‘Nederland groot en snel groeiend leverancier jihadstrijders’

Gestart door Elzenga, 12/03/2013 | 20:29 uur

dudge

Citaat van: Elzenga op 16/12/2013 | 18:53 uur
zie antwoord 99. Gewoon Nederlands lezen is blijkbaar erg moeilijk.

Weet niet, maar als ik je bron zo doorlees dan ben ik niet erg onder de indruk:

CitaatOver zaken buiten de sjoel heeft het Rabbinaat
geen autonome en onbetwiste zeggenschap en kan het vaak
alleen adviezen geven. De rabbinale rechtbank spreekt nog
maar recht in een beperkt aantal zaken, namelijk daar waar
beide partijen uit eigen wil naar het Beth Din komen. "Een
gevangenisstraf opleggen kan het Beth Din niet meer. In bepaalde
gevallen kan iemand niet voor een Tora-lezing worden
opgeroepen, of erger, kan hem een erefunctie worden
ontzegd. Maar dergelijke sancties hebben alleen effect als
iemand echt deel uitmaakt van de joodse gemeenschap."
Heel zeldzaam is dat iemand in de ban wordt gedaan. "Deze
vergaande maatregel is in Nederland na de Tweede Wereld
-oorlog niet voorgekomen, maar in sommige gevallen in het
buitenland wel."

Komt er op neer dat je, oneerbiedig gezegd, uit het clubje gezet kan worden. Maar dat is bij een voetbalvereniging dus niet anders.

Elzenga

Citaat van: DvdW op 16/12/2013 | 18:42 uur
Wat een onzin, opnieuw, ik had je hoger ingeschat. Kerkelijk recht gaat nooit boven algemeen recht. Je kunt het lekker spannend en vaag houden, maar noem mij maar eens één voorbeeld waarin het kerkrecht A zei, 'gewoon' recht B en de uitkomst was A... Oh nee, je onderbouw niet wat je zegt , je doet niet het werk voor anderen...  :angel: Je kunt lang zoeken, want het is er gewoonweg niet! Kerkrecht heeft hetzelfde gezag als een willekeurig reglement van FC Gasselterboerveenschemond of schaakvereniging Zwart-Wit en is altijd dus secundair. Niet overdrijven....
zie antwoord 99. Gewoon Nederlands lezen is blijkbaar erg moeilijk.

DvdW

Citaat van: Elzenga op 16/12/2013 | 18:23 uur

Wel grappig is dat maar weinigen van dit soort religieuze rechtspraak weten. Die overigens best heel ingrijpend kan zijn...bijvoorbeeld over scheidingen oordeelt,..
Wat een onzin, opnieuw, ik had je hoger ingeschat. Kerkelijk recht gaat nooit boven algemeen recht. Je kunt het lekker spannend en vaag houden, maar noem mij maar eens één voorbeeld waarin het kerkrecht A zei, 'gewoon' recht B en de uitkomst was A... Oh nee, je onderbouw niet wat je zegt , je doet niet het werk voor anderen...  :angel: Je kunt lang zoeken, want het is er gewoonweg niet! Kerkrecht heeft hetzelfde gezag als een willekeurig reglement van FC Gasselterboerveenschemond of schaakvereniging Zwart-Wit en is altijd dus secundair. Niet overdrijven....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: DvdW op 16/12/2013 | 18:14 uur
Hahahahahahaha, ben ik al klaar? Dacht het niet: hahahaha. Weet je ußerhaupt wel waar je over praat? Kom op, je daalt af in niveau. Ik had je hoger ingeschat... Tip: Kerkelijke recht staat onder overheidsrecht, de Sharia staat naast of zelfs boven dat overheidsrecht...
Ik weet precies waar ik over praat. En je legt me woorden en conclusies in de mond die ik helemaal niet gebezigd heb of denk. Over laag niveau gesproken!!. :sick:

Wel grappig is dat maar weinigen van dit soort religieuze rechtspraak weten. Die overigens best heel ingrijpend kan zijn...bijvoorbeeld over scheidingen oordeelt,.. Hetzelfde soort recht toekennen aan moslims is dus passend binnen de huidige praktijk in Nederland. Of je moet natuurlijk alle religieuze rechtspraak willen verbieden...

DvdW

Citaat van: Elzenga op 16/12/2013 | 17:50 uur
Ik ga niet andermans werk doen...ik zou zeggen google en gij zult vinden!!
Voorzetje...
http://www.meesterindetaal.nl/?p=1526
http://www.detelefoongids.nl/kerkelijke-rechtbank/17295085/5-1/
Hahahahahahaha, ben ik al klaar? Dacht het niet: hahahaha. Weet je ußerhaupt wel waar je over praat? Kom op, je daalt af in niveau. Ik had je hoger ingeschat... Tip: Kerkelijke recht staat onder overheidsrecht, de Sharia staat naast of zelfs boven dat overheidsrecht... En: "Ik ga niet andermans werk doen." Andermans werk? Jij kletst weer eens uit je nek en je kunt het niet onderbouwen bedoel je....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


DvdW

Citaat van: Elzenga op 16/12/2013 | 11:39 uur
s ook dat christenen en joden in Nederland al eigen religieuze rechtbanken hebben.
Noem d'r eens een paar dan....?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Strikte scheiding bewaren tussen kerk en staat, en de Nederlandse wetten en regels handhaven. Meer kan je niet doen, en is ook niet nodig.

