Nieuwbouw voor Indonesië

Gestart door Lex, 15/04/2013 | 15:39 uur

Zeewier

Indonesian Navy selects NAUTIS Class A FMB Simulators for SIGMA Class Corvette bridge training
Date posted: 18-04-2013
Rotterdam/Surabaya, April 18th 2013 - For training of its Sigma Class Corvette bridge personnel, the Indonesian Navy and Ministry of Defence selected VSTEP to supply two Class A NAUTIS Full Mission Bridge (FMB) Simulators for its Kobangdikal marine training facility in Surabaya.

The Indonesian Navy is currently modernizing its fleet to more effectively combat maritime crime and piracy. Beginning 2012, the Indonesian Navy added several Sigma Class Corvettes to its active fleet. To allow realistic training of the Sigma Class bridge personnel, the Navy ordered two NAUTIS Full Mission Bridge Simulators, each with a 270 degree field of view projected on a cylindrical screen. The simulator bridges match the actual SIGMA Class Corvette bridge, allowing efficient and true-to-life bridge operations and navigation training. The Indonesian Navy also ordered five custom built ports, and customised navigation screens. VSTEP cooperated with local development and implementation partners, to increase the local content.

The NAUTIS FMB simulators have been delivered by maritime simulator developer VSTEP in cooperation with its Indonesian partner Terravision. The Kobangdikal Marine Facility in Surabaya counts as one of the most important development, training and education facilities of the Indonesian Navy. In addition to the two Class A NAUTIS FMB Simulators, two NAUTIS Instructor Stations and  two NAUTIS Desktop Training Simulators have also been installed at the premises.

VSTEP Director, Cristijn Sarvaas: "We are deeply honoured to have been selected as the simulation partner at this prestigious technology centre. The cooperation with our local partners has worked out really well and we look forward to working with them on other projects in the future. We are looking forward to the delivery and commissioning of these impressive simulators, and the training of the local instructors.

For more information about NAUTIS Maritime Simulation Solutions, visit: http://www.nautissim.com/

Zeewier

IMDEX Asia 2013: Two-ship programme firms up for Indonesian PKR frigate
By Richard Scott

5/16/2013

Dutch shipbuilder Damen Schelde Naval Shipbuilding, working in partnership with Indonesia's PT PAL, has confirmed the programme and build strategy for the construction of the first two SIGMA 10514 Perusak Kawal Rudal (PKR) guided missile frigates for the Indonesian Navy (TNI-AL).

Damen Schelde and the Indonesian Ministry of Defence signed a contract for the engineering, construction, and delivery of a single PKR in June 2012, with the contract coming into force at the end of 2013. An option for a second ship has subsequently been exercised, with this contract coming into effect in the next few weeks, Damen Schelde confirmed at IMDEX Asia 2013 in Singapore.

Displacing 2,365 tons and with accommodation for 120 (100 crew plus 20 spare), the 105 m PKR will be the largest SIGMA variant built to date. While Damen Schelde is prime contractor for the programme, assembly and trials will be undertaken in conjunction with PT PAL in Surabaya under a transfer of technology arrangement.

Each PKR will be assembled using six major block modules.

http://www.janes.com/products/janes/defence-security-report.aspx?id=1065979190

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 25/04/2013 | 15:44 uur
Onder welke noemer je toch een hele indrukwekkende en krachtige marine kunt opbouwen ;)

:angel: dat dan weer wel... geef de KM 2 LHD, 2 LPD, 12 FF, 2 JSS, 2 AORH, 6 SSK, 12 MCM, 12MPA, 4 OPV en noem het van mij part de Zeeverkenners.

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 25/04/2013 | 05:52 uur
Japan heeft geeneens een marine, maar een Maritime self defense force.  ;)
Onder welke noemer je toch een hele indrukwekkende en krachtige marine kunt opbouwen ;)

Flyguy

Japan heeft geeneens een marine, maar een Maritime self defense force.  ;)

Lex

Citaat van: Ace1 op 24/04/2013 | 22:37 uur
Dat Japan een nieuwe LHD´s een Destroyer noemen heeft te maken met het feit dat men in de tweede wereld oorlog een grote hoeveelheid carriers had.
Ik denk dat je hier iets vergeten bent. Na de capitulatie van Japan, is het land o.a. opgelegd dat het geen carriers meer mag voeren. Door het nu een Destroyer te noemen, omzeilen zij dat.

