Opvolging P-3C Orion

Gestart door Ace1, 20/11/2012 | 20:38 uur

Parera

Citaat van: Harald op 07/02/2018 | 13:17 uur
Die vertalers van google.. zinsopbouw is niet het sterkste punt ...  :P maar gelukkig begrijp ik de context wel   ;D
Het gaat toch om het algemeen begrijpen van het artikel? Gewoon om de vage zins opbouw heen lezen.

Harald

Citaat van: Parera op 07/02/2018 | 13:12 uur
Harald, Google is je vriend ;)
Die vertalers van google.. zinsopbouw is niet het sterkste punt ...  :P maar gelukkig begrijp ik de context wel   ;D

Parera

Citaat van: Harald op 07/02/2018 | 13:07 uur


http://www.air-cosmos.com/singapore-air-show-2018-airbus-envisage-une-version-militaire-de-l-a320-neo-106857

(helaas is Franse taal-kennis niet zo goed.. )

Harald, Google is je vriend ;)

Het A320 MPA programma zou een reactie zijn op de Frans-Duitse intentie om hun Breguet Atlantic 2's en P-3's te vervangen wat pas in 2030 zal plaatsvinden dus er is nog wel even tijd.
Maar als je het mij vraagt zou Nederland hierin gewoon voorloper moeten worden samen met 1 of 2 andere landen en een pool van +/- 12 - 16 MPA's moeten aanschaffen dan volgt de rest vanzelf wel. Zou Belgie in staat zijn om een klein aantal MPA's te opereren?

Betere Artist impression van de A320 MPA uit het Franstalige artikel.



Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/02/2018 | 12:20 uur
Dit lijkt een P8A alternatief (te kunnen) worden... voortschrijdend inzicht zou een nieuwe serie MPA's voor NL, al dan niet n een pool, rechtvaardigen.

Moge de beste van de 2 winnen.

Het is niet altijd de beste die hoeft te winnen, als het ''overall plaatje'' maar beter is. De A320 MPA zou bijvoorbeeld wat minder gewicht kunnen dragen dan de P-8 maar als het bijvoorbeeld wel minder brandstof verbruikt door de schonere engines zou dat zomaar alsnog kunnen zorgen dan de A320 MPA de strijd wint. Daarnaast kan ook de levertijd anders zijn, Boeing doet er +/- 3 jaar over om de 1e P-8 te leveren aan de Britten(9 stuks over 3 producties in 10 jaar) . Airbus levert tussen 2017 - 2022  100 A320 Neo's aan Easy jet dat is dus 20 toestellen per jaar, waarna er +/- 8  maanden ombouw inzit.

Dan zou het moeten lukken om tegen 2025 de eerste A320 MPA's in de lucht te hebben, zou Nederland als launching customer optreden?

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 07/02/2018 | 12:07 uur
De A320 Neo is wel een een toestel dat normaal al meer range heeft dan de Boeing 737-800NG, de A320 Neo is wel wat compacter dan de P-8.
Niet zichtbaar zijn de luiken van de bombay maar deze zullen er wel in zitten net als bij eerdere plannen van de A319 MPA, zie HIER de folder(2007) van de oude A319 MPA.

Maar toch : Kopen kopen kopen! om te beginnen 6 stuks graag, misschien is een EU-MPA/AEW-C pool een idee net zoals met de A330 MRTT's?
Toevoeging: Zie onderstaand bericht van flightglobal waarin aangegeven word dat er al gesprekken met o.a. Nederland lopen over de A320 Neo militaire varianten.

Dit lijkt een P8A alternatief (te kunnen) worden... voortschrijdend inzicht zou een nieuwe serie MPA's voor NL, al dan niet n een pool, rechtvaardigen.

Moge de beste van de 2 winnen.

Parera

#749
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/02/2018 | 10:32 uur
Een Europees alternatief voor de P8A met potentie, het werd/wordt tijd!
De A320 Neo is wel een een toestel dat normaal al meer range heeft dan de Boeing 737-800NG, de A320 Neo is wel wat compacter dan de P-8.
Niet zichtbaar zijn de luiken van de bombay maar deze zullen er wel in zitten net als bij eerdere plannen van de A319 MPA, zie HIER de folder(2007) van de oude A319 MPA.

Als ik het zo bekijk had de A319 MPA 8 hardpoints in de bombay + 4 underwing points, ik verwacht een zelfde opstelling bij de A320 MPA. Vergeleken met de P-8 zou de Airbus 1 extra wapen dragen 5x internal + 6x external van de P-8.

Maar toch : Kopen kopen kopen! om te beginnen 6 stuks graag, misschien is een EU-MPA/AEW-C pool een idee net zoals met de A330 MRTT's?

Toevoeging: Zie onderstaand bericht van flightglobal waarin aangegeven word dat er al gesprekken met o.a. Nederland lopen over de A320 Neo militaire varianten.

Citaat
SINGAPORE: Airbus explores A320neo military derivatives
Airbus has revealed that it is exploring the introduction of military derivatives of the A320neo family.

Speaking at the Singapore air show, Fernando Alonso, head of military aircraft at Airbus Defence & Space, said that the new platform could undertake missions such as VIP transport, intelligence, surveillance and reconnaissance and maritime patrol.

"We have the knowledge of converting the A330 into the A330 MRTT [multirole tanker transport], and have a more efficient process."

Alonso says that the efficiency of new-generation engines will enable a more capable military derivative. Any future conversion will require between "six to eight months" to complete, he says.

Airbus is in talks with a number of operators, including the armed forces of Asia-Pacific nations such as Indonesia, Malaysia, New Zealand, the Philippines, alongside European stalwarts France, Germany and the Netherlands.

The airframer is also working to add new capabilities to its existing military platforms: the A400M, A330 MRTT and C295.

It will allow A400M operators to drop up to 60 paratroopers from both sides of the aircraft simultaneously, while the A330 MRTT is expected to be ready to conduct automatic air-to-air refuelling "in less than three years". Airbus is also exploring the possibility of allowing the remodelled widebody to take on ISR missions.

Airbus is still proceeding with an "armed version" of the C295 medium transport, with the derivative in the engineering, development and testing phase. Flight tests will begin in late 2018.

"There are big opportunities for us in Asia-Pacific: big fleets are here, budgets are here. We are able to fulfill needs in a more agile way," says Alonso.

[Source: https://www.flightglobal.com/news/articles/singapore-airbus-explores-a320neo-military-derivati-445670/]

Huzaar1

Citaat van: Harald op 23/11/2017 | 09:14 uur
Submarine emergency exposes Argentina's serviceability limitations   (  :hrmph: .. en NL dan ??... )

Key Points
•The search for a missing submarine has exposed a number of serviceability issues among Argentina's air and naval platforms
•Argentina could only deploy one MAD-equipped MPA to search for the missing boat

The search procedures triggered by the disappearance of the Argentine TR 1700-class submarine ARA San Juan , which went missing on 15 November, have revealed that several air and maritime platforms in Argentina's inventory are currently out of service, with hollowed-out budgets leading to a lack of spares and maintenance and repair work becoming long overdue.

According to local military sources in Buenos Aires, the emergency found the Argentine Navy with all of its four P-3B maritime patrol aircraft (MPAs) unavailable after the last one serviceable was grounded in July after a check found cracks in its wings.

As a result, the only Argentine aircraft fitted with a magnetic anomaly detector (MAD) and thus able to detect submarines underwater is currently a single S-2T Turbo Tracker, which was returned to service in 2016 after spending several years grounded.

Argentina's lack of MAD-equipped MPAs has been compensated for in the search for San Juan with the deployment of US P-8, Brazilian P-3BR, and Chilean C295 MPAs.

Until recently the plans of the Argentine Navy involved putting at least three of its four P-3Bs through a comprehensive life-extension and modernisation programme. Additionally, two P-3Cs were to be procured from US surplus and then modernised to a produce an MPA fleet of five to six platforms.

An initial P-3B was received at the state-owned Fábrica Argentina de Aviones (FAdeA) aircraft production facility in late April 2015 to begin life-extension work assisted by Portugal's OGMA, but so far, two-and-a-half years later, the degree of progress with this work is unknown and the necessary package of replacement parts has not been ordered.

http://www.janes.com/article/75889/submarine-emergency-exposes-argentina-s-serviceability-limitations

Argentinie zit niet bij een militaire club zeg maar, dus als je dan iets niet hebt, dan is het er ook niet.
Er is binnen NATO genoeg van dat soort spul voorhanden, daarom is dit wel relevanti voor argentinia pero no para Holanda.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 07/02/2018 | 10:25 uur
James Drew‏Geverifieerd account @JamesDrewNews · 1 u1 uur geleden 

BREAKING: @AirbusDefence is finally getting serious about commercial derivatives, offering the A320neo for maritime patrol, airborne early warning, etc. Will challenge @BoeingDefense's 737NG derivatives, P-8 and 737AEW&C

Een Europees alternatief voor de P8A met potentie, het werd/wordt tijd!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

James Drew‏Geverifieerd account @JamesDrewNews · 1 u1 uur geleden 

BREAKING: @AirbusDefence is finally getting serious about commercial derivatives, offering the A320neo for maritime patrol, airborne early warning, etc. Will challenge @BoeingDefense's 737NG derivatives, P-8 and 737AEW&C


Harald

Submarine emergency exposes Argentina's serviceability limitations   (  :hrmph: .. en NL dan ??... )

Key Points
•The search for a missing submarine has exposed a number of serviceability issues among Argentina's air and naval platforms
•Argentina could only deploy one MAD-equipped MPA to search for the missing boat

The search procedures triggered by the disappearance of the Argentine TR 1700-class submarine ARA San Juan , which went missing on 15 November, have revealed that several air and maritime platforms in Argentina's inventory are currently out of service, with hollowed-out budgets leading to a lack of spares and maintenance and repair work becoming long overdue.

According to local military sources in Buenos Aires, the emergency found the Argentine Navy with all of its four P-3B maritime patrol aircraft (MPAs) unavailable after the last one serviceable was grounded in July after a check found cracks in its wings.

As a result, the only Argentine aircraft fitted with a magnetic anomaly detector (MAD) and thus able to detect submarines underwater is currently a single S-2T Turbo Tracker, which was returned to service in 2016 after spending several years grounded.

Argentina's lack of MAD-equipped MPAs has been compensated for in the search for San Juan with the deployment of US P-8, Brazilian P-3BR, and Chilean C295 MPAs.

Until recently the plans of the Argentine Navy involved putting at least three of its four P-3Bs through a comprehensive life-extension and modernisation programme. Additionally, two P-3Cs were to be procured from US surplus and then modernised to a produce an MPA fleet of five to six platforms.

An initial P-3B was received at the state-owned Fábrica Argentina de Aviones (FAdeA) aircraft production facility in late April 2015 to begin life-extension work assisted by Portugal's OGMA, but so far, two-and-a-half years later, the degree of progress with this work is unknown and the necessary package of replacement parts has not been ordered.

http://www.janes.com/article/75889/submarine-emergency-exposes-argentina-s-serviceability-limitations

Lex

Mocht u nog willen shoppen:  :angel:


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.