Ontwerpschets logistiek gezocht

Gestart door richie, 26/03/2013 | 19:38 uur

onderofficier

ruimt boekje weer op......................  :big-smile:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

richie

Dat klopt deze zou in de plaats komen van bevo maar dat is niet door gegaan

onderofficier

Geen idee....

Deze staat ook niet in het boekje "de wapenemblemen van het Nederlands leger" 1968 .....   

Hoofdstuk 3 gaat over vervallen emblemen, deze staat daar niet bij.  Ook niet bij hoofdstuk 2 "thans gedragen wapenemblemen" daar staan er ook wat bij die niet meer in gebruik zijn.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

richie

ten eerste sorry voor de 2 dezelfde vragen ik zag hem niet op het forum staan dus dacht ik er is iets fout gegaan.

bedankt voor je reactie maar deze bedoelde ik niet
ik heb de foto ervan toegevoegd, deze heb ik nog wel maar de info ben ik kwijt.

onderofficier

Citaat van: richie op 26/03/2013 | 19:38 uur
Hoi allemaal,

Heeft iemand de info over het ontwerpschets van het baret/ kraagembleem van het regiment Logistiek.
Deze ben ik helaas kwijtgeraakt en ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.

Groeten Rich


Bevoorradings- en Transporteenheden dragen dit baret. Alleen 11 Bevocie draagt het embleem op een rode baret. Het baretembleem is opgebouwd uit de korenaren en schakels van het Intendance-embleem. Het gevleugelde wiel met de kroon komt van het embleem van de Aan- en Afvoertroepen. De korenaren staan voor het graan, van oudsher de primaire levensbehoefte voor mens en dier. De schakels verbeelden de logistieke keten. Het gevleugelde wiel symboliseert de verschillende transport mogelijkheden.

http://www.defensie.nl/landmacht/cultureel/traditieregimenten/bevoorradings-_en_transporttroepen/ 
Er staat een foutje in de achtergrond is al een tijdje niet meer geel maar rood met aan de zijkanten een blauwe bies.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

richie

Hoi allemaal,

Heeft iemand de info over het ontwerpschets van het baret/ kraagembleem van het regiment Logistiek.
Deze ben ik helaas kwijtgeraakt en ik weet niet meer waar ik hem vandaan heb.

Groeten Rich