Troonsafstand Koningin Beatix - Inhuldiging Koning Willem Alexander 30 apri 2013

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 28/01/2013 | 19:29 uur

onderofficier

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:14 uur
Het leven is zo oneerlijk. Echter, in dit geval is mijn samenvatting feitelijk correct en tevens juist.
Laten we het hier eerlijk spelen  

Nee jouw samenvatting is jouw mening      en hoeft derhalve niet feitelijk correct en tevens juist te zijn    
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Alpha Kilo

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:16 uur
Is dat zo? Uitgesmeerd over 33 jaar heb je het over een schamele miljoen euro per jaar (niet gecorrigeerd voor inflatie). Die is vast ergens te vinden bij AZ.

En waar haal je vandaan dat er elk jaar een gedeelte bij elkaar is gesprokkeld? Op dit moment zijn dergelijke uitgaven vrij discutabel

michielnr

Citaat van: Alpha Kilo op 02/05/2013 | 20:15 uur
Er wordt een staatsaangelegenheid betaald met geld dat er helemaal niet is, dat is dus het hele punt..

Is dat zo? Uitgesmeerd over 33 jaar heb je het over een schamele miljoen euro per jaar (niet gecorrigeerd voor inflatie). Die is vast ergens te vinden bij AZ.
NR

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Alpha Kilo

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:13 uur
Correct, de belastingbetaler betaalt. Gelukkig maar, want het is een staatsaangelegenheid.

Er wordt een staatsaangelegenheid betaald met geld dat er helemaal niet is, dat is dus het hele punt..

michielnr

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:06 uur
Volgens mij is het bedoeling dat men de juiste tekst citeert en niet een citaat verandert met andere tekst ook al is het een hele lap tekst....... hierdoor kan je iemand iets laten zeggen wat deze niet gezegd heeft......

Het leven is zo oneerlijk. Echter, in dit geval is mijn samenvatting feitelijk correct en tevens juist.
NR

michielnr

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:05 uur
Weer?
Deze troonswisseling is ook door de belastingbetaler betaald, net als de vorige: de volgende zal ook wel weer door de belastingbetaler betaalt worden.... het vermogen van de Oranjes is dan vermoedelijk gestegen.... Wat moet je eigenlijk met 900 miljoen euro.... over 35 jaar zal dat wel wat meer zijn.

Correct, de belastingbetaler betaalt. Gelukkig maar, want het is een staatsaangelegenheid.
NR


onderofficier

Volgens mij is het bedoeling dat men de juiste tekst citeert en niet een citaat verandert met andere tekst ook al is het een hele lap tekst....... hierdoor kan je iemand iets laten zeggen wat deze niet gezegd heeft......
Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:05 uur
ik vond er niets niet aan

even als voorbeeld...........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

ON topic:
Het was een mooi feestje, mijn persoonlijke hoogtepunten:

- uitstapje bij Armin (groot fan van de man)
- toespraak van de Koning
- collega's op de dam zien

Gelukkig was ik ziek dus ik heb geen minuut gemist  :P
NR

onderofficier

Citaat van: Alpha Kilo op 02/05/2013 | 19:53 uur
Het Koningshuis heeft toch weer een goeie 35 jaar om te sparen voor de volgende troonswisseling  :P

Weer?
Deze troonswisseling is ook door de belastingbetaler betaald, net als de vorige: de volgende zal ook wel weer door de belastingbetaler betaalt worden.... het vermogen van de Oranjes is dan vermoedelijk gestegen.... Wat moet je eigenlijk met 900 miljoen euro.... over 35 jaar zal dat wel wat meer zijn.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Alpha Kilo

Het Koningshuis heeft toch weer een goeie 35 jaar om te sparen voor de volgende troonswisseling  :P

onderofficier

Citaat van: Lex op 02/05/2013 | 18:15 uur
Verzoeke on-topic te blijven.

Lex
Algeheel beheerder


Ik wil toch graag even reageren op het persoonlijke bericht van slaydo....   het lijkt mij dat ik dit recht heb  zo niet lijkt het mij niet meer dan logisch dat zijn bericht (ook) wordt weggehaald.  