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 15/04/2013 | 21:49 uur
Ach de Japanners noemen hun nieuwe niet al te kleine LHD een destroyer.... what's in the name

Dat Japan een nieuwe LHD´s een Destroyer noemen heeft te maken met het feit dat men in de tweede wereld oorlog een grote hoeveelheid carriers had.

Zeewier

Citaat van: Ace1 op 15/04/2013 | 21:37 uur
In de huidige tijd is een marineschip van  2.335 ton ton geen Destroyer maar een Korvet, maar in de tweede wereldoorlog was een marineschip van  2.335 ton ton een Destroyer. Maar het verkoopt in ontwikkelingslanden misschien wat makkelijker als je de naam Destroyer gebruikt.
In de VS en in Groot Britannie krijgt een LCF van de KM de naamDestroyer, maar om linkse politci wat makkelijker hun fiat te laten geven voor de bouw van de LCF´s heeft het woord Fregat gebruikt, dat verkoopt in Nederland wat makkelijker dan een Destroyer.
Torpedobootjager. Probleem opgelost. En anders moeten we maar opschalen naar lichte kruisers.  :big-smile:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 21:44 uur
Dat snap ik, maar om een (voor de huidige standaard) relatief klein en niet al te zwaar bewapend fregat een destroyer te noemen...

Ach de Japanners noemen hun nieuwe niet al te kleine LHD een destroyer.... what's in the name

Ace1

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 21:44 uur
Dat snap ik, maar om een (voor de huidige standaard) relatief klein en niet al te zwaar bewapend fregat een destroyer te noemen...

Gewoon een verkooptruc.

Flyguy

Citaat van: Ace1 op 15/04/2013 | 21:37 uur
In de huidige tijd is een marineschip van  2.335 ton ton geen Destroyer maar een Korvet, maar in de tweede wereldoorlog was een marineschip van  2.335 ton ton een Destroyer. Maar het verkoopt in ontwikkelingslanden misschien wat makkelijker als je de naam Destroyer gebruikt.
In de VS en in Groot Britannie krijgt een LCF van de KM de naamDestroyer, maar om linkse politci wat makkelijker hun fiat te laten geven voor de bouw van de LCF´s heeft het woord Fregat gebruikt, dat verkoopt in Nederland wat makkelijker dan een Destroyer.
Dat snap ik, maar om een (voor de huidige standaard) relatief klein en niet al te zwaar bewapend fregat een destroyer te noemen...

Ace1

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 16:06 uur
Ik dacht dat die in Indonesië gebouwd werden? En dat zijn toch geen destroyers?

In de huidige tijd is een marineschip van  2.335 ton ton geen Destroyer maar een Korvet, maar in de tweede wereldoorlog was een marineschip van  2.335 ton ton een Destroyer. Maar het verkoopt in ontwikkelingslanden misschien wat makkelijker als je de naam Destroyer gebruikt.
In de VS en in Groot Britannie krijgt een LCF van de KM de naamDestroyer, maar om linkse politci wat makkelijker hun fiat te laten geven voor de bouw van de LCF´s heeft het woord Fregat gebruikt, dat verkoopt in Nederland wat makkelijker dan een Destroyer.

Chrisis

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 16:06 uur
Ik dacht dat die in Indonesië gebouwd werden? En dat zijn toch geen destroyers?

Het filmpje komt niet helemaal overeen met uiteindelijke configuratie.

ZO heeft het een millenium 35mm CIWS voorop.

Flyguy

Citaat van: Harald op 15/04/2013 | 16:04 uur
PKR (Sigma) 10514 :

lengte : 105 meter, breedte : 14 meter, draft 3,7 meter, displacement 2.335 ton, speed max/cruise/economic 28/18/14 knot, range at 14/18 knot 5.000 NM, edurance 20 dagen, sea keeping upto sea state 5, crews : 120 , heli pad 10 ton.

http://1.bp.blogspot.com/-MnYb32L4kgA/UCusdefuwdI/AAAAAAAAAK0/znuW8YtcBbQ/s1600/PKR.jpg


Ik dacht dat die in Indonesië gebouwd werden? En dat zijn toch geen destroyers?

Flyguy