Defensie gaat mitrailleurs vervangen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 25/02/2013 | 20:31 uur

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 27/02/2013 | 18:19 uur
Hooguit een salvo van 70 schoten afvuren, indien nodig meer afvuren

Geen idee wat je hier mee bedoelt, er staat eigenlijk ook niks...

Het gaat mij ook niet zozeer over de lengte van de salvo's. Als de vijand onderdrukt moet worden (zoals in het filmpje) kan het best zo zijn dat er voor langere periode richting de vijand gevuurd moet worden. Dat is bij 550rpm langer vol te houden dan bij 2000rpm.
Sterker nog, die 2000rpm heb je daar helemaal niet voor nodig.

Munitie is niet aan te slepen met zo'n apparaat. En dan komen er ook nog de accupacks bij.

Citaat van: Ace1 op 27/02/2013 | 18:19 uur
en laten we eerlijk zijn een Gateling heeft een angstwekkend  geluid als deze het vuur opent.

Dat kun je wel stellen, het is natuurlijk ook gewoon een prachtig wapensysteem.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 27/02/2013 | 18:11 uur
Maar je snapt toch zelf ook wel dat je met dat ding geen patrouille kunt lopen?

Daar ben ik me van bewust je zorgt ervoor dat de patrouille binnen een afstand van 500 meter een voertuig heeft wat de beschikking heeft over een Gateling.

Ace1

#34
Citaat van: Nikehercules op 27/02/2013 | 18:15 uur
hoe zie je dit voor je bij een gatling??

Hooguit een salvo van 70 schoten afvuren, indien nodig meer afvuren en laten we eerlijk zijn een Gateling heeft een angstwekkend  geluid als deze het vuur opent.

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 27/02/2013 | 17:51 uur
Het is een feit dat een Gateling meer vuurkracht heeft dan een  mitrailleur onderstaande fimpje even bekijken.

Het feit dat een howitser meer vuurkracht heeft dan een M2 wil niet zeggen dat het een goede vervanger is.

Die gatling heeft een hoger gewicht en grotere omvang, de aanschaf en exploitatiekosten zijn vele malen hoger en de vraag is of die hoge vuursnelheid altijd een grote meerwaarde is. (het munitie verbruik buiten beschouwend latend)

Kijk in het onderstaande filmpje eens hoeveel munitie er doorheen gaat bij het huidige wapensysteem, hoe zie je dit voor je bij een gatling??




dudge

Citaat van: Ace1 op 27/02/2013 | 17:51 uur
@Thomasen  ik noem jou ook geen gast en ga ook niet op de man spelen zoals jij doet.

Het is een feit dat een Gateling meer vuurkracht heeft dan een  mitrailleur onderstaande fimpje even bekijken.

Ik was niet helemaal zeker of je het serieus bedoelde. Maar je snapt toch zelf ook wel dat je met dat ding geen patrouille kunt lopen?
Datie meer vuurkracht heeft geloof ik wel, ik ken het wapen  :P

Ace1

Citaat van: Thomasen op 27/02/2013 | 17:43 uur
haha, gast

@Thomasen  ik noem jou ook geen gast en ga ook niet op de man spelen zoals jij doet.

Het is een feit dat een Gateling meer vuurkracht heeft dan een  mitrailleur onderstaande fimpje even bekijken.



dudge

Citaat van: Ace1 op 27/02/2013 | 17:26 uur
Ik weet voor de MAG iets wat veel meer vuurkracht heeft namelijk de M134 Gateling, Men kan kiezen uit 3 fabrikanten. Garwood,  Dillon Aero en Oto Melara, Ik geloof dat Garwood de beste M134 Gateling heeft.

haha, gast....... :crazy:

jij ziet dit al voor je:

Ace1

#29
Ik weet voor de MAG iets wat veel meer vuurkracht heeft namelijk de M134 Gateling, Men kan kiezen uit 3 fabrikanten. Garwood,  Dillon Aero en Oto Melara, Ik geloof dat Garwood de beste M134 Gateling heeft.

http://www.garwoodindustries.com/

http://www.dillonaero.com/M134_Gun_Systems-8-1.html

http://www.otomelara.it/EN/Common/files/OtoMelara/pdf/business/Air/PintleMount/pintleMount.pdf

Uitleg verschil tussen de M134 en de M240B( Amerikaanse Mag uitvoering)



De Browning . 50er, kan het beste vervangen worden door de General Dynamics GAU-19/ Gateling.

http://www.gdatp.com/factsheets/A009_GAU-19.pdf

http://www.gdatp.com/factsheets/A129_GAU-19B.pdf


Huzaar1

Ik zou het echt bijna achterlijk vinden om deze kans niet aan te grijpen de MAG een beetje te voorzien van 21eeuw.
Dat ding is loodzwaar, en kan met hedendaagse techniek en materiaal kennis wel een kilo of twee lichter. Die klinknagels zijn leuk, maar hoeft allemaal niet meer, ook is er een stuk precieser op grote schaal te frezen en die vuilverzamelkamers gaan nergens over natuurlijk, die mogen best wat logischer worden ontworpen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: tentara71 op 27/02/2013 | 11:34 uur
Las vandaag in Knipselnieuws (Bron: AD) een citaat dat "er wellicht iets moderners voor in de plaats gaat komen".
Alsjeblieft niet , zeg!

