KLu Open Dagen 2004

Gestart door DJdeRidder, 02/09/2003 | 16:39 uur

FlyingTiger

das waar dat het niet van de luchtmacht is maar het hoort bij de defensie en bij de open dagen is meestal alles aanwezig wat met de defensie te maken heeft zoals de landmacht en marine!.
Misschien wat over die orions een leuke Fly by van alle of een aantal orions die der zijn of dan beschikbaar zijn in special paint bevoorbeeld.
Maarjah dat zel wel niet gaan met de bezuinegingen die der nu zijn dus !!!
Wat misschien nog een redelijke suggestie is voor de static een engelse Nimrod of een Franse Atlantique2, of nog wat leuke herculessen of een c-160 :D.
maarjah zal wel weer denk niet echt serieus zijn  ;)
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

Kleintje Pils

Om daar afscheid van te nemen zou d'r iets op Valkenburg georganiseerd moeten worden... Is nl geen luchtmacht he
Mzzls Remco

Cap

Wat mij betreft mogen ze onze eigen kisten meer laten zien op de open dagen. Een keer een leuke fly by van een groot aantal Chinook's of zo, of een demo van een Fokker 60. Verzin wat leuks!

In ieder geval moeten we dit jaar waardig afscheid nemen van de Orion's!

Andries

StrikeFalcon

Voor diegene die een lijstje bij wilt houden voor wat er komt, kan nu alvast beginnen. De eerste toezeging is er al.  ;D De nederlandse F-16 heeft zijn toezeging al gedaan.  ;D Kijk maar eens op http://frisianmilviation.cjb.net/ Het is in iedergeval een begin.  ;)

Kleintje Pils

Misschien dat die Italianen nog op afscheids tournee gaan met hun Starfighters ??? ;D, dan heb ik het hier wel over een vliegende demo (onder demo versta ik bij die dingen ff keihard over de baan vliegen, geen loopings ed.).
Mzzls Remco

Maverick

ja idd, we hebben het vooral over Static displays. Want het zal echt niet lukken om de thunderbnirds te strikken voor de open dagen.

Wat ik vooral wil, zijn vliegtuigen of heli's die beroemd en/of berucht zijn. Vb. De MH-53J pave low, is veel gebruikt in de golfoorlog en nu nog steeds. al dan niet in modernere versies. Maar zoiets bedoel ik. Dan is voor mij part elk vliegtuig goed. Ook al is het een phantom waar ik nou niet tegen ben, maar ik vind em op z'n zachst gezegd niet mooi. Maar toch wou ik wel willen dat ie kwam.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

DJdeRidder

#101
Citaat van: FlyingTiger op 23/09/2003 | 20:43 uur
Maar als je wat wil hebben uit de omringende landen, das allemaal zowat al geweest iedere keer het zelfde is niet meer leuk, je hebt op ieder air show wel een tornado, f-16 en nog vele meer die je hier in de omringende landen heb. Maar kijk zo'n egyptische F-16 zie je zowat nooit het is niet echt een sugestie maar wel een idee vind ik, of oostenrijk heb nu ook ene hercules dat zijn dingen die je hier nog nooit heb gezien zowat iets moeten we denk hebben, ieder jaar die tornado word ook saai ken zowat die hele demo uit me kop   , maarjah dan zal je wel denken van der zijn wel mensen die der speciaal voor komen om een tornado te zien vliegen, daar zal ik het dan ook wel eens mee zijn, maar wissel het dan om het jaar af ofzo  maar het zal wel weer onzin wat ik nu zeg
maar der komt gewoon echt altijd nooit wat bijzonders hier op een open dag, kijk ik ben best een vliegtuig gek en net zoals ik al zei, iedere keer het zelfde is niet meer leuk, maar gewoon af en toe is nog wel leuk.

laterzz
Sander...  

Bij het noemen van leuke kisten die naar de Open Dagen zouden komen gaat het denk ik vooral om static kisten. Hoogtepuntjes van dit jaar (NF-5's, CF-188's, Atlantique 2...) stonden allemaal op de static show (Hongaarse MiG 29 hebbe we het even niet over :-X).  De vliegshow zelf zal nooit veel veranderen, er zijn nou eenmaal niet oneindig veel verschillende solo displays en demoteams.. Maar dit is ook niet erg. Ik denk dat de KLu er elk jaar best in slaagt om goeie demonstraties op de Open Dagen te krijgen. Het gaat nu even om de static dus... Als het ze al lukt om een zeldzame kist aan te trekken, kun je niet ook nog eens gaan verwachten dat ze een flying display doen. (helemaal niet als het om heli's of transportkisten gaat)
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

FlyingTiger

Maar als je wat wil hebben uit de omringende landen, das allemaal zowat al geweest iedere keer het zelfde is niet meer leuk, je hebt op ieder air show wel een tornado, f-16 en nog vele meer die je hier in de omringende landen heb. Maar kijk zo'n egyptische F-16 zie je zowat nooit het is niet echt een sugestie maar wel een idee vind ik, of oostenrijk heb nu ook ene hercules dat zijn dingen die je hier nog nooit heb gezien zowat iets moeten we denk hebben, ieder jaar die tornado word ook saai ken zowat die hele demo uit me kop  :P ;), maarjah dan zal je wel denken van der zijn wel mensen die der speciaal voor komen om een tornado te zien vliegen, daar zal ik het dan ook wel eens mee zijn, maar wissel het dan om het jaar af ofzo ??? maar het zal wel weer onzin wat ik nu zeg :'(
maar der komt gewoon echt altijd nooit wat bijzonders hier op een open dag, kijk ik ben best een vliegtuig gek en net zoals ik al zei, iedere keer het zelfde is niet meer leuk, maar gewoon af en toe is nog wel leuk.

laterzz
Sander... :)  
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

Venz

Als jullie echt een verzoeklijstje gaan indienen, hou het dan een beetje geloofwaardig. Misschien verdwijnt het dan niet in het ronde archief  :-\

Egyptische kisten kan je wel vergeten bijvoorbeeld. Zoek eens naar leuke kistjes in omringende landen die je eigenlijk weinig ziet. Kans is dan groter dat zoiets wel te regelen valt. Bijvoorbeeld een Franse Marine E-2 Hawkeye of een Italiaanse Herc. Ook wel vernieuwend is natuurlijk een Italiaanse F-16 bijvoorbeeld. Ritselbaar en toch leuk in mijn ogen. Gewoon weer eens wat anders dan het standaard recept.


FlyingTiger

Heb nog wat gevonden voor de open dagen misschien dat het wat is ???
Spaanse F-18, harrier, SF-5B,EF2000A/B(als ie al in dienst is!!!), Mirage F1.
Egypte(is misschien niet echt een suggestie maar heb het er maar bij gezet :)), F-16, Alpha jet, AH-64

Laterzz
Sander... :)
<FlyingTiger> SaNdEr <FlyingTiger>

DJdeRidder

Citaat van: StrikeFalcon op 21/09/2003 | 20:56 uur
Ik hoop eigenlijk dat de F-22 Raptor komt. Ik weet dat dat valse hoop is  :-[ , maar je weet maar nooit. Hij stond afgelopen jaar ook gepland om te komen op een air show in Duitsland, maar ik weet niet of die daar geweest is. Ik zou het echt gaaf vinden als we die te zien zullen krijgen.  :)

Dat van die airshow in Duitsland is gelul.. De organistoren zetten allemaal aantrekkelijke kisten in hun lijst van uitgenodigde vliegtuigen (MiG-23, Su-22, F-17, B-2, F-22...) om meer bezoekers te trekken. Uiteindelijk was de show best kut. Enige hoogtepuntjes waren Starfighters, Turkse F-16s en displays van Saab 105 en de Draken uit Oostenrijk! Dan waren zelfs de KLu Open Dagen van dit jaar beter...
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Marvin

wat ook leuk zou zijn is een paar F-15 en F-16's uit Israel, die zie je tegenwoordig ook wat meer buiten hun eigen gebied opereren, o.a. Polen.
confused...? so am i....

Maverick

#95
zo moet je je eens voorstellen als Noord-koreaanse piloot in een Mig-21 (die hebben ze toch nog?) en dan komt zo'n immens sterke golf van Raptors op je af terwijl je dat niet eens weet.
piep piep piep allerlei sensoren gaan piepen omdat er een AMRAAM met mach 2 binnenkomt. Wham en je zweeft als je geluk hebt aan je chute.
Ben blij dat we bevriend zijn met deze jongens ;)
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Airpower

#94
test versie mag ook  ;D < niet als serieuse optie van mij beschouwen  ;)



Raptors as far as the eye can see
EDWARDS AIR FORCE BASE, Calif. -- Four F/A-22 Raptors fly over the Mojave Desert during a landmark test mission. A record number of seven Raptors were airborne simultaneously during several test missions Aug. 29 (U.S. Air force photo by Kevin Robertson)
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Maverick

Nou hij is nog geeneens operationeel. Denk je dan dat ie op een klu open dag komt?? Nee dat denk ik niet.
Hoop het ook. Maar zoals je zegt is het valse hoop
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*