Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Jooop

Heron heeft 1 motor en is een heel stuk kleiner maar de Turkse ANKA lijkt er inderdaad wel op


De fan art op een truck, waarschijnlijk zullen morgen meerdere foto's beschikbaar komen van het IDEF 2019 waar ze de opgepimpte tank presenteren


Ace1

#185
Citaat van: Jooop op 21/03/2019 | 12:11 uur
ANKA II first flight (lijkt een beetje op de Israelische Heron maar dan twee propellers)



Wat wil je als de Turkse luchtmacht 10 Heron's heeft? Niet zo moeilijk om er dan eentje te strippen en dan te gaan kopieren.

https://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Heron

Parera

Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 15:54 uur
Turkse Altay tank opgepimpt



Prachtige fanart / photoshop of 3d model maar geen realiteit.

Jooop

Turkse Altay tank opgepimpt


Jooop



Turkey released video of its powerful Şahi 209 Block II electromagnetic railgun
March 31, 2019 Land 3,497 Views

Turkish defense industry released video showing the test of the newest electromagnetic railgun called Şahi 209 Block II.

New Turkish powerful railgun uses electromagnetic energy instead of gunpowder to propel 35mm rounds and is capable of striking a target 31 miles. Şahi 209 Block II has 10 megajoules pulsed DC power supply.

https://fighterjetsworld.com/land/turkey-released-video-of-powerful-sahi-209-block-ii-electromagnetic-railgun/12186/

Jooop

ANKA II first flight (lijkt een beetje op de Israelische Heron maar dan twee propellers)





Jooop

#180
Citaat van: Huzaar1 op 13/03/2019 | 19:07 uur
Je legt het leuk uit jij. Fantasie erbij en het komt bijna in de buurt.

Er is helemaal geen ban van MTU motoren naar Turkije, ik heb ook geen idee hoe je hier bij komt.


Turkije slaagt er al decennia niet in een motor te ontwikkelen voor een tank die een betrouwbare output levert met de kwaliteitseisen die vergelijkbaar zijn, of in de buurt komen van de MTU. Juist die motor is een van de vele problemen in het project die het al jaren tegenhouden om operationeel te gaan.

T2 is geen export versie, T2 en T3 zijn papieren werkelijkheden, tot zover bestaan die modellen namelijk helemaal niet en ze zullen eerst technologie moeten importeren om überhaubt daaraan te kunnen denken.

Het is absoluut niet zo wat jij stelt dat ze wegens MTU export problemen maar een eigen motor zijn gaan ontwikkelen voor de Altay. Turken zijn emotioneel beperkte mensen als de Fransen, die in een land waar meer schapen leven dan mensen ineens een auto industrie omdat trots en nationalisme omdat Erdogan  een motor wilde gaan ontwikkelen voor hun tank want ja elk zichzelf serieus nemend land een tank moet kunnen bouwen. DAT werd versneld door de export ban van Duitsland op o.a optiek en mecha-optronica van tanks, lees leopard24 naar Leopard2a6. Dat werd wel duidelijk toen de Turken hun ware aard lieten zien door gemaakte afspraken met Duitsland ( zet geen Duitse tanks in tegen de Koerden) te breken. Toen zeiden de Duiters, je zoekt het maar uit.

En betreft de Turkse tank, als daar maar 1 uur Turkse 'waardevolle' innovatie in zit eet ik mijn schoen op. Net zoals de optiek, mechanica en alle andere dingen die een tank een moderne tank maken zijn geleend, gejat, gehackt en gekloond. Of de Turken daarvoor nu met Chinezen, Russen,Britten of Japanners ( werkelijk waar ) mee voor in zee moeten gaan. Er is nu geen motor en ik denk dat we uiteindelijk een in licentie geproduceerde motor zullen zien.


Dit is de waarheid, niet jou verhaal.

Ik zeg ook niet dat er een ban is van MTU motoren naar Turkije. Wat ik volg op twitter is dat Duitsland bezwaren op legt wanneer ze de tank willen exporteren, zo heeft men ook een export van howitzers naar Azerbaijan moeten cancelen. En of men het geleend, gejat, gehackt of gekloond heeft weet ik niet, het doet er ook niet toe.