Voor de MAG kan ik het me nog voorstellen: Lichtere materialen, bijvoorbeeld, met dezelfde of een betere sterkte en hittebestendigheid zouden gewichtsbesparing op kunnen leveren.
Maar als je naar het Amerikaanse fiasco gaat kijken -zij hebben ook een programma gehad om de fifty cal te vervangen- dan zie je dat ze gewoon nieuwe fifty's hebben gekocht.
Omdat er niets beters is! XM307, XM312 en XM806 hebben het alledrie niet gered. En dat was drie jaar geleden. Voor een project dat 5 jaar duurde.

Gelijkertijd is gesteld dat er iets van de plank wordt gekocht. Dus zelf ontwikkelen zal niet gebeuren. In ieder geval voor de MAG zijn best wat modernere varianten denkbaar, waaronder verbeterde versies van de MAG zelf. Zoals in het topic naar voren is gekomen.

Voor de .50 is er nog niet echt een vervanging, dus inderdaad grote kans dat het een nieuwe Browning wordt. Al lezen we hier onder in dit topic dat de M2a1 met QCB ook niet alles is. De XM312 is nog niet gecancelled voor zover ik begrijp, al is er niet heel veel over te vinden. In ieder geval nog niet rijp voor productie.
In Singapore hebben ze nog een variant ontwikkeld klik. Maar het lijkt me in deze verstandiger om gewoon de NATO standaard aan te houden.

dudge

Citaat van: A.J. op 26/02/2013 | 18:43 uur
Correct, wapen is behoorlijk storingsgevoelig. Zeker bij duurvuur (onderdrukkingsvuur zoals jij het noemde) vliegen de onderdelen in het rond.

Het wapen is toch grotendeels gelijk aan de mag?
Zitten er dan nog zulke grote verschillen in, of komt dat meer doordat eea in lichtere materialen is uitgevoerd?

MasterChief1971

Las vandaag in Knipselnieuws (Bron: AD) een citaat dat "er wellicht iets moderners voor in de plaats gaat komen".
Alsjeblieft niet , zeg!

Voor de MAG kan ik het me nog voorstellen: Lichtere materialen, bijvoorbeeld, met dezelfde of een betere sterkte en hittebestendigheid zouden gewichtsbesparing op kunnen leveren.
Maar als je naar het Amerikaanse fiasco gaat kijken -zij hebben ook een programma gehad om de fifty cal te vervangen- dan zie je dat ze gewoon nieuwe fifty's hebben gekocht.
Omdat er niets beters is! XM307, XM312 en XM806 hebben het alledrie niet gered. En dat was drie jaar geleden. Voor een project dat 5 jaar duurde.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: tentara71 op 26/02/2013 | 14:28 uur

Dat is dus wel een aandachtspuntje. Zeker bij langdurig onderdrukkingsvuur.
Overigens hoor ik niet zulke positieve verhalen over de Minimi (wat de Mk48 in wezen is). Enkele lui van LMB wisten mij te vertellen dat het wapen nogal storingsgevoelig is.
Iemand die daar meer over kan vertellen?

Correct, wapen is behoorlijk storingsgevoelig. Zeker bij duurvuur (onderdrukkingsvuur zoals jij het noemde) vliegen de onderdelen in het rond.

MasterChief1971

Citaat van: Harald op 26/02/2013 | 13:19 uur
of een Mk 48 machine gun

http://en.wikipedia.org/wiki/Mk_48_machine_gun
Zie daar alleen een meerwaarde in als de loop net zo dik is als die van de MAG. Kracht en hittevorming zijn bij 7,62 NATO veel groter dan bij 5.56.
Dat is dus wel een aandachtspuntje. Zeker bij langdurig onderdrukkingsvuur.
Overigens hoor ik niet zulke positieve verhalen over de Minimi (wat de Mk48 in wezen is). Enkele lui van LMB wisten mij te vertellen dat het wapen nogal storingsgevoelig is.
Iemand die daar meer over kan vertellen?

Het blijft natuurlijk wel een veel lichter wapen wat je dus langer en verder kan dragen.
Wat het effect is van 7.62 op zo'n licht wapen (dansen van de loop).... kan positief zijn (bij gebruik als spreidingswapen) en ook negatief.
Zeker bij overhead fire.

En als je dan hiermee de MAG zou vervangen, ga dan gelijk voor vervanging van de Minimi en de LOAW (of hoe die tegenwoordig ook heet).
Dan ga je kwalitatief er ook nog eens op vooruit. 7,62 of 5,56.
Ik weet wel wat ik kies. Als het aan alle wensen voldoet van MARNS, PAINF, KCT, LMB, etc.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh