KMSL Woensdrecht

Gestart door LightningII, 07/03/2013 | 13:19 uur

LightningII

Ja, goed de ex marns/kl-ers gaan dan ook voor de OGRV - in de functie opleiding zullen de jongens genoeg uitdaging krijgen.  Onze blauwe infanteristen.  Nu in de gezamenlijke AMO zijn ze zeer zeker een aanwinst voor de groep!

onderofficier

Super dat je wat van je laat horen  maar ook dat het je niets tegen valt.

Dat de Kl-ers een ander wat matig vinden qua uitdagingen is niet zo vreemd, vreemd is dan wel hun beeldvorming: De Klu is geen KL.....
OGVR daar gelaten maar aangezien de Klu AMO gewoon voor één ieder is.

Je hebt gelijk dat de opleiding vanuit de Klu achtergrond / perspectief wordt gedaan.

De uitdaging voor de ex(!!)-KL-ers is om de overige te helpen met de AMO en zich aan te passen aan de KLu.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

LightningII

De amo van de KLU valt mij niks tegen!   
De gehele amo is gewoon intern met de weekenden / avonden vrijheid.
Sport/velddienst is op sommige momenten best pittig maar zeer leerzaam. De amo in het algemeen is tot nu toe zeer vermakelijk ( de klas is een grote factor hierin )

130 SQD zet een goede opleiding neer

De instromers vanuit de KL vinden het soms wat 'matig' qua uitdaging.  Hier word de opleiding vanuit een andere achtergrond / perspectief ingevuld waardoor ook de wijze van uitdaging anders zijn / op een ander vlak liggen.

Ter informatie

onderofficier

#32
Citaat van: elvis88 op 12/03/2013 | 10:57 uur
Het is ook allemaal niet zo erg , het is alleen jammer dat als je hier een normale vraag probeert te stellen , er meteen een hele negatieve sfeer op het forum ontstaat.

Aangezien dit wel mag blijven staan.....en er door de beheerders weer eens met twee maten wordt gemeten.... en op een rare manier een antwoord komt via PM en gewoon niet geantwoord wordt......komt er inderdaad een negatieve sfeer op het forum
Heers en verdeel.........  

Loop je mee in de lijn van de beheerders dan mag je bijna alles zeggen want de reactie er op wordt steeds weggehaald..... je doet het zeer goed zo te merken...

nogmaals het ligt ook aan je eigen manier van reageren.  er werd normaal op je vraag gereageerd.  Dat het antwoord je niet beviel is een ander verhaal
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

#31
Citaat van: LightningII op 12/03/2013 | 10:36 uur
Elvis88, Ik zou gewoon de amo doen als ik jou was. Dan leer je de mensen kennen en maak je wellicht meer maatjes.
De amo duurt maar 4 maanden.

Iets moet wel nut hebben. De militaire vaardigheden van de vraagsteller liggen op een hoger niveau als het niveau waar de spijkerbroeken de AMO mee afsluiten. Iemand vervolgens een AMO laten doen onder het mom van ''mensen leren kennen'' vind ik een verspilling van mensen en middelen.

Heeft het nut, prima. Heeft het geen nut geef zo'n ervaren vent gewoon vrijstelling of verkorting.

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 08:21 uur
Ook lui die de Veva hebben gedaan krijgen vaak geen verkorting omdat er te weinig zijn die dit hebben  en mogen de gehele  AMO doen bij de Klu.

Geen idee wat de huidige situatie is maar dit is in het recente verleden wel degelijk gebeurd. Destijds zag men de toekomst voor de VAMO rooskleurig in.

http://www.defensie.nl/luchtmacht/actueel/nieuws/2012/07/19/46197636/Eerste_instromers_luchtmacht_ronden_militaire_opleiding_af

LightningII

Citaat van: elvis88 op 12/03/2013 | 10:57 uur
Je hebt gelijk en ik ga er ook vanuit gewoon op 8 april op te komen.