Laatst was er zelfs een artikel dat Airbus geen Duitse systemen in de FCAS wil en dat ze ook de Duitse systemen uit de CN-295 vracht vliegtuig willen halen. Firma's willen nu eenmaal niet gelimiteerd worden in hun export door Duitse politici.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 13/03/2019 | 11:54 uur
Zover ik de ontwikkelingen via Twitter volg hebben de Duitsers bezwaar dat de MTU aandrijving Word ge-exporteert door Turkije.
Daar hebben ze nu een oplossing voor (Turkije ontwikkeld een tank aandrijving) waarbij ze een T1, T2 en T3 versie van de tank willen bouwen.

T1 is de originele versie met MTU aandrijving
T2 met een Turkse tank aandrijving
T3 een versie van de tank met onbemand koepel


Export versie T2 is waarschijnlijk waarvoor ze hebben getekend met Qatar.

Je legt het leuk uit jij. Fantasie erbij en het komt bijna in de buurt.

Er is helemaal geen ban van MTU motoren naar Turkije, ik heb ook geen idee hoe je hier bij komt.


Turkije slaagt er al decennia niet in een motor te ontwikkelen voor een tank die een betrouwbare output levert met de kwaliteitseisen die vergelijkbaar zijn, of in de buurt komen van de MTU. Juist die motor is een van de vele problemen in het project die het al jaren tegenhouden om operationeel te gaan.

T2 is geen export versie, T2 en T3 zijn papieren werkelijkheden, tot zover bestaan die modellen namelijk helemaal niet en ze zullen eerst technologie moeten importeren om überhaubt daaraan te kunnen denken.

Het is absoluut niet zo wat jij stelt dat ze wegens MTU export problemen maar een eigen motor zijn gaan ontwikkelen voor de Altay. Turken zijn emotioneel beperkte mensen als de Fransen, die in een land waar meer schapen leven dan mensen ineens een auto industrie omdat trots en nationalisme omdat Erdogan  een motor wilde gaan ontwikkelen voor hun tank want ja elk zichzelf serieus nemend land een tank moet kunnen bouwen. DAT werd versneld door de export ban van Duitsland op o.a optiek en mecha-optronica van tanks, lees leopard24 naar Leopard2a6. Dat werd wel duidelijk toen de Turken hun ware aard lieten zien door gemaakte afspraken met Duitsland ( zet geen Duitse tanks in tegen de Koerden) te breken. Toen zeiden de Duiters, je zoekt het maar uit.

En betreft de Turkse tank, als daar maar 1 uur Turkse 'waardevolle' innovatie in zit eet ik mijn schoen op. Net zoals de optiek, mechanica en alle andere dingen die een tank een moderne tank maken zijn geleend, gejat, gehackt en gekloond. Of de Turken daarvoor nu met Chinezen, Russen,Britten of Japanners ( werkelijk waar ) mee voor in zee moeten gaan. Er is nu geen motor en ik denk dat we uiteindelijk een in licentie geproduceerde motor zullen zien.


Dit is de waarheid, niet jou verhaal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Zander op 13/03/2019 | 11:17 uur
https://www.armyrecognition.com/march_2019_global_defense_security_army_news_industry/qatar_to_buy_turkish_altay_main_battle_tanks.html

Ik wist niet dat dat ding al operationeel was.
Het laatste wat mij om de Altay bekend was is het gedoe om de aandrijving welke de Duitsers niet wilden leveren.

Zover ik de ontwikkelingen via Twitter volg hebben de Duitsers bezwaar dat de MTU aandrijving Word ge-exporteert door Turkije.
Daar hebben ze nu een oplossing voor (Turkije ontwikkeld een tank aandrijving) waarbij ze een T1, T2 en T3 versie van de tank willen bouwen.

T1 is de originele versie met MTU aandrijving
T2 met een Turkse tank aandrijving
T3 een versie van de tank met onbemand koepel


Export versie T2 is waarschijnlijk waarvoor ze hebben getekend met Qatar.

Parera

#177
Citaat van: Zander op 13/03/2019 | 11:17 uur
https://www.armyrecognition.com/march_2019_global_defense_security_army_news_industry/qatar_to_buy_turkish_altay_main_battle_tanks.html

Ik wist niet dat dat ding al operationeel was.
Het laatste wat mij om de Altay bekend was is het gedoe om de aandrijving welke de Duitsers niet wilden leveren.
Nog niet operationeel voor zo ver ik weet, maar gewoon gekocht om te hebben / kopen  ;) Ze komen naast de 62 Leopards 2A7+'s te staan in de stalling waar het land ook nog een optie van 138 stuks op heeft. Nu kopen ze er dus 40 Altay's bij met een optie voor 60 extra.

;D

November 2018 hebben de Turken zelf hun eerste bestelling van 250 stuks geplaatst, deze moