Wat betekent precies..............

Gestart door Kevin., 31/08/2003 | 20:53 uur

Mourning

#17
Om het nog even ingewikkelder te maken mbt Brigades en Regimenten ... hier een discussie over wat nu een regiment en een brigade is, welke "hoger" is, verschillen per land, etc.

LET OP: het is een forum discussie dus niet alles zal 100% kloppen, maar een aantal mensen daar weten bijzonder goed waar ze het over hebben.

"What is the difference between a brigade and a regiment?

When I was in the Army National Guard in the '80's, I was in the 126th Infantry. I assume this was my regiment.

But all the documentation about the organization suggests it was really in the 46th Brigade. I never even heard of the 46th when I was in, and certainly the topic of the 38th Division never came up. It seemed like the regiment was the important organization we identified with.

I will do situps until this question is resolved.

Today, 0837 AM 19 Oct 03  
Post #2

Rune Iversen
Cobra Commander

Joined: Jul 2001
Location: Copenhagen. Denmark

A Brigade is a larger formation than a regiment. A Brigade consists of several battalions or up to 2 regiments (if it contains more regiments it is not abrigade, but a Division). Of coursew things might get dicey when you belong to a "Regiment" (titled as a such since time immemorial) that is really a "Brigade" according to it´s TOE

Today, 0850 AM 19 Oct 03  
Post #3

11Bravo
American Patriot

Joined: Apr 2001
Location: Grand Haven, MI USA
My dad's uncle served in the 126th Infantry in WW2 in the south pacific theater.

Matrix Games Uncommon Valor shows the 126th as a Regimental Combat Team as part of the 32nd Division IIRC.

Sooooo what is a regimental combat team? My guess would be that it is a regiment with its share of divisional support attached organically? Essentially a brigade, or perhaps the precursor of a brigade?

Today, 0852 AM 19 Oct 03  
Post #4

Rune Iversen
Cobra Commander

Joined: Jul 2001
Location: Copenhagen. Denmark

Yes, the Regimental Combat Team /RCT) was the Infantry Division equivalent of the armoured divisions "Combat Command". It was never a true Brigade formation however, only a regiment with attachments.

__________________
Vanquisher of the wulfir
Fighting the EUnuchs from within
Report Post | IP: Logged
Posts: 2,417              


Today, 0941 AM 19 Oct 03  
Post #5

Cap Mandrake
Matrix Hero

Joined: Nov 2002
Location: Southern California

Of course, the terms are somewhat malleable over time. A Union Artillery Brigade in the US Civil War might be 20-30 guns and as little as 400 men. The Union "Irish Brigade" at the Battle of Gettysburg had only 532 soldiers and officers and Regiments with as few as 75!. Despite this, a Union Regiment at the start of the war had a nominal TO&E of over 1000.


Then there is the impenetrably complex English system of historical Regiments. Wonderfully quaint, but I think they did it that way for security reasons...kinda like the Navajo Code Talkers in the South Pacific. I'm sure I have something wrong, but here is an approximate OOB for the 138th Inf Brigade/ 46th British Inf Div at Salerno

"1st Bn"....2nd/4th King's Own Yorkshire Light Infantry Regmt.
"2nd Bn"...6th Battalion Lincolnshire Regiment
"3rd Bn"....6th Battalion York & Lancaster Regiment

I'm not sure what happened to the 1st and 3rd of the KOYL, or for that matter, the 1st-5th of York and Lancaster. It seems even more confused as the 1st/4th KOYL and 2nd/4th KOYL served in different parent units..  

Here is the KOYL website


http://www.lightinfantry.org.uk/Reg...ingyork_ww2.htm

__________________
Major T. J. "King" Kong: "Now boys I reckon this is it...nuclear combat toe to toe with the Ruskies."
Report Post | IP: Logged
Posts: 1,990            


Today, 1009 AM 19 Oct 03  
Post #6

Ludovic Coval
Battlefields! Developer

Joined: Jan 2001
Location: Toulon, France

In WII, Brigade and Regiment had the same size : usually 3 Bn.

For western armies (but Britain), brigade were usually used for independant formation or non-regimental formation. FE, an US combat command was often refered as a brigade but (in triangular armored divisions, that is all but 2nd and 3rd and 1st before its tanks went to Africa), was made of one Bn of the 3 Rgts of division.

British had an unique way that, pratically, reverse the calling : A Inf division is made of 3 Bde. Each of them were made of one Bn picked in different Rgt. The Rgt was a non-combat organization whose main dutty was recruitment. I guess that the main goal was to avoid too high losses in a single engagment as recruiting (as in USA for National Guard divisions) was made on a local basis (i.e men of same city/region). Independant armored formation used both designation like the famous RTRs (Royal Tank Regiment).

LC"


Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

JoeMann

#16
Even voor de duidelijkheid:
De landmacht bestaat uit tal van eenheden van verschillende afmeting. De belangrijkste eenheden vindt u hieronder in oplopende grootte. Daarachter een indicatie van het aantal militairen en de rang van de commandant van die eenheid (dit kan soms afwijken):
- groep: 5 - 10 ; sergeant
- peloton: 20-40 ; luitenant
- compagnie: 100-250; kapitein, majoor
- bataljon: 400-800; luitenant-kolonel
- brigade: 2500-3500; brigade-generaal
- divisie: 10000-15000; generaal-majoor
- legerkorps 40000-60000; luitenant-generaal
Hopelijk hebben jullie hier iets aan  ???.
Groeten Daan

D819

Tja.. Nederland mocht in de jaren 40 geen legerkorps naar Nederlands Indië sturen, en daarom stuurden ze een brigade ;)
Een brigade kan dus ook voor een bepaalde taak samengesteld zijn.

Belgian ParaCommando

Citaat van: oud_zijde op 01/09/2003 | 20:43 uur
een regiment is voor zover ik weet hetzelfde als een brigade

3 á 4 bataljons plus staf met een specifieke taak




Nope...toch niet
er zit wel degelijk verschil tussen een Brigade en een Regiment.

wat jij aanhaalde : "3 á 4 bataljons plus staf" is een regiment.
een regiment wordt tot Brigade omgedoopt wanneer deze volledig zelfstandig op terrein kan functioneren. dus wanneer er steun eenheden aanwezeig zijn zoal: logistiek, verkenning, luchtdoel artillerie, een batterij enz enz
een Regiment kan dus niet op terrein functioneren zonder 'steun' van externe eenheden.
een brigade kan zich volledig zelfstandig ontplooien.


visit my webpage:
http://www.paracommando.com


A.J.

Ik ging er gemakshalve ook maar van uit dat de ts Nederland bedoelde.

Mourning

Je hebt in principe gelijk als het om Nederland gaat (KCT is een ander goed voorbeeld). Maar in een aantal landen is het meer in betekenis. In de USSR btw werkte ze in divisies met regimenten ipv brigades. Brigades hadden ze wel, maar dat waren dan volledig onafhankelijke eenheden, geen direct moederformatie dus, behalve dan een legerkorps, groep of inderdaad sector (zoals wij deel uitmaken van NATO CENTAG C).

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Mourning op 01/09/2003 | 19:54 uur
Een divisie kan bestaan uit 2 tot ongeveer 4  brigades. Hangt heel sterk van het land af, het soort divisie, de taken van die divisie, de paraatheid, etc.
Hetzelfde geld eigenlijk wel voor elke formatievorm. Brigades zijn er in veel verschillende vormen en maten. De Brigade is de kleinste formatie welke zelfstandig zou moeten kunnen optreden, omdat zij in principe alle middelen in huis heeft om verschillende taken uit te voeren en ook in haar (logistieke) behoeften kan voorzien.

Er zijn twee eenheden die ik, volgens mij, in de opsommingen hierboven mis:

- de sectie 4-6 man (soms in aanvulling op de groep, soms in plaats van, hangt van de eenheid af)

- het regiment, dit is misschien wel de meest vage formatie benaming. In de VS is een regiment vaak eerder een brigade welke een speciale rol vervult.
Het VK gebruikt de term voor een of meerdere bataljons die als een bundeling van een paar dezelfde soort bataljons in een brigade (bijv. 2 mech bataljons in een brigade kunnen dan een regiment vormen, of de artillerie van hun airmanoevre Brigade is ok een artilery regimetn, etc). In Nederland en veel andere landen is een regiment eigenlijk gewoon een bataljon met een "titel" voor een regiment vroeger (3 a 4 batljons toen!) met een geschiedenis.

Regards,

Mourning 8)

Ja, ik heb de regimenten, korpsen, groepen enzo er niet bijgezet, dat zijn puur traditionele aanduidingen. Bv het korps rijdende artillerie, wordt een korps genoemd, maar is in principe gewoon een afdeling veldartillerie. Puur uit historisch oogpunt houden ze de naam korps. Met regimenten willen ze nog wel eens de hele club beschrijven. (Iedereen van hetzelfde wapen of dienstvak) Maar ook regiment is eigenlijk een traditionele aanduiding.

De brigades die Nederland op dit ogenblik heeft,zijn Gemechaniseerdebrigades (Mechbrig) Wat inhoudt dat de brigade evenveel tankbataljons en evenveel pansterinfateriebataljons heeft. De zg vierkante brigade. De brigade in Seedorf is in het verleden een Pantserbrigade geweest, die hadden dus een bataljon infanterie minder, maar wel een extra tankbataljon. Later is dit zelfs een lichte brigade geworden, meer infanterie dan tankbataljons. Op dit ogenblik is het gewoon een mechbrig. Op dit ogenblik heeft Nederland nog 3 brigades, (buiten luchtmobiel om dan) De 41 Mechbrig te Seedorf (for the time being), de 43e mechbrig in Havelte en de 13e mechbrig te Oirschot.


Mourning

In de VS wel in het VK zeker niet en in Nederland ook zeker niet. De Belgen hadden wel zo'n regiment , maar dat is in iedergeval in naam een brigade geworden (de Paracommando's).