Citaat van: slaydo op 02/05/2013 | 18:09 uur
onderofficier,

ik snap dit negativisme van je niet. Ik snap dat niemand in een organisatie wil zitten waarin zo zwaar gesnoeid wordt als in defensie. Ik snap best dat er veel druk op de ketel geeft maar wtf, stop eens met het afkraken van een prachtige dag voor ons nederlanders en ons eigen land. Ik ben zelf al 3x weggesaneerd bij werkgevers, ben ik bij de pakken neer gaan zitten? NEE, ik ben alleen meer gaan genieten van de fijne dingen om me heen en ik ben er sterker door geworden. Ik zie niet in waarom je onze nieuwe koning zo moet bashen, je bent militair toch?. hoe durf je zo over het koningshuis te praten als je deel bent van defensie, je moest je schamen.

sorry dat dit off topic is maar er komt blijkbaar geen einde aan, in elk draadje komt dit voor op het forum.

Het bij defensie werken heeft niets te maken met deze "prachtige" maar dure dag / met het koningshuis.  

Als militair mag ik ook een mening hebben. In elk draadje dan ook op dit forum.
Ook mag ik voor of tegen het koningshuis zijn.  Ik mag tegen of voor een uitzending zijn. Dus ik mag een persoonlijke mening hebben. Maar ook uiten. Als ik uit dat ik tegen een uitzending ben maar als ik aangewezen wordt en ga is er niets aan de hand. Dat mag namelijk. Net als elke andere burger mag ik een mening hebben; ja ook ik ben een burger ondanks ik onder de krijgstucht val.  Een militair verliest niet zijn/haar burgerrechten zoals de vrijheid van meningsuiting.   Ik krijg de indruk dat jij vind dat ik geen vrijheid van meningsuiting meer heb omdat ik militair ben.  Als mijn commandant had opgedragen om iets te doen op deze dag had ik dat als goed militair uitgevoerd.  En nee voor mij is het niet bevel is bevel.  Bevelen die niet voldoen aan de wet, voer ik niet uit. Bevelen waar aan ik twijfel voer ik uit en ga achteraf in beklag.  Dat is mijn recht, dat is mijn plicht. Daar zijn mijn voormalige commandanten en huidige commandant achter gekomen en mijn toekomstige commandant(en) komen er ook achter.  

Ook ik ben wel eens weggesaneerd, ook ik geniet van fijne dingen om me heen maar ik ga niet mee in de "verplichte nummertjes" van vrolijkheden. Dat ben ik,  dat mag ik zo zijn.  (hier niet dat bewijst ook jou bijdrage .....) maar het staat gewoon in de grondwet, die ook voor mij geldt.
Dat is wat ik als militair wil beschermen: een andere mening. Niet het mee lopen met de meerderheid.  En ja ik ben het ook wel eens met de meerderheid; niet omdat de meerderheid dit vind maar omdat ik dat toevallig ook vind. Je kan ook zeggen dat de meerderheid het met mij eens is.

Nee, ook in deze hoef ik me weer niet te schamen. Juist niet: ik behouw mijn eigen mening. Meelopers,  en/of lui die roepen dat iemand zich zou moeten schamen omdat diegene een andere mening heeft / niet op een beleefde manier de discussie aan kunnen/willen gaan  e.d. die zouden zich eens op het hoofd moeten krabbelen.  Die hoeven zich van mij niet te gaan schamen......Het is vreemd dat ik me wel zo moeten schamen.....en dan nog de uitspraak dat ik eea durf..... heeft, over durven gesproken..... je durft het om mij de mond proberen te snoeren / een schaamte gevoel aan te willen praten.....  

Citaat van: slaydo op 02/05/2013 | 18:20 uur
.Ik vond het een geweldige dag met een mooie finale. het had mij betreft veel meer militair vertoon mogen hebben i

Jij uit toch ook je mening!!  Dat je dat durft..... En je wilt dat een ander zijn/haar mening niet uit..... vreemd   of is dat dan de vrijheid van meningsuiting..........die ik bescherm......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

slaydo

zal ik voortaan doen, het vervelende is helaas dat elke mogelijkheid hier tot gesprek en conversatie kapot gemaakt wordt door gebash.

Ik vond het een geweldige dag met een mooie finale. het had mij betreft veel meer militair vertoon mogen hebben imho. ok 14 julliet is een beetje teveel maar iets in die richting was wel leuk geweest.

Lex