ship missiles (Kongsberg's NSM may be fitted as well). The Patrol Boat variant features a RAM mk49 launcher or can be fitted with Thales LMM as an alternative.

Both variants feature DAMEN's Multi Mission Space providing more mission modularity to the ships. The vessels are then able to fulfil dedicated ASW, Mine Laying, Special Forces Support or Mine Counter Measures missions. On portside, a sheltered space for an additional 11m RHIB is provided.

Met moderne Anti Ship Missiles zoals de SAAB RBS15 of de Kongsberg's NSM  die ook landdoelen kunnen aanvallen heb je kruisrakketen meer nodig en er er zit een CIWS op namelijk een RAM mk49 launcher.


Ace1

Heb even een mail naar Elzenga gestuurd dit kreeg ik als antwoord terug.

Ja ik ben gestopt bij het Defensieforum. Andere focus..proberen meer te concentreren op mijn lobby werk op Twitter. En hernieuwde poging een financiele basis onder de stichting te creëren. Ik vond het overdreven mijn vertrek aan te kondigen..zo vaak was ik er niet meer actief. Maar blijft top forum en goede leerschool!

JdL

Citaat van: Reinier op 23/06/2016 | 10:17 uur
Serieus?? :confused:
Elezenga is niet meer op dit forum?  :omg:
Hij was toch een van de meest actieve leden!
+1
Ik snap het ook niet, maar goed hij is natuurlijk geen uitleg aan ons verschuldigd.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Reinier

Citaat van: Lex op 22/06/2016 | 21:55 uur
Zal niet gebeuren. Het lid heeft het lidmaatschap opgezegd.
Serieus?? :confused:
Elezenga is niet meer op dit forum?  :omg:
Hij was toch een van de meest actieve leden!

Harald

beter inkijkje



altijd al een voorstander geweest van de mission bay, mag van mij nog wel net iets groter. Maar niet zo groot als bij de Crosserover van Damen