Het is ook allemaal niet zo erg , het is alleen jammer dat als je hier een normale vraag probeert te stellen , er meteen een hele negatieve sfeer op het forum ontstaat.

We zien elkaar vast wel op 8 april! ;-)

Vast wel!  En weet zeker dat we wat van jou kunnen leren tijdens de amo!

A.J.

Weer even een zooi totaal niet ter zake doende posts verwijderd, als het sippe gezuig voortaan achterwege kan blijven kan hier misschien weer normaal gediscussieerd worden, bvd.

A.J. Forumbeheer

schedel

Elvis88 ik zie het nut en belang niet echt van de AMO opnieuw. Helemaal niet als je al 5 jaar hebt gediend onder LMB en een uitzending hebt meegepakt. Het mag vanzelf sprekend zijn dat je niveau 1 in de hand is als je op uitzending bent geweest. Tevens vind ik het een beetje respectloos om als ex-luchtmobieler de KLU amo opnieuw te doen. Een intest is op zijn minst gepast dit gebeurd ook op de KMS.

LightningII

Deze discussie leidt tot niks.

Elvis88, Ik zou gewoon de amo doen als ik jou was. Dan leer je de mensen kennen en maak je wellicht meer maatjes.
De amo duurt maar 4 maanden.

Jouw vto zal ook niet t hele jaar door van start gaan. Dan is de amo beter dan thuis zitten... (wat is ini 1 / 2 nou weer )

Ik kom zelf van de politie af, ik ga me afvragen hoe het teamwerk/broederschap hier is. Hopelijk wat beter dan hoe het soms op forums eraan toe gaat.

onderofficier

#26
Citaat van: A.J. op 12/03/2013 | 07:34 uur
Wat is er raar aan om verkorting te krijgen? De KL doet dat op de KMS al sinds de jaren 90. Toen hoefden bv de mensen van lumbl de AMO1 niet te doen, die stroomden rechtstreeks in in de AKO1 na 3 maanden. Later werd dat INI-1/ INI-2, soldaten/ kpl's begonnen in de INI-2 en de "spijkerbroeken" begonnen met de INI-1.

Ik vind de vraag van hem helemaal niet zo gek.

Wat ik weet is dit alleen voor KL militairen......en worden (werden??) de militairen van andere krijgsmachtdelen bij de INI 1 ingedeeld....

Daarnaast is de opkomst van de Klu iets kleiner dan van de KL  waardoor het dus nog lastiger wordt om gescheiden klassen te maken.

Ook lui die de Veva hebben gedaan krijgen vaak geen verkorting omdat er te weinig zijn die dit hebben  en mogen de gehele  AMO doen bij de Klu.

De vraag op zich is niet gek, maar het is gek dat als er wordt aangeraden deze vraag te stellen bij de KMSL deze hier te stellen en vervolgens de vraag weg te halen........  maar dat is mijn mening......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur

Vreemd dat hij zijn posting weggehaald heeft.
Waar haal(de) je vandaan dat hij/zij de oo- opleiding wil gaan doen??
Geen idee wat zijn/haar rang was bij de KL. Als deze sld/klp was, is het heel lastig verkorting te krijgen omdat de amo, leren leidinggeven e.d. verwerven door de opleiding heen lopen. Maandag wel komen en de dinsdag vrij?? Door de uitzendervaring bij LMB...waar moet uitzendervaring allemaal goed voor zijn? Dit wordt te pas en onpas ge/misbruikt.  

Wat is er raar aan om verkorting te krijgen? De KL doet dat op de KMS al sinds de jaren 90. Toen hoefden bv de mensen van lumbl de AMO1 niet te doen, die stroomden rechtstreeks in in de AKO1 na 3 maanden. Later werd dat INI-1/ INI-2, soldaten/ kpl's begonnen in de INI-2 en de "spijkerbroeken" begonnen met de INI-1.

Ik vind de vraag van hem helemaal niet zo gek.

Nikehercules

#24
Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur
Waar haal(de) je vandaan dat hij/zij de oo- opleiding wil gaan doen??

