Aanvaring tussen twee vrachtschepen op Noordzee

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 05/12/2012 | 20:30 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Via Twitter

Sea King MK 48‏@SeaKingMK48

A fifth crew member was found dead. Still 6 people missing. There's very little chance they will be found alive. #BalticAce

Lex

Citaat van: guest1400 op 06/12/2012 | 10:46 uur
wat ziek joh dat je die hele reddingsoperatie zo maar kan volgen via internet.
"Vroeger" werd het scheepvaartverkeer gevolgd door te luisteren naar de Internationale Noodfrequenties (500khz-2182khz HF & 156.0mhz-156.8mhz VHF).

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 06/12/2012 | 11:00 uur
misschien een kleine mis com maar ik bedoelde meer dat ik het fascinerend vond om te zien

idd wat als iemand roept "wat ziek" is dit in mijn optiek iets wat niet door de beugel kan maar niet dat het positiefs is......   okee dan weet ik nu dat als iets "ziek is" eigenlijk positief is............   dus als iemand belt dat die ziek is, is het eigelijk dat die zich meer dan 100% voelt en fasinerende dingen gaat doen......   ;D 8) :-* :angel:

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 06/12/2012 | 10:54 uur
Op zich is het een (hoe luguber het ook klinkt) wel een goede PR.   Daarnaast kan je het volgen, je hoeft het niet te volgen.......
Heb je dan een linkje gevonden waarin je live-beelden zit of heb je al moeite met de schrijvende berichtgeving?

misschien een kleine mis com maar ik bedoelde meer dat ik het fascinerend vond om te zien

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 06/12/2012 | 10:46 uur
wat ziek joh dat je die hele reddingsoperatie zo maar kan volgen via internet.

Op zich is het een (hoe luguber het ook klinkt) wel een goede PR.   Daarnaast kan je het volgen, je hoeft het niet te volgen.......
Heb je dan een linkje gevonden waarin je live-beelden zit of heb je al moeite met de schrijvende berichtgeving?

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

wat ziek joh dat je die hele reddingsoperatie zo maar kan volgen via internet.

mijn condoleances naar de families van de omgekomen bemanningsleden, de zee blijkt wederom een ruwe leermeester.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Persberichten lopende maand: december 2012

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kustwachtcentrum Den Helder
Afdeling Voorlichting
Telefoon 0223 - 654917
Operationele Voorlichting: 0223 – 542400
e-mail: voorlichting@kustwacht.nl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanvaring Noordzee nabij Noordhinder 6 december Info 5
Hedenochtend is er opnieuw een zoekactie gestart naar de vermiste bemanningsleden van de "Baltic Ace", die gisteravond gezonken is, 65 kilometer west van Goeree.
Het Kustwachtvliegtuig, en een defensiehelikopter zijn wederom aan het zoeken.
Tevens zijn 2 reddingboten van de Koninklijke Nederlandse Reddingmaatschappij van Scheveningen en Hoek van Holland onderweg.

Voor de rest van de tekst, zie link

http://www.kustwacht.nl/nl/persberichten.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 06/12/2012 | 10:01 uur
Zijn van die situaties dat 10 extra knopen zoden aan de dijk zouden zetten....

Exact!

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 05/12/2012 | 20:45 uur
OPV Friesland & Groningen zijn zo te zien ook in de buurt en stomen max power op naar de positie.

Zijn van die situaties dat 10 extra knopen zoden aan de dijk zouden zetten....

Jah

Zoektocht naar vermisten Baltic Ace gestaakt

DEN HELDER - De zoektocht naar de zeven vermiste bemanningsleden van het gezonken vrachtschip Baltic Ace is in de nacht van woensdag op donderdag gestaakt.

Dat meldde de Kustwacht rond half drie 's nachts. Inmiddels zijn er vier doden geborgen en 13 bemanningsleden gered, van het totale aantal van 24 opvarenden. Donderdagochtend wordt er bij daglicht besloten of de zoektocht wordt hervat.

Mede door het slechte weer en de ruwe zee in het gebied (zo'n 75 kilometer uit de kust ter hoogte van Goeree-Overflakkee) was de zoektocht naar de drenkelingen erg lastig. Rond 2 uur werd besloten de zoektocht voor de nacht te staken.

De Baltic Ace kwam woensdagavond in aanvaring met een ander vrachtschip, de Corvus J, en zonk vrijwel meteen daarna.

Onmiddellijk werd er een grote zoektocht naar de drenkelingen op touw gezet, waarbij drie reddingsboten van de Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij (KNRM), twee marinevaartuigen, vier helikopters en een vliegtuig van de Kustwacht werden ingezet. Ook in de buurt varende schepen zochten mee.

Gedurende de nacht zullen de twee marineschepen op de plek van het ongeval blijven rondvaren. Mocht er bij daglicht worden besloten verder te zoeken, dan gebeurt dat waarschijnlijk alleen met helikopters en het Kustwachtvliegtuig.

http://www.nu.nl/binnenland/2975392/zoektocht-vermisten-baltic-ace-gestaakt.html

StrataNL

Ja, lompe hoge bakken met niet al te goede stabiliteits eigenschappen... mijn vermoeden is dan ook dat hij zwaar slagzij gemaakt moet hebben door een grote scheur onderwater in de romp o.i.d. Anders zinkt een schip niet binnen 15 min. Beetje titanic verhaal begint het te worden...  :(
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

IPA NG



Een ro-ro ferry voor auto's dus voor zover ik het begrijp.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

StrataNL

4 doden gemeld. Mogelijk nog mensen in het schip. Is in kwartier gezonken. Als je dan beneden in de mk zit wordt het lastig als het schip kapseist..... Helikopter zou met doden onderweg zijn naar Rotterdam maar is mogelijk uitgeweken naar België.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Citaat van: Strata op 05/12/2012 | 23:36 uur
Politie bevestigt: 3 doden, 8 vermisten, 13 gered... ziet er niet goed uit.  :'(
Idd. De tijd dringt.

StrataNL

Politie bevestigt: 3 doden, 8 vermisten, 13 gered... ziet er niet goed uit.  :'(
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation