100 jaar Militaire luchtvaart 14 & 15 juni vliegbasis Volkel

Gestart door andré herc, 02/01/2013 | 15:11 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het was vandaag heel druk met vooroefenende F16's boven Oss voor de aankomende dagen boven Volkel, toch leuk om te zien die grote, laag vliegende, formatie(s) (waarbij ik me helaas realiseer dat de KLu wellicht nauwelijks meer in de lucht kan houden)

Lex

Citaat van: Harald op 10/06/2013 | 12:27 uur
Tijdens de Open Dagen staat hij op de static, maar daarna blijft hij nog even wat langer in Nederland

testen boven militair oefengebied ?
Boven militair grondgebied? Dat is civiel.  :angel:
Aangezien de BV-NL overweegt een aantal drones aan te schaffen, wordt misschien wel gekeken hoe eea inpasbaar is in de huidige infrastructuur.

Lex

Voor hen die op zaterdag naar Volkel gaan: tijdens de flying display zal ook een B737 van de KLM deelnemen.  :cute-smile:

DvdW

Citaat van: Harald op 10/06/2013 | 12:27 uur
Tijdens de Open Dagen staat hij op de static, maar daarna blijft hij nog even wat langer in Nederland

testen boven militair oefengebied ?
Dan blijft het probleem van wet en regelgeving toch, of gelden er bij/boven militaire oefengebieden andere regels?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Harald

Citaat van: Thomasen op 10/06/2013 | 12:11 uur
Daarom zou het me ook verbazen. Ik ga uit van een mock-up, maar stel dat het gaat, zoals Lex zich afvraagt, om een 'echte', dan is het de vraag, wat moeten we met daar mee? Of eigenlijk, wat kunnen we daar mee?


Tijdens de Open Dagen staat hij op de static, maar daarna blijft hij nog even wat langer in Nederland

testen boven militair oefengebied ?

dudge

Citaat van: DvdW op 10/06/2013 | 11:40 uur
Dat is toch niet mogelijk ivm wet- en regelgeving? Zie ook: http://www.defensieforum.nl/Forum/eurohawk_wordt_niet_toegelaten-t25199.0.html;msg308358#msg308358

Daarom zou het me ook verbazen. Ik ga uit van een mock-up, maar stel dat het gaat, zoals Lex zich afvraagt, om een 'echte', dan is het de vraag, wat moeten we met daar mee? Of eigenlijk, wat kunnen we daar mee?

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Citaat van: Lex op 07/06/2013 | 22:34 uur
Wetende dat de Herc uit de VS is gekomen, is het de vraag of het hier gaat om een mock-up of een real thing.

tbv Flight demo in NL airspace?

Lex

Citaat van: Lex op 07/06/2013 | 22:10 uur
Aankomst op Eindhoven MQ-9 tbv #LMD13 op Volkel op 14 en 15 juni!
Wetende dat de Herc uit de VS is gekomen, is het de vraag of het hier gaat om een mock-up of een real thing.

Lex

Citaat van: Lex op 06/06/2013 | 22:58 uur
Er is ook sprake van een MQ-9, maar nadere bijzonderheden zijn niet bekend.
Via Twitter:
Sander Schnitger ‏@LtGenSchnitger  3h 
Toekomst CLSK ligt o.m. in techniek en innovatie. Aankomst op Eindhoven MQ-9 tbv #LMD13 op Volkel op 14 en 15 juni! pic.twitter.com/Lj2tG372Cx


Elzenga

Citaat van: Thomasen op 07/06/2013 | 19:34 uur
Hij doelde volgens mij meer op je (trouwens grappige) vertieping,dan je Gripen voorkeur ;)
ik zie het...nu ;)("ik ga heen" is hier des landes een gebruikelijke spreekwijze...maar zo anders te interpreteren inderdaad lol)

dudge

Hij doelde volgens mij meer op je (trouwens grappige) vertieping,dan je Gripen voorkeur ;)

Elzenga


5m@sh_1up

Citaat van: Ace1 op 07/06/2013 | 00:02 uur
Dat valt toch wel mee?

Patrouille de France, Frecce Tricolori, Patrouille Suisse en Red Arrows

http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen/actueel/nieuws/2013/05/02/46205217/4_topteams_op_Luchtmachtdagen

Die heb ik al ZO vaak gezien dat ik niet eens meer de moeite doe om er een blik op te werpen. Niet echt de meest spannende, en al zo'n 10 jaar hetzelfde...

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 07/06/2013 | 12:15 uur
Ik ga heen...maar weet nog niet welke dag...ik denk vrijdag 14e.
Dan zal ik je alvast met jezelf condoleren.  ;D :devil: