Natres uitrusting

Gestart door nard_v, 18/01/2013 | 23:16 uur

Nikehercules

#31
Citaat van: Alpha Kilo op 06/02/2013 | 22:30 uur
Zal niet per se afgunst naar de NatRes zijn, maar ik kan me voorstellen dat beroepsmilitairen het niet helemaal rechtvaardig/eerlijk zullen vinden..

Moeten ze zelf weten. Het beleid is kennelijk dat nieuw op te komen militairen de nieuwe spullen verstrekt krijgen, prima.

Citaat van: Thomasen op 06/02/2013 | 22:32 uur
Inderdaad. Ik kan niet wachten tot ik als reservist mijn nieuwe schoeisel krijg, en uitreiken van dergelijk materiaal gaat me allemaal veel te traag, maar ook ik ben van mening dat beroeps in deze gewoon voorrang hebben, immers, zij lopen er heel wat meer uurtjes in de week op/mee dan wij doen.

Dit heeft niks met voorrang te maken, de beroeps uit je verhaal is al van schoenen voorzien. De nieuw op te komen natresser niet. Fighters first, dat is wat mij betreft een groot goed. Veder niet te veel onderscheid maken, anders blijft de natres met de complete landsvooraad oude meuk zitten.

Het ziet er naar uit dat er in de toekomst steeds meer eisen aan de natres en haar reservisten worden gesteld, dan mag er andersom ook wat verwacht worden.

onderofficier

Citaat van: Alpha Kilo op 06/02/2013 | 22:30 uur
Sta je dan als kersverse NatRes militair in je nieuwe pakkie met glimmende meindls aan je voeten. Zal niet per se afgunst naar de NatRes zijn, maar ik kan me voorstellen dat beroepsmilitairen het niet helemaal rechtvaardig/eerlijk zullen vinden..

Lekker van genieten van die Meindles.....en van die sportkleding......     

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Alpha Kilo op 06/02/2013 | 22:30 uur
Sta je dan als kersverse NatRes militair in je nieuwe pakkie met glimmende meindls aan je voeten. Zal niet per se afgunst naar de NatRes zijn, maar ik kan me voorstellen dat beroepsmilitairen het niet helemaal rechtvaardig/eerlijk zullen vinden..

Inderdaad. Ik kan niet wachten tot ik als reservist mijn nieuwe schoeisel krijg, en uitreiken van dergelijk materiaal gaat me allemaal veel te traag, maar ook ik ben van mening dat beroeps in deze gewoon voorrang hebben, immers, zij lopen er heel wat meer uurtjes in de week op/mee dan wij doen.

Alpha Kilo

Sta je dan als kersverse NatRes militair in je nieuwe pakkie met glimmende meindls aan je voeten. Zal niet per se afgunst naar de NatRes zijn, maar ik kan me voorstellen dat beroepsmilitairen het niet helemaal rechtvaardig/eerlijk zullen vinden..

Lex

Citaat van: onderofficier op 06/02/2013 | 18:01 uur
..... voor de anderen (dus ook voor mij)  is de levering van de sportkleding stop gezet.....  de leverancier is, van horen zeggen, failliet.....
Het lijkt wel alsof Defensie een abonnement heeft op zaken doen met bedrijven die failliet gaan.  :sick:
Citaat van: onderofficier op 06/02/2013 | 18:01 uur
Maar hoe dan met mijn recht op sportkleding ... :angel
Door omstandigheden buiten de organisatie krijgt men een naleveringsbon? En verder zoekt men het maar uit?  ;)

onderofficier

De natres die nu opkomt (en anderen  :angel:) krijgt (krijgen) wel de nieuwe trainingspakken..... in 2013..... voor de anderen (dus ook voor mij)
is de levering van de sportkleding stop gezet.....  de leverancier is, van horen zeggen, failliet.....

Maar hoe dan met mijn recht op sportkleding ... :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

nard_v

Citaat
KPU works in mysterious ways. Tijdens mijn AMO was het 70/30 bokketuig / opsvest, daarna zijn er nog wat lui met opsvest opgekomen en vervolgens hele tijd weer uitsluitend bokketuig.

Nou ik hoop dat het even bij het nieuwe pakket blijft. Heb nog 3 volle pluba's met spullen wegens bewaarplicht van m'n KMA tijd. Erg irritant als ik dan straks dubbele pukkel, bokketuig, etc krijg haha

michielnr

Citaat van: guest1400 op 01/02/2013 | 19:02 uur
oude spul in beslag nemen en herverdelen onder de natres, uiteindelijk  krijgen zij het 2e hands spul toch... vind het alleen een beetje raar dat lui gelijk al meindles krijgen en ik nog 40 uur per week moet rondlopen op die oude gevechtskisten. Die ik overigens vorige week nog gewoon kreeg ondanks het feit dat ik ze had ingeruild

KPU works in mysterious ways. Tijdens mijn AMO was het 70/30 bokketuig / opsvest, daarna zijn er nog wat lui met opsvest opgekomen en vervolgens hele tijd weer uitsluitend bokketuig.
NR

Ros

Het kan nog gekker,,,,,,,,,,ik heb het mee mogen maken dat de NATRES de FAL in moest leveren voor de Garand en de MAG voor de BREN  ;)

De 'oudjes' waren wel prachtige wapens en zeer effectief.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 01/02/2013 | 19:49 uur
Oude voorraad dan maar weggooien??   Uiteindelijk krijg jij ook de meindls....... en ik ook.

eeuh jah, die krengen zijn al meerdere malen ineffectief verklaard zelfs via de officieel kanalen, weggooien die troep

Citaat van: onderofficier op 01/02/2013 | 19:49 uur
Ik heb het tegelijk besteld met de t-shirts: de t-shirts zijn wel geleverd in het grijs 
Mijn bestelling was namelijk voor de "hold"    dus je punt gaat niet op net als je " :crazy: "    :angel:

dat is wel een apart verhaal. Ik weet niet anders dan dat KPU het on hold heeft gezet, heb er nog een mailtje over gehad

Citaat van: Diesel op 01/02/2013 | 21:10 uur
Staan ze bij jouw in de pakketlijst bij het KPU?
Nee, dus je hebt er nog geen recht op.

dus wel maat, meindls zijn de vervangers van de huidige gevechtskist en zit dus in iedereen zijn kledingspakket

samthegreat4

Citaat van: Diesel op 01/02/2013 | 17:38 uur
Bij de Natres-AMO van deze week had iedereen het nieuwe spul gekregen.. Meindl schoentjes, 60L rugzak, ops-vest...
Assen? Dat was ik namelijk  8)

Diesel

Citaat van: guest1400 op 01/02/2013 | 19:33 uur
ze waren gewoon aan vervanging toe en meindls heeft iedereen recht op

Staan ze bij jouw in de pakketlijst bij het KPU?
Nee, dus je hebt er nog geen recht op.

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 01/02/2013 | 19:33 uur
waarom verstrekken ze me niet gelijk die meindls dan? uiteindelijk moet ik toch over

Oude voorraad dan maar weggooien??   Uiteindelijk krijg jij ook de meindls....... en ik ook.

Citaat van: guest1400 op 01/02/2013 | 19:33 uur
het nieuwe grijze spul staat ''tijdelijk'' on hold nadat is gebleken dat het niet brandveilig genoeg was   :crazy:

Ik heb het tegelijk besteld met de t-shirts: de t-shirts zijn wel geleverd in het grijs 
Mijn bestelling was namelijk voor de "hold"    dus je punt gaat niet op net als je " :crazy: "    :angel:

Citaat van: guest1400 op 01/02/2013 | 19:33 uur
ze waren gewoon aan vervanging toe en meindls heeft iedereen recht op
Nee je hebt (nog) geen recht op meindls 

Je hebt recht op vervanging van je huidige kisten: dat heb je gekregen.    Dat het niet naar wens is, is niets meer dan "jammer dan" 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat
Zou jij op schoenen van een ander willen rond lopen?    Ik niet.    Schoenen worden ingelopen op de voeten van de eigenaar en wat denk je van mijn zweetvoeten.....   :sick:
Schoenen is iets wat je nooit kan ruilen  je krijgt wel anderen maar die andere hoe je  niet in te leveren.  Ivm de hygiene.   Als je deze toch terug stuur gaan ze de container in. 

Dat je "oude" kisten kreeg kan te maken hebben met je maat.  Dan is er van die maat nog een voorraad. 

waarom verstrekken ze me niet gelijk die meindls dan? uiteindelijk moet ik toch over

Citaat
Ik heb nieuwe koltruien besteld in de hoop dat ik die grijze kreeg; je raad het al ik kreeg die bruine nog.

het nieuwe grijze spul staat ''tijdelijk'' on hold nadat is gebleken dat het niet brandveilig genoeg was   :crazy:

Citaat van: Diesel op 01/02/2013 | 19:16 uur
Zolang jij niet de Meindl in je pakket hebt krijg je altijd de oude kisten terug. Kisten in de ruiling gooien (of kapot maken) in de hoop dat je de nieuwe krijgt werkt dus niet.

ze waren gewoon aan vervanging toe en meindls heeft iedereen recht op


Diesel

Zolang jij niet de Meindl in je pakket hebt krijg je altijd de oude kisten terug. Kisten in de ruiling gooien (of kapot maken) in de hoop dat je de nieuwe krijgt werkt dus niet.