Nieuwe wervingsfilm NATRES

Gestart door Alpha Kilo, 24/03/2013 | 15:58 uur

onderofficier

#18
Citaat van: 5m@sh_1up op 29/03/2013 | 17:00 uur
Tja... Een scene waarbij de KMar met een lasergun venuit de bosjes collega's probeert te naaien doet 't wat minder...

Alhoewel... Misschien werf je dan wel de juiste doelgroep!

De Kmar heeft als enige krijgsmachtdeel geen moeite om de vacatures te vullen... het is dezelfde doelgroep waar de andere krijgsmachtdelen ook naar op zoek zijn.

Waarom zou de politietaak van de Kmar niet in beeld worden gebracht?
Als je niet "genaaid" wilt worden door de collega's van de Kmar dan hou je, je aan de gestelde snelheid..... het is schijnbaar makkelijker om af te geven dan je eigen voet te beheersen.    


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

5m@sh_1up

Citaat van: onderofficier op 29/03/2013 | 16:07 uur
Dat is er op elk promo-filmpje...... 8)

Moet je lui van de Kmar eens horen over dat filmpje waarbij er één van de Kmar een flesje melk aanrijkt......

Tja... Een scene waarbij de KMar met een lasergun venuit de bosjes collega's probeert te naaien doet 't wat minder...

Alhoewel... Misschien werf je dan wel de juiste doelgroep!

onderofficier

Citaat van: Thomasen op 29/03/2013 | 13:58 uur
Genoeg op te merken inderdaad.


Dat is er op elk promo-filmpje...... 8)

Moet je lui van de Kmar eens horen over dat filmpje waarbij er één van de Kmar een flesje melk aanrijkt......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: 5m@sh_1up op 27/03/2013 | 18:18 uur
Je hoeft op geen enkele wijze getrained te zijn om je te realiseren dat je meer dekking hebt tussen heidebosjes dan op een asfalt weg... Maar goed, ook mooi hoe ie op 1:57 z'n knieeen naar de kloten helpt :)
En hoe op 7:08 op de vertrouwde vrouwenmanier de autodeur opengeknald wordt tegen een ernaast geparkeerde auto....

Maar alle gekheid op een stokje, wel een leuk filmpje.

Genoeg op te merken inderdaad. Maargoed, als informatief filmpje voor potentiële reservisten wel leuk.

5m@sh_1up

Je hoeft op geen enkele wijze getrained te zijn om je te realiseren dat je meer dekking hebt tussen heidebosjes dan op een asfalt weg... Maar goed, ook mooi hoe ie op 1:57 z'n knieeen naar de kloten helpt :)
En hoe op 7:08 op de vertrouwde vrouwenmanier de autodeur opengeknald wordt tegen een ernaast geparkeerde auto....

Maar alle gekheid op een stokje, wel een leuk filmpje.

OPS

Eindelijk een duidelijke film! Zo mogen er van meer onderdelen films gemaakt worden. Ik ben van mening dat er veel te weinig beeldmateriaal is van defensie! Want t vorige filmpje (paraat of prikkeldraad) was oud!

Nikehercules

Citaat van: Alpha Kilo op 24/03/2013 | 22:52 uur
sarcastische commentaar

In dat geval had ik je verkeerd begrepen ;)

Alpha Kilo

Citaat van: Nikehercules op 24/03/2013 | 20:31 uur
Ik heb beroeps lui (beginners) fouten zien maken tijdens oefeningen waar je bang van wordt. Jouw wijze van commentaar lijkt mij dus behoorlijk onterecht.

En verder wat Onderofficier zegt ja.

Fout of niet fout, ik ga er vanuit dat de militairen in de film vrij goed weten waar ze mee bezig zijn. Daarom mijn enigszins sarcastische commentaar op:
Citaat van: Rgerr op 24/03/2013 | 19:14 uur
Het blijft tòch de nationale reserve hè  :P

Omdat ik geen reden zie om de Nationale Reserve af te kraken:

Citaat van: onderofficier op 24/03/2013 | 19:32 uur
Het wordt toch weer geen afzeiktopic?

Ronald?


Ros

#9
Citaat van: Alpha Kilo op 24/03/2013 | 19:19 uur
Ja de nationale reserve ligt graag onder vuur zonder dekking.. >:(

Als je goed kijkt naar het terrein waar zij op dat moment lopen is geen domweg geen dekking. Dus is de enige optie....plat gaan op de plek waar je staat en dan verder kijken wat te doen.  En zoals OO aangeeft, het was tijdens een training. Wel vreemd dat de GPC niet deel nam maar als trainer fungeerde. Ik geef de voorkeur aan een aparte instructeur en dat de GPC leiding geeft aan de groep.

Het blijft een goed gemaakte film die goed de positie van de Natres militair laat zien. Deels burger en dan weer militair.

PS : Valt nog mee dat geen van de bikkels gevallen is over het feit dat de commandant van de groep een vrouw is.

Nikehercules

Citaat van: Alpha Kilo op 24/03/2013 | 19:19 uur
Ja de nationale reserve ligt graag onder vuur zonder dekking.. >:(

Ik heb beroeps lui (beginners) fouten zien maken tijdens oefeningen waar je bang van wordt. Jouw wijze van commentaar lijkt mij dus behoorlijk onterecht.

En verder wat Onderofficier zegt ja.

onderofficier

Het wordt toch weer geen afzeiktopic?

Die groepscommandant is druk met aantekeningen aan het maken  en op 2.20 geeft er één toch aan dat die geen dekking had.....
De rest van de evaluatie zijn we niet bij....

Daar zijn oefeningen voor om van te leren zowel voor de Natres als voor de beroeps zodat het in het echie goed gaat...... (helaas gebeurt dat niet altijd......)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Alpha Kilo

Ja de nationale reserve ligt graag onder vuur zonder dekking.. >:(

Rgerr

Citaat van: Flyguy op 24/03/2013 | 18:38 uur
Waarom rollen ze niet lekker de berm in? Ligt lekkerder, en is wat meer beschut. ;)

Het blijft tòch de nationale reserve hè  :P

Flyguy

Waarom rollen ze niet lekker de berm in? Ligt lekkerder, en is wat meer beschut. ;)

Ros

Dit is helder en dudelijk voor iedereen. Niet de waardeloze crap waar Defensie standaard mee komt. Flesjes water uitdelen.......... :silent:

Rgerr

Leuk filmpje, denk dat het voor huidig personeel en oud beroepspersoneel herkenbaar is wat er wordt gezegd en gedaan.

Alpha Kilo