Airbus Helicopters H225M Caracal

Gestart door Ace1, 07/03/2013 | 23:46 uur

Ace1

#32
Citaat van: Harald op 21/04/2015 | 21:52 uur
Niet verwacht dat ze voor de Caracal zouden kiezen, had verwacht de  UH-70 welke in Polen in licentie wordt gefabriceerd.
Maar Caracal is een mooi, goed toestel.

Van mij mogen we onze  Cougars wel inruilen voor de Caracal

De aanschaf van de Caracal-helikopter is een opsteker voor Airbus. Veel Europese landen hebben door de economische crisis op de defensie-uitgaven gesnoeid. Een keuze voor een ander bedrijf zou pijnlijk zijn geweest voor de afdeling die helikopters produceert. Het bedrijf heeft volgens de Poolse krant Gazeta Wyborcza het plan om in het Oost-Europese land een fabriek te bouwen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3972230/2015/04/21/Polen-steekt-miljarden-in-leger-om-Oekraine.dhtml

Harald

Niet verwacht dat ze voor de Caracal zouden kiezen, had verwacht de  UH-70 welke in Polen in licentie wordt gefabriceerd.
Maar Caracal is een mooi, goed toestel.

Van mij mogen we onze  Cougars wel inruilen voor de Caracal

dudge

Poland pre-selection of the Airbus Helicopters H225M Caracal

Marignane – Airbus Helicopters and its partner Heli Invest Services welcome the decision of the Polish Ministry of Defence to pre-select the H225M Caracal from Airbus Helicopters.
Poland pre-selection of the Airbus Helicopters H225M Caracal

We are fully committed to providing Poland with the best product and support for this long-term strategic program. We believe our offer will deeply strengthen the defence capabilities of Poland by creating the most value operationally, industrially and technologically.

We are now preparing ourselves for the next steps of the tender process, cooperating during this test period to answer all requests and questions from the Polish armed forces, and further demonstrate that the Caracal matches all criteria of the tender and their operational needs.

For more information on Airbus Group's presence in Poland, visit the Airbus Group in Poland page.
http://www.airbushelicopters.com/website/en/press/_1743.html


StrataNL

Citaat van: Jellington op 21/06/2014 | 01:06 uur
Weet iemand of de rotors van de EC725 kunnen worden opgevouwen? (zoals bij maritieme heli's)
Ik heb een beetje op het internet lopen zoeken maar heb helaas niks hierover kunnen vinden.

Google: "EC725 blade folding".
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Weet iemand of de rotors van de EC725 kunnen worden opgevouwen? (zoals bij maritieme heli's)
Ik heb een beetje op het internet lopen zoeken maar heb helaas niks hierover kunnen vinden.

Harald


dudge

Het zou daarmee wel een van de zwaarste vanaf Heli's in te zetten wapens worden.

dudge

http://events.airbushelicopters.com/en/article/armed-ec725-undergoes-flight-tests

Helibras and Airbus Helicopters team test the Exocet missiles installation

A prototype of the EC725 did flight tests in France, with a specialized team, led by the engineer Pedro Paim from Helibras and Airbus Helicopters experts.

These tests evaluated the behavior of the aircraft in critical phases of flight with anti-surface missiles AM39 Block 2 Mode 2 with 700 kg installed on each side of the aircraft. The performance, quality of flight parameters, level of vibration were registered and the structural and aerodynamic loads verified.

The helicopter flew with instrumentation sensors and accelerometers installed to capture and record the results that will help engineering teams of Helibras and Airbus Helicopters in the next steps of systems integration and development on the naval version.

Harald

Eurocopter and Poland: Meeting the Country's Multi-Role Military Helicopter Requirements and Supporting Its Industrial Supply Chain on A Global Scale
 
Eurocopter's participation at Poland's MSPO defense industry exhibition underscores its long-term commitment to this country, which includes the company's EC725 Caracal offer for the Ministry of National Defense's multi-role helicopter acquisition, and its intention to build on well-established partnerships with the Polish industry.

As part of the presence at MSPO – being held September 2-5 in Kielce – Eurocopter has brought for a second time the EC725 Caracal helicopter. The machine operating recently in Afghanistan, Mali or Libya belongs to the French Air Forces. The Caracal is proposed for Poland's acquisition of 70 multi-role helicopters, with Eurocopter and Turbomeca (Safran) signing industrial cooperation agreements that include the creation of full assembly lines in Poland for the Caracal and its Makila 2 turboshaft engines.

"Our Caracal is a proven and reliable choice for Poland's multi-role helicopter tender, as demonstrated by its battle-proven experience and confirmed by a growing list of customers," said Eurocopter CEO Guillaume Faury. "Eurocopter's response to the tender is fully coherent with our long-standing strategy of working with Poland's industry to further integrate its companies into the global supply chain. We are ready to build this partnership well beyond the Caracal tender, and to support the Polish defense industry's development."

During the MSPO exposition, Eurocopter is displaying the Caracal with many of the weapons systems compatible with the helicopter, including window-mounted 7.62 mm. machine guns, pod-mounted 20 mm. cannons, 68 mm. rocket launchers, anti-tank guided missiles and torpedoes.

The Caracal is the only modern, single platform and combat proven helicopter currently on the market that is capable of performing the widest range of missions – from armed operations and troop transport to naval or rescue duties. Already deployed in some of the most challenging theatres of operations today, this modern, multi-role 11-metric-ton-class helicopter carries up to 28 passengers in addition to the flight crew, and is equipped with a five- blade main rotor system, as well as the latest in avionics and systems. An impressive fuel capacity provides flight endurance of 5.5 hours. Current customers for the Caracal are France, Brazil, Mexico, Malaysia, Indonesia and Thailand.

Eurocopter is well placed to expand its presence in Poland while further assisting the integration of Polish companies into the global supply chain. The foundation for this strategy is based on a long-term approach of Eurocopter and its EADS parent company to cooperatively develop Poland's aviation capabilities – led by EADS' 2001 acquisition of PZL Warszawa-Okecie, the country's longest-established aviation manufacturer.

In Eurocopter's response to the Polish multi-role helicopter tender, the company joined Turbomeca in signing industrial cooperation agreements with Wojskowe Zaklady Lotnicze No. 1 (WZL-1) that include creation of the two separate full assembly lines within Poland for the Caracal helicopter and its Makila 2 engines. This brings the resources of Eurocopter and Turbomeca with WZL-1, ensuring a comprehensive in-country industrial work package that also encompasses training for locally-hired workers, along with a comprehensive maintenance, repair and overhaul (MRO) capability that will last far beyond the duration of the contract itself – and potentially be open to future export contracts.

Additionally, Eurocopter has demonstrated its status as a supplier of choice for Poland's helicopter operators. More than 55 Eurocopter rotorcrafts have been delivered to Polish operators – including 23 EC135s for Poland's LPR (Lotnicze Pogotowie Ratunkowe) in a modernization of the country's nationwide emergency medical services network, making it one of the most modern in Europe. On 12 August 2013 – three years and an half after the complete deliveries, LPR's EC135 fleet surpassed the number of 100,000 landings, for as many potentially lifesaving, missions serving and protecting Polish citizens. This cooperation has set the standard for a governmental operator transitioning from a Soviet-era rotorcraft type to a modern Western helicopter.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/147635/eurocopter-touts-ec725%2C-offsets-to-poland.html


