Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

Parera

Citaat van: Extrabytes op 16/03/2021 | 21:04 uur
Kunnen dat niet de amfibische voertuigen van het korps mariniers zijn?

Dat kan maar misschien zoekt de SOF ook nog wel een eigen voertuig wat zwaarder is dan de Vector. Je zit met 12 ton op een voertuig vergelijkbaar met de ATF Dingo of net boven het gewicht van de Fennek.

Het kan dus alle kanten op op dit moment.

Extrabytes

Citaat van: DiepFries op 16/03/2021 | 20:43 uur
2 nieuwe artikelen over de financiele kant achter Defenture.

https://fd.nl/-/1377305/nieuwe-investeerder-voor-producent-van-militaire-voertuigen

https://www.quotenet.nl/quote-500/a35851430/benzinehoofd-jeroen-van-den-berg-haalt-versterking-bij-bouwer-legerjeeps/

Ik probeer mn hoofd te kraken over wat dit uit de behoefte van defensie kan zijn, help?

Kunnen dat niet de amfibische voertuigen van het korps mariniers zijn?

DiepFries

2 nieuwe artikelen over de financiele kant achter Defenture.

https://fd.nl/-/1377305/nieuwe-investeerder-voor-producent-van-militaire-voertuigen

https://www.quotenet.nl/quote-500/a35851430/benzinehoofd-jeroen-van-den-berg-haalt-versterking-bij-bouwer-legerjeeps/

CitaatEen ander plan is het in samenwerking met Defensie ontwikkelen van een zwaarder voertuig van 12 ton, waar de Vector 3,5 ton weegt.

Ik probeer mn hoofd te kraken over wat dit uit de behoefte van defensie kan zijn, help?

Lex

Citaat van: Ros op 15/03/2021 | 12:07 uur
Eerst maar afwachten wat er na 17 maart gaat/moet gebeuren en welke compromissen eruit komen rollen.  En vooral hoe lang het proces gaat duren eer er een nieuwe regering staat.
Dat is idd de grote vraag. Uw huidige MP, uitgaande van het feit dat zijn partij wederom de grootste zal zijn, heeft aangegeven dat het in het leven roepen van een Herstelfonds na 17 maart van het grootste belang is en dan pas de formatie. Ik ben benieuwd.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 15/03/2021 | 15:45 uur
De prijs/kosten staat ook al vast ?

Het definitieve ontwerp is nog niet af.... dus nee, maar of het (aanstaande) Kabinet zich hiermee gaat bemoeien?

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/03/2021 | 14:58 uur
Ehhhh.. niets voorbarig immers de aanbesteding is al onderhands gedaan bij Damen, men zit al in de D fase, dus zo politiek is het niet meer.

Het is meer wachten op het definitieve ontwerp.

De prijs/kosten staat ook al vast ?

Ros

Citaat van: Robert2 op 15/03/2021 | 15:17 uur
Wat mooi dat je in jouw wereld alvast weet wat de uitkomst wordt van de verkiezingen en welke prioriteit Defensie op al die agenda's heeft. Kan je mij ook alvast de uitslag van het WK 2022 vertellen?  :cute-smile:  :-*

Beetje de actualiteiten volgen en je kan voor > 90% weten waar het heen gaat.  VVD, CDA en D66 zullen de basis vormen voor de coalitie. De vraag of CU ook weer aan gaat schuiven zal moeten blijken. De prioriteit die Defensie heeft zal niet veel of niet afwijken van het beleid van de afgelopen jaren. Zeker nu niet nu het economisch  herstel 100% inzet zal vragen. Naast de andere dossiers zoals het woningtekort, klimaatdoelen en de zorg.

WK 2022  - Duitsland  8)

Robert2

Citaat van: Ros op 15/03/2021 | 14:15 uur
Onzin. Het formeren en komen tot een regeerakkoord gaat geen makkelijke klus worden. Wat ik wel weet is dat Defensie daar geen grote rol in gaat spelen. Hangt een beetje onder aan de agenda. Dus roepen dat er een "startschot" aan zit te komen is behoorlijk voorbarig.
Wat mooi dat je in jouw wereld alvast weet wat de uitkomst wordt van de verkiezingen en welke prioriteit Defensie op al die agenda's heeft. Kan je mij ook alvast de uitslag van het WK 2022 vertellen?  :cute-smile:  :-*

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 15/03/2021 | 14:15 uur
Onzin. Het formeren en komen tot een regeerakkoord gaat geen makkelijke klus worden. Wat ik wel weet is dat Defensie daar geen grote rol in gaat spelen. Hangt een beetje onder aan de agenda. Dus roepen dat er een "startschot" aan zit te komen is behoorlijk voorbarig.

Ehhhh.. niets voorbarig immers de aanbesteding is al onderhands gedaan bij Damen, men zit al in de D fase, dus zo politiek is het niet meer.

Het is meer wachten op het definitieve ontwerp.

Parera

Citaat
Successful impact testing RAMSSES  Demonstrator @ Damen !
Impact tests on RAMSSES demonstrator at Damen in Vlissingen with partners Airborne , InfraCore Company , TNO , Evonik and NMT | Netherlands Maritime Technology prove resilience of composites to harsh marine environment. Multiple impact tests surpassing helicopter emergency landing loads are demonstrated on the RAMSSES hull shell and its composite helicopter deck.

https://vimeo.com/522716506?trk=organization-update-content_share-embed-video_share-article_title

Ros

Citaat van: Robert2 op 15/03/2021 | 12:49 uur
Ik hoor een vastlopende plaat.

Onzin. Het formeren en komen tot een regeerakkoord gaat geen makkelijke klus worden. Wat ik wel weet is dat Defensie daar geen grote rol in gaat spelen. Hangt een beetje onder aan de agenda. Dus roepen dat er een "startschot" aan zit te komen is behoorlijk voorbarig.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Ros op 15/03/2021 | 12:07 uur
Eerst maar afwachten wat er na 17 maart gaat/moet gebeuren en welke compromissen eruit komen rollen.  En vooral hoe lang het proces gaat duren eer er een nieuwe regering staat.
Ik hoor een vastlopende plaat.

Ros

#1596
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/03/2021 | 11:24 uur
Die zit er aan te komen, hopelijk zonder al te veel compromissen

Eerst maar afwachten wat er na 17 maart gaat/moet gebeuren en welke compromissen eruit komen rollen.  En vooral hoe lang het proces gaat duren eer er een nieuwe regering staat.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 15/03/2021 | 11:39 uur

Ik ben erg benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat worden. Niet alleen voor de vMMF, maar zeker ook de Walrus en LCF vervangingsprogramma's. Ook kwa planning.   

Maar dat er wat gebeuren moet is (denk ik) voor iedereen wel duidelijk.   

Tijd en politici, beiden werken continu verstorend.