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

oud_zijde

een regiment is voor zover ik weet hetzelfde als een brigade

3 á 4 bataljons plus staf met een specifieke taak
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

A.J.

Citaat van: Reinaert op 01/09/2003 | 11:20 uur
Hmmm ??

Zoals gewoonlijk roept een antwoord weer meer vragen op ;)

Peloton is dacht ik 10 man, met 1 korporaal.
En dan..
Op de hoeveel pelotons een sergeant ?

Ik vermoed, dat de situatie nu dus anders is als in vroeger tijden.
Ik viel zowat van mijn stoel toen ik las dat er 1 sergant per peloton was.. Geen wonder dat het leger te duur is ;)


Bij de zandmacht werkt het iets anders, een Sgt (startfunctie) is in principe groepscommandant, een groep bestaat uit +/- een man of 10. Er zitten een aantal groepen in een peloton, het hangt er een beetje vanaf wat voor eenheid. Over het algemeen zullen het ongeveer 3 a 4 groepen per peloton zijn. Het peloton staat onder leiding van een luitenant samen met een opc (de opc is een onderofficier die al wat jaartjes meedraait, meestal een sgt1) Een peloton bestaat door de bank genomen uit een kleine 40 man. En zo telt het steeds verder op, zoveel pelotons in een compagnie, zoveel compagnieen in een bataljon enz.

Mourning

Een divisie kan bestaan uit 2 tot ongeveer 4  brigades. Hangt heel sterk van het land af, het soort divisie, de taken van die divisie, de paraatheid, etc.
Hetzelfde geld eigenlijk wel voor elke formatievorm. Brigades zijn er in veel verschillende vormen en maten. De Brigade is de kleinste formatie welke zelfstandig zou moeten kunnen optreden, omdat zij in principe alle middelen in huis heeft om verschillende taken uit te voeren en ook in haar (logistieke) behoeften kan voorzien.

Er zijn twee eenheden die ik, volgens mij, in de opsommingen hierboven mis:

- de sectie 4-6 man (soms in aanvulling op de groep, soms in plaats van, hangt van de eenheid af)

- het regiment, dit is misschien wel de meest vage formatie benaming. In de VS is een regiment vaak eerder een brigade welke een speciale rol vervult.
Het VK gebruikt de term voor een of meerdere bataljons die als een bundeling van een paar dezelfde soort bataljons in een brigade (bijv. 2 mech bataljons in een brigade kunnen dan een regiment vormen, of de artillerie van hun airmanoevre Brigade is ok een artilery regimetn, etc). In Nederland en veel andere landen is een regiment eigenlijk gewoon een bataljon met een "titel" voor een regiment vroeger (3 a 4 batljons toen!) met een geschiedenis.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

D819

Hmmm ??

Zoals gewoonlijk roept een antwoord weer meer vragen op ;)

Peloton is dacht ik 10 man, met 1 korporaal.
En dan..
Op de hoeveel pelotons een sergeant ?

Ik vermoed, dat de situatie nu dus anders is als in vroeger tijden.
Ik viel zowat van mijn stoel toen ik las dat er 1 sergant per peloton was.. Geen wonder dat het leger te duur is ;)

A.J.

#5
Een brigade staat redelijk vast, het hangt er een beetje vanaf wat voor soort brigade, mechbrig, pabrig enz. Er zitten standaard, ik geloof 4 brigades in een divisie. De teams zijn meer op adhoc basis, zoveel tanks, zoveel infanterie, een beetje afhankelijk wat een teamcommandant wil. Teams bestaan doorgaans uit wat anti tank lui, wat mech infanterie en een stuk of wat tanks. De verdeling kan verschillende vormen hebben. 2-1-2, 2-2-2 en ga zo maar verder.

Hmmz, het wordt tijd dat ik weer paraat ga........ Ik moet bijna de boeken erbij pakken hoe het ook alweer precies zit.  :o

Ton de Zwart

#4
Voor zover ik me kan herinneren is het zo dat op het bovenstaande lijstje één benaming eigenlijk niet in de hyarchie thuis hoort. Dat is de brigade.  Een brigade is een benaming voor een eenheid  die geheel zelfstandig kan opereren.  Zij heeft dus "alles" in huis, van motortransport tot genie en van infanterie tot tanks.  Meestal zijn het 3 of 4 bataljons infanterie met daarom heen al het andere spul. Een brigade wordt voor een bepaald doel samengesteld op ad hoc basis en kan van keer tot keer verschillend zijn opgebouwd....

A.J.

Redelijk in de richting.

Enkele man
Groep
Peloton
Compagnie/Eskadron/Batterij
Bataljon/Afdeling
Brigade
Divisie
Legerkorps
Leger
Legergroep
Sector

De benamingen zijn hier en daar afhankelijk van wapen of dienstvak. Enne die laatste paar moet je me niet op vastpinnen. Leger of legergroep. Ik weet ff niet wie van de 2 eerst komt. (teams heb ik maar ff buiten beschouwing gelaten zo ook de groepen en korpsen)