Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

samthegreat4

Citaat van: onderofficier op 13/02/2013 | 22:35 uur
Citaat van: samthegreat4 op 13/02/2013 | 22:31 uur
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bij sommige mensen wel m'n twijfels heb, aangezien ze hun wapenhandelingen in rust nog geeneens kunnen uitvoeren laat staan onder druk. Maar gelukkig waren er dat niet zoveel in ons OCIO peloton.

Als soldaat moet je, je daar niet te druk over maken... :angel:

Het is een kwestie van oefenen:  de een heeft meer oefening nodig dan de ander, maar als het er eenmaal in zit kunnen zij het ook "onder druk"
Nouja, als ze mij in een sticky situatie rugdekking moeten geven dan is het wel mijn reet on the line  :lol:
Inderdaad een kwestie van oefening. Maar er zijn mensen die echt heel nerveus met hun wapen omgingen en in huilen uitbarstten bij behalen van een slechte schietscore  >:(

onderofficier

Citaat van: samthegreat4 op 13/02/2013 | 22:31 uur
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bij sommige mensen wel m'n twijfels heb, aangezien ze hun wapenhandelingen in rust nog geeneens kunnen uitvoeren laat staan onder druk. Maar gelukkig waren er dat niet zoveel in ons OCIO peloton.

Als soldaat moet je, je daar niet te druk over maken... :angel:

Het is een kwestie van oefenen:  de een heeft meer oefening nodig dan de ander, maar als het er eenmaal in zit kunnen zij het ook "onder druk"
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

samthegreat4

Citaat van: michiel81 op 13/02/2013 | 16:23 uur
Citaat van: guest1400 op 11/02/2013 | 11:24 uur
daar staan ze nederlands hoop in bange dagen

8)
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bij sommige mensen wel m'n twijfels heb, aangezien ze hun wapenhandelingen in rust nog geeneens kunnen uitvoeren laat staan onder druk. Maar gelukkig waren er dat niet zoveel in ons OCIO peloton.

michielnr

NR

samthegreat4

Citaat van: guest1400 op 11/02/2013 | 11:24 uur
daar staan ze nederlands hoop in bange dagen
Niet zo cynisch gij.

guest1400

daar staan ze nederlands hoop in bange dagen

samthegreat4

Citaat van: Alpha Kilo op 10/02/2013 | 17:20 uur
Van 28 januari tot en met 8 februari hebben 19 deelnemers aan de Algemene Militaire Opleiding (AMO) in Assen, hun spijkerbroek ingeruild voor het bloemetjespak gecombineerd met de nieuwste gevechtslaars. Samen met de andere AMO die tegelijkertijd in Oirschot plaatsvond zijn zij de eerste lichting met deze nieuwe kisten.


Multifunctionele laars
De nieuwe schoen is een multifunctionele gevechtslaars voor zowel vlak, als rots- en bergachtig terrein. De schoen heeft een waterdichte, ademende voering voor gematigde tot koude gebieden.


Leergierige groep
Van de 19 deelnemers zijn er 2 mensen bestemd voor CIMIC. De rest zal binnenkort instromen bij het Korps Nationale Reserve. Volgens de instructeurs is het opvallend hoe leergierig de deelnemers zijn. Ook werd er tijdens de toespraak benadrukt hoe belangrijk de Natres is bij onder andere calamiteiten. Daarna werden en de certificaten uitereikt en was er gelegenheid om kennis te maken met de vertegenwoordigers van het bataljon.

Foto:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538284_537858809579028_1142391744_n.jpg
Bron: www.facebook.nl/Knatres
Waarom is er altijd maar 3 cm van mijn kop te zien op foto's...  >:(

Alpha Kilo

Van 28 januari tot en met 8 februari hebben 19 deelnemers aan de Algemene Militaire Opleiding (AMO) in Assen, hun spijkerbroek ingeruild voor het bloemetjespak gecombineerd met de nieuwste gevechtslaars. Samen met de andere AMO die tegelijkertijd in Oirschot plaatsvond zijn zij de eerste lichting met deze nieuwe kisten.


Multifunctionele laars
De nieuwe schoen is een multifunctionele gevechtslaars voor zowel vlak, als rots- en bergachtig terrein. De schoen heeft een waterdichte, ademende voering voor gematigde tot koude gebieden.


Leergierige groep
Van de 19 deelnemers zijn er 2 mensen bestemd voor CIMIC. De rest zal binnenkort instromen bij het Korps Nationale Reserve. Volgens de instructeurs is het opvallend hoe leergierig de deelnemers zijn. Ook werd er tijdens de toespraak benadrukt hoe belangrijk de Natres is bij onder andere calamiteiten. Daarna werden en de certificaten uitereikt en was er gelegenheid om kennis te maken met de vertegenwoordigers van het bataljon.

Foto:
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538284_537858809579028_1142391744_n.jpg
Bron: www.facebook.nl/Knatres

onderofficier

Citaat van: onderofficier op 07/02/2013 | 22:11 uur
Citaat van: Thom95 op 07/02/2013 | 21:49 uur
zit er in het nieuwe pakket ook een kniepad?

heb je er recht op??   ;) ;)

Ik zal het even aan vullen:   Elk pakket is anders.  Het zal niet tot de standaard uitruisting (gaan) behoren.  Het is niet zo dat als er iets bij defensie aan de artikelen wordt toegevoegd dat elke militiar het dan ook daadwerkelijk recht op heeft dus deze krijgt. 

Werkschoenen is ook z'n voorbeeld: je werkzaamheden moeten zo zijn dat je deze verplicht moet dragen.  Dan krijg je ze pas verstrekt.  Dit gaat ook zo worden met die kniepads.


Citaat van: Grafnek op 08/02/2013 | 01:08 uur
Volgens mij was jij in dat topic een van de mensen die daar over klaagden.

Klopt  waar je mee omgaat wordt je mee besmet......   8)

Maar ik heb nu een uitgebreide uitleg gegeven dankzij je scherpe blik.  Prima om elkaar op dit soort dingen te wijzen op deze manier.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Grafnek

Citaat van: onderofficier op 07/02/2013 | 22:11 uur
Citaat van: Thom95 op 07/02/2013 | 21:49 uur
zit er in het nieuwe pakket ook een kniepad?

heb je er recht op??   ;) ;)

Ergens heb ik gelezen dat het binnen Defensie bij een hoop kaderleden de standaard begint te worden om een vraag met een vraag te beantwoorden. Waarom kan er niet gewoon een antwoord gegeven worden?

@onderofficier,

Volgens mij was jij in dat topic een van de mensen die daar over klaagden.

onderofficier

Citaat van: Thom95 op 07/02/2013 | 21:49 uur
zit er in het nieuwe pakket ook een kniepad?

heb je er recht op??   ;) ;)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Thom95

zit er in het nieuwe pakket ook een kniepad?

onderofficier

Citaat van: Grafnek op 07/02/2013 | 00:47 uur
Als iedereen binnen het CLAS voorzien is, streef datum is eind dit jaar(2013), van de nieuwe Meindl`s

Indien Meindl's niet failliet is gegaan..............  8)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Grafnek

Citaat van: guest1400 op 03/02/2013 | 13:54 uur

dus wel maat, meindls zijn de vervangers van de huidige gevechtskist en zit dus in iedereen zijn kledingspakket

Je krijgt pas het recht op Meindl`s in je pakketrecht als ze jou zijn aangemeten en KPU jou het recht heeft toegekend. Zolang dat niet gebeurd is blijf je de oude kisten krijgen totdat deze niet meer voorradig zijn. Als iedereen binnen het CLAS voorzien is, streef datum is eind dit jaar(2013), van de nieuwe Meindl`s blijft er nog een restantvoorraad, van een aantal maten, over. Deze gaan dan alleen nog verstrekt worden aan VEVA totdat deze voorraad ook op is.

dudge

Citaat van: Nikehercules op 06/02/2013 | 22:54 uur
Moeten ze zelf weten. Het beleid is kennelijk dat nieuw op te komen militairen de nieuwe spullen verstrekt krijgen, prima.

Dit is inderdaad het beste beleid. Mits er ook doorgezet wordt. m.a.w. moeten zij die niet opkomen ook spoedig van de betere spullen worden voorzien.

Citaat van: Nikehercules op 06/02/2013 | 22:54 uur
Dit heeft niks met voorrang te maken, de beroeps uit je verhaal is al van schoenen voorzien. De nieuw op te komen natresser niet. Fighters first, dat is wat mij betreft een groot goed. Veder niet te veel onderscheid maken, anders blijft de natres met de complete landsvooraad oude meuk zitten.

Het ziet er naar uit dat er in de toekomst steeds meer eisen aan de natres en haar reservisten worden gesteld, dan mag er andersom ook wat verwacht worden. 

Dat is ook zo.