Nou dat weet ik natuurlijk niet zeker maar dat lijkt me wel aannemelijk. Het lijkt mij vreemd als Elvis88 met een afgeronde AMO(L) + VTO opnieuw een AMO zou moeten doen.

Daarbij gaat er 8 April idd een lichting OO kandidaten van start op de KMSL.

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur
Geen idee wat zijn/haar rang was bij de KL. Als deze sld/klp was, is het heel lastig verkorting te krijgen omdat de amo, leren leidinggeven e.d. verwerven door de opleiding heen lopen. Maandag wel komen en de dinsdag vrij??

Ik zeg al, ik heb geen idee hoe die OO opleiding bij de KLu er uit ziet. Ik begrijp van jou dat het verwoven is door de opleiding, dan houd het op. Op de KMS was het wel degelijk zo dat ervaring kon leiding tot het skippen van bijv het ''AMO-deel''. Maar alleen al gezien de lengte moet dat haast wel een hele andere opleiding zijn.

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur
Door de uitzendervaring bij LMB...waar moet uitzendervaring allemaal goed voor zijn? Dit wordt te pas en onpas ge/misbruikt.
Het is het hele plaatje. Zoals ik al zei heeft Elvis88 zijn posting weggehaald, uit jouw verhaal kan ik enkel opmaken dat Elivis88 al een AMO doorlopen heeft.

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur
Het is ook raar dat betrokkene nu pas deze vraag gaat stellen.... En dan nog eens niet waar deze vraag thuis hoort; nl. bij de KMSL, zoals is aangegeven. Iedereen kan er wel een mening over hebben maar daar heeft deze niets aan.

Wellicht waren er hier mensen met ervaring ;)

Citaat van: onderofficier op 12/03/2013 | 00:16 uur
De overgang van LMB naar de Klu kan behoorlijk schokkend zijn....

Andersom lijkt mij schokkender... Maar ik wil het cultuurverschil hier ook niet bagatelliseren, ik vraag me alleen af of de AMO KLu representatief is voor de KLu cultuur.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 11/03/2013 | 23:52 uur
Elvis88 heeft zijn bericht verwijderd maar na een zoektocht op internet begrijp ik dat de poster zelfs al uitzendervaring heeft bij LMB. Nu is het mij onduidelijk hoe die onderofficiersopleiding bij de KLu er nu precies uitziet, maar verkorting lijkt mij zeer redelijk.

Ook vraag ik mij af in hoeverre de AMO representatief is voor de cultuur bij de KLu...
Vreemd dat hij zijn posting weggehaald heeft.
Waar haal(de) je vandaan dat hij/zij de oo- opleiding wil gaan doen??
Geen idee wat zijn/haar rang was bij de KL. Als deze sld/klp was, is het heel lastig verkorting te krijgen omdat de amo, leren leidinggeven e.d. verwerven door de opleiding heen lopen. Maandag wel komen en de dinsdag vrij?? Door de uitzendervaring bij LMB...waar moet uitzendervaring allemaal goed voor zijn? Dit wordt te pas en onpas ge/misbruikt. 
Het is ook raar dat betrokkene nu pas deze vraag gaat stellen.... En dan nog eens niet waar deze vraag thuis hoort; nl. bij de KMSL, zoals is aangegeven. Iedereen kan er wel een mening over hebben maar daar heeft deze niets aan.


De overgang van LMB naar de Klu kan behoorlijk schokkend zijn....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 11/03/2013 | 18:40 uur
Wat is het probleem om de AMO nog een keer te doen?  Er zijn meer collega's die de AMO vaker hebben gedaan: je wordt er niet slechter van.
Misschien is het als ex-LMB wel goed voor om bij de KLu de AMO te doen... leer je meteen de Klu cultuur kennen....... en is de schrik niet zo groot meer als je op een veld wordt geplaatst.

Elvis88 heeft zijn bericht verwijderd maar na een zoektocht op internet begrijp ik dat de poster zelfs al uitzendervaring heeft bij LMB. Nu is het mij onduidelijk hoe die onderofficiersopleiding bij de KLu er nu precies uitziet, maar verkorting lijkt mij zeer redelijk.

Ook vraag ik mij af in hoeverre de AMO representatief is voor de cultuur bij de KLu...

LightningII

Citaat van: onderofficier op 11/03/2013 | 18:51 uur
Pardon?  Max leeftijd is 27 jaar en 11 maanden voor de painf  (sld / klp) 
http://werkenbijdefensie.nl/vacature/soldaat-infanterie-pantserinfanteriegroep-204.html
Voor onderofficier is het 28 jaar

Max leeftijd Klu is 28 jaar ..... als de opleiding begint....

Hoe kan je dan te oud zijn voor de KL en niet voor de Klu?
Door het rare opleidingseisensysteem/ leeftijdgrens die defensie hanteert. Met een mavo-D geen ooff painf maar wel bij de klu. Ik ben 28+. Vandaar.

onderofficier

Citaat van: LightningII op 08/03/2013 | 10:53 uur
Ik was helaas te oud voor Lumbl/Painf  :dead:

Pardon?  Max leeftijd is 27 jaar en 11 maanden voor de painf  (sld / klp) 
http://werkenbijdefensie.nl/vacature/soldaat-infanterie-pantserinfanteriegroep-204.html
Voor onderofficier is het 28 jaar

Max leeftijd Klu is 28 jaar ..... als de opleiding begint....

Hoe kan je dan te oud zijn voor de KL en niet voor de Klu?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: elvis88 op 11/03/2013 | 18:03 uur
Van bureau aanstellingen krijg ik het advies dit zelf te overleggen met de kmsl.

Waarom niet dit advies opvolgen en aan ons het vragen?  Er kunnen wel allerlei dingen roepen worden maar uiteindelijk is het toch de KMSL die het eea beslist en niet iemand van dit forum    

Wat is het probleem om de AMO nog een keer te doen?  Er zijn meer collega's die de AMO vaker hebben gedaan: je wordt er niet slechter van.
Misschien is het als ex-LMB wel goed voor om bij de KLu de AMO te doen... leer je meteen de Klu cultuur kennen....... en is de schrik niet zo groot meer als je op een veld wordt geplaatst.





Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Snap ik AJ. Ik heb ook op het van der Meerkamp gerend/gelegen/gerend/geslapen/gerend/gezeten.

LightningII

Ik was helaas te oud voor Lumbl/Painf  :dead:

A.J.

Citaat van: 5m@sh_1up op 08/03/2013 | 08:51 uur
Zit je met de AMOL alleen maar tijdens IP bivak in een tent? Ik wist dat het soepel was, maar ZO soepel?

Wat is er mis met het van der Meerkamp?

AMOL= Lumbl.
v/d Meerkamp (tentenkamp noord)= KCT/ Gevechtscursus/ Pantserstorm.

TS heeft het over KMSL Woensdrecht.

5m@sh_1up

Zit je met de AMOL alleen maar tijdens IP bivak in een tent? Ik wist dat het soepel was, maar ZO soepel?

Wat is er mis met het van der Meerkamp?

LightningII

Citaat van: onderofficier op 07/03/2013 | 20:40 uur
Citaat van: LightningII op 07/03/2013 | 20:37 uur
Super, beetje zoals ik had verwacht dus.  Ja ik blijf lekker intern.  Zal mijn vrouw niet zo blij mee zijn.  Maar we weten waar we aan begonnen zijn. Is ook leuk om zo het groepsgevoel  te hebben.  Straks ergens centraal in Brabant gaan wonen, dan is het allemaal te bereizen in de parate tijd :)

Het is maar voor ff  en misschien is je vrouw er juist wel blij mee.....  ;) ;) ;)

Centraal in Brabant gaan wonen en dan wordt je geplaatst in Leeuwarden....is niet echt te bereizen......    8) :(

Ja, soms wenst ze mij wel een dubbele uitzending toe.... ;)
Leeuwarden zou wel zuur zijn. Maar goed, voor het vaderland! 
En de groningers naar gilze rijen dan! :)

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 07/03/2013 | 21:56 uur
Waarom weggeaan bij de Klu?

Geen doorstroom mogelijkheden voor mij bij de Klu ivm bezuinigingen  toendertijd......  maar ik ben niet de enige die van krijgsmachtsdeel veranderd:  zag laatst een Kmar-officier met het schildpadje en lievenheersbeestje op zijn uniform    (deze had dus bij de KCT én LMB gediend)








Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

#12
Citaat van: onderofficier op 07/03/2013 | 20:13 uur
In mijn tijd bij de KLu heb ik* de eerste weken in een tentenkamp doorgebracht  en mijn tijd bij de KLu is al een tijdje geleden....... ruim in de vorige eeuw.... En zover ik weet is dit nog steeds zo dat men begint in de tentenkamp.      

* niet alleen ik  ;)

Waarom weggeaan bij de Klu?

onderofficier

Citaat van: LightningII op 07/03/2013 | 20:37 uur
Super, beetje zoals ik had verwacht dus.  Ja ik blijf lekker intern.  Zal mijn vrouw niet zo blij mee zijn.  Maar we weten waar we aan begonnen zijn. Is ook leuk om zo het groepsgevoel  te hebben.  Straks ergens centraal in Brabant gaan wonen, dan is het allemaal te bereizen in de parate tijd :)

Het is maar voor ff  en misschien is je vrouw er juist wel blij mee.....  ;) ;) ;)

Centraal in Brabant gaan wonen en dan wordt je geplaatst in Leeuwarden....is niet echt te bereizen......    8) :(
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

LightningII

Citaat van: onderofficier op 07/03/2013 | 20:06 uur
Volgens mij is de eerste weken verplicht intern..... en dan ook nog eens in een tentenkamp.......

Als je eenmaal op het veld zelf bent gelegerd lig je met zijn 2en op een kamer en deel je met zijn 4en de douche en toilet.
(volgens mij heeft woensdrecht geen andere legering dan deze)

Indien de opleiding het toelaat ben je na de dienst vrij om te gaan en te staan waar je wilt (met uitzondering de tentenkamp)

Het voordeel van intern zitten is dat je bij vragen meteen bij je maatjes terecht kan.   

Daarnaast is het bijna 2 uur rijden voor je: als je dingen s'avonds moet doen voor de volgende dag .......  Het lijkt mij verstandiger om je AMO en je VTO alszijnde binnenslaper te moeten ondergaan.


Super, beetje zoals ik had verwacht dus.  Ja ik blijf lekker intern.  Zal mijn vrouw niet zo blij mee zijn.  Maar we weten waar we aan begonnen zijn. Is ook leuk om zo het groepsgevoel  te hebben.  Straks ergens centraal in Brabant gaan wonen, dan is het allemaal te bereizen in de parate tijd :)

A.J.

Citaat van: onderofficier op 07/03/2013 | 20:28 uur

Nee niet op de LIMOS: dat was zelfs voor mijn tijd.................................. :big-smile:   

In mijn optiek was het een tentenkamp (zo werd het bij de Klu wel genoemd)   je mag het ook een IP bivak oid noemen....

Okee.

Citaat
Tentenkamp zoals Bakhuis Roozeboom / van der Meerkamp zegt mij niets. 

Wees blij... :cute-smile:

onderofficier

Citaat van: A.J. op 07/03/2013 | 20:23 uur
Ergens in de Limos tijd? Voor zover ik weet doen ze het op Woensdrecht niet, of je moet een IP bivak oid bedoelen maar dat vind ik van een andere orde dan een tentenkamp zoals Bakhuis Roozeboom/ van der Meerkamp.

Nee niet op de LIMOS: dat was zelfs voor mijn tijd.................................. :big-smile:   

In mijn optiek was het een tentenkamp (zo werd het bij de Klu wel genoemd)   je mag het ook een IP bivak oid noemen....

Tentenkamp zoals Bakhuis Roozeboom / van der Meerkamp zegt mij niets. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 07/03/2013 | 20:13 uur
Ja.
Nee. 

In mijn tijd bij de KLu heb ik* de eerste weken in een tentenkamp doorgebracht  en mijn tijd bij de KLu is al een tijdje geleden....... ruim in de vorige eeuw.... En zover ik weet is dit nog steeds zo dat men begint in de tentenkamp.       

* niet alleen ik  ;)

Ergens in de Limos tijd? Voor zover ik weet doen ze het op Woensdrecht niet, of je moet een IP bivak oid bedoelen maar dat vind ik van een andere orde dan een tentenkamp zoals Bakhuis Roozeboom/ van der Meerkamp.

onderofficier

Citaat van: A.J. op 07/03/2013 | 20:09 uur
Tentenkamp? Ben je niet in de war?
Ja.
Nee. 

In mijn tijd bij de KLu heb ik* de eerste weken in een tentenkamp doorgebracht  en mijn tijd bij de KLu is al een tijdje geleden....... ruim in de vorige eeuw.... En zover ik weet is dit nog steeds zo dat men begint in de tentenkamp.       

* niet alleen ik  ;)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Tentenkamp? Ben je niet in de war?

onderofficier

Volgens mij is de eerste weken verplicht intern..... en dan ook nog eens in een tentenkamp.......

Als je eenmaal op het veld zelf bent gelegerd lig je met zijn 2en op een kamer en deel je met zijn 4en de douche en toilet.
(volgens mij heeft woensdrecht geen andere legering dan deze)

Indien de opleiding het toelaat ben je na de dienst vrij om te gaan en te staan waar je wilt (met uitzondering de tentenkamp)

Het voordeel van intern zitten is dat je bij vragen meteen bij je maatjes terecht kan.   

Daarnaast is het bijna 2 uur rijden voor je: als je dingen s'avonds moet doen voor de volgende dag .......  Het lijkt mij verstandiger om je AMO en je VTO alszijnde binnenslaper te moeten ondergaan.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

LightningII

Citaat van: 5m@sh_1up op 07/03/2013 | 19:05 uur
Hahahaha, te grappig dit.

Niet meteen de eerste dag opgeven he, er staat je nog heel wat te wachten :)
Ben al wat gewend hoor, maar zonder gevecht,  geen winst.

Verder vind ik de opmerking geen bruikbare bijdrage leveren aan mijn vraag. 

Als het overkomt alsof ik het nu al zwaar heb, heb je het mis.  Praktisch voorbereiden is wel zo makkelijk.

5m@sh_1up

Hahahaha, te grappig dit.

Niet meteen de eerste dag opgeven he, er staat je nog heel wat te wachten :)

LightningII

#1
Hoi mede-forumleden,

Aanstaande April begint mijn AMO in Woensdrecht, aangezien ik in xxxxx woon twijfel ik of ik elke dag deze afstand moet gaan afleggen.
Ik weet sowieso dat defensie max 280 per maand vergoed bij dagelijks reizen, waardoor ik dus geld erbij moet gaan neerleggen.

Daarom ga ik aangeven in het aankomend gesprek dat ik intern wil gaan zitten en 4 x per maand dan reiskosten krijg vergoed,
Ik weet dat ik ook kan bellen voor een antwoord maar heb graag ook insiders info;

Hoe ziet het leven eruit op de KMSL in Woensdrecht als aspirant militair in de Amo/VTO? Zit je in intern samen op een slaapzaal, is er (goed) internet? Kun je vrij in en uit de basis gaan (boodschapjes/uitstapjes/sporten ect) zodra je werkzaamheden op de dag erop zitten? Of is een kamertje in de buurt een betere optie?
Groepsleven lijkt me erg leuk, maar ben ook wel gesteld op wat meer vrijheid in eigen tijd.
( in de AMO weet ik dat je gedeeltelijk verplicht intern zit, maar of dat ook is tijdens de VTO betwijfel ik.)

Thnx voor het antwoord.