En het aanpakken/oppakken en straffen van iemand die terugkeert uit Syrie is wettelijk haast onmogelijk. Of je moet Assad vragen om een blanco uitleveringsverzoek  :devil:

Elzenga

Citaat van: Tanker op 15/12/2013 | 21:40 uur
....

Weer een mooi voorbeeld van afgelopen weekend:

"Tweederde moslims in Europa stelt wetten uit de koran /sharia boven de geldende wetten van het land waar ze wonen"

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfundamentalisme-in-west-Europa-geen-marginaal-fenomeen/

Nederland en Europa zijn gewoon te tolerant!
Zorgelijk...maar ik denk dat dit voor veel meer gelovigen van ook andere religies geldt. Maar daar hoor ik weinig over...als ook dat christenen en joden in Nederland al eigen religieuze rechtbanken hebben. Ik mag hopen dat men goed door heeft dat het fundament van ons systeem is gelijke monniken gelijke kappen.

Fuse71

Het plan van de Generaal (KL kansloze criminelen opleiden tot militair) kan in ieder geval zorgen voor extra steun aan Syrie .....  :annoyed:

bergd

Citaat van: Tanker op 15/12/2013 | 21:40 uur
Zo lang we terugkeerders "pamperen en knuffelen" in plaats van opsluiten onder een regime zoals in de EBI werp je ook niet bepaald een drempel op het uit je hoofd te laten....


Blijft lastig bewijzen is iemand een terrorist of een vluchtelingenwerker...

A.J.

Citaat van: Tanker op 15/12/2013 | 21:40 uur

"Tweederde moslims in Europa stelt wetten uit de koran /sharia boven de geldende wetten van het land waar ze wonen"

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfundamentalisme-in-west-Europa-geen-marginaal-fenomeen/

Nederland en Europa zijn gewoon te tolerant!

Prima toch? Wmb had dat gisteren ingevoerd kunnen worden exclusief voor die club, dan komen ze er iig bij de eerste de beste diefstal niet met 14 dagen schoffelen vanaf.

Tanker

Zo lang we terugkeerders "pamperen en knuffelen" in plaats van opsluiten onder een regime zoals in de EBI werp je ook niet bepaald een drempel op het uit je hoofd te laten....

Nederland faalt gewoon keihard in het aanpakken van islam / moslim extremisme want men is bang om beschuldigt te worden van racisme, islamofobie, beperken van vrijheid in religie etc.
Men moet eens paal en perk gaan stellen aan die totalitaire ideologie die islam heet.

Weer een mooi voorbeeld van afgelopen weekend:

"Tweederde moslims in Europa stelt wetten uit de koran /sharia boven de geldende wetten van het land waar ze wonen"

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/13/moslimfundamentalisme-in-west-Europa-geen-marginaal-fenomeen/

Nederland en Europa zijn gewoon te tolerant!

bergd

Citaat van: Elzenga op 15/12/2013 | 19:52 uur
Wat denk je dat er nu al gebeurd..er wordt binnen de EU druk samengewerkt op dit vlak. Maar inderdaad...wat je vervolgens noemt..eerlijk proces..is 1 van de juridische angels op dit punt. Hoe timmer je zoiets juridisch dicht? dat is ook mijn vraag...

Ik denk dat het het juridisch niet mogelijk is 'Nederlanders' die zijn wezen vechten in het buitenland om vervolgens terug te keren naar Nederland te weigeren. Bewijslast lijkt me ook lastig, vooral wanneer deze personen zeggen dat ze vluchtelingen werk deden.

Misschien is het mogelijk strafbaar te stellen om naar Syrie te reizen, eerst toestemming vragen aan de Nederlandse autoriteit( ik weet niet of dat al zo is) dan nog kun je via Turkije het land in natuurlijk... Dus blijft lastig

Elzenga

Citaat van: bergd op 15/12/2013 | 19:30 uur
Dus een Roemeen moet een Nederlandse staatsburger verdachte 'terrorist' gaan weigeren bij de grens. Dat gaat echt niet lukken.. En heeft niet iedereen recht op een eerlijk proces?
Wat denk je dat er nu al gebeurd..er wordt binnen de EU druk samengewerkt op dit vlak. Maar inderdaad...wat je vervolgens noemt..eerlijk proces..is 1 van de juridische angels op dit punt. Hoe timmer je zoiets juridisch dicht? dat is ook mijn vraag...