Elzenga

Citaat van: Poleme op 01/09/2013 | 23:10 uur
Zoek op deze site eens op het woord Crashhawk.   Toen de UH-60A Black Hawk werd geintroduceerd, gingen er veel op hun klep door een bepaalde kinderziekte.  De kinderziekte werd opgelost en de Black Hawk werd daardoor 1 van de beste militaire transport helikopters ter wereld.
Sikorsky besloot uit de UH-60 de S-92 te ontwikkelen, een zeer betrouwbaar werkpaard.
De Super Puma / Cougar Mk.2 is ook een zeer betrouwbaar type.   De EC225 is weer een verbeterde versie van de Super Puma, zij het dat de veranderingen veel minder ver gingen dan bij de S-92..  14% sterkere motoren, versterkte gearbox, nieuwe rotorbladen, een comfortabele stuurhut (die van de Cougar is nogal krap).  De EC225 heeft met zijn 5 bladige hoofd rotor minder last van vibraties dan de UH-60 en S-92 en vliegt ook fijner dan de UH-60 & S-92.  Ga je de EC225 / 725 uitrusten met crash bestendige stoelen, dan komt er zomaar ca. 454 kg extra gewicht bij.  Dit geld eveneens voor de optioneel verkrijgbare crashbestendige vloer, die aanzienlijk zwaar is.  Alleen zit je bij de EC225 / 725 met je reet precies boven ruim 2.500 liter peut, 'leuk'.   De EC225 is met de 'Franse slag' gecertificeerd.  Zodat men wat software probleempje en waarschijnlijk een corrosie probleem in de gear box over het hoofd zag.
De S-92 is trouwens in de militaire uitvoering ook niet vrij van kinderziekten...zie problemen bij de Canadese CH-148 Cyclone...

Poleme

#21
Citaat van: Ace1 op 22/08/2013 | 23:01 uur
Opvallend dat je KLu personeel nooit hoort als er Black Hawks op hun klep gaan?

http://www.cbsnews.com/8301-202_162-57573743/5-u.s-troops-die-in-blackhawk-crash-in-afghanistan/
http://www.news.com.au/breaking-news/us-black-hawk-crashes-near-n-korean-border/story-e6frfku0-1226621766096
http://savannahnow.com/stories/060599/LOCblackhawk.html
Zoek op deze site eens op het woord Crashhawk.   Toen de UH-60A Black Hawk werd geintroduceerd, gingen er veel op hun klep door een bepaalde kinderziekte.  De kinderziekte werd opgelost en de Black Hawk werd daardoor 1 van de beste militaire transport helikopters ter wereld.
Sikorsky besloot uit de UH-60 de S-92 te ontwikkelen, een zeer betrouwbaar werkpaard.
De Super Puma / Cougar Mk.2 is ook een zeer betrouwbaar type.   De EC225 is weer een verbeterde versie van de Super Puma, zij het dat de veranderingen veel minder ver gingen dan bij de S-92..  14% sterkere motoren, versterkte gearbox, nieuwe rotorbladen, een comfortabele stuurhut (die van de Cougar is nogal krap).  De EC225 heeft met zijn 5 bladige hoofd rotor minder last van vibraties dan de UH-60 en S-92 en vliegt ook fijner dan de UH-60 & S-92.  Ga je de EC225 / 725 uitrusten met crash bestendige stoelen, dan komt er zomaar ca. 454 kg extra gewicht bij.  Dit geld eveneens voor de optioneel verkrijgbare crashbestendige vloer, die aanzienlijk zwaar is.  Alleen zit je bij de EC225 / 725 met je reet precies boven ruim 2.500 liter peut, 'leuk'.   De EC225 is met de 'Franse slag' gecertificeerd.  Zodat men wat software probleempjes en waarschijnlijk een corrosie probleem in de main gear box over het hoofd zag.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Harald

The EC725 Flies Above Poland ... (had van mij ook in Nederland mogen vliegen..  ;))

Last Friday, a French Air Force Caracal helicopter arrived in Poland from the base of Cazaux, France for a two-week demonstration tour. The EC725 Caracal is a contender in Poland's multi-role helicopter bid.

The tour began with a dynamic display of the EC725 at the Radom Air Show from August 24-25. Audiences were wowed by the presence of several commandos from the French Special Forces, which accompanied the EC725's arrival.

On Monday, August 26, the EC725 turned heads in Warsaw at a media event. The helicopter's Polish tour will conclude at the MSPO Kielce defense exhibition from September 2-5, where the helicopter will be on static display presented by Eurocopter and French Air Force pilots.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/147485/eurocopter-ec725-goes-on-polish-tour.html


Filmpje :
http://www.fakt.pl/prezentacja-ec725-caracal,film,415719.html

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 23/08/2013 | 14:40 uur
We hebben ook geen blackhawks.
Is met bij de KLu ook niet blij mee...

jurrien visser (JuVi op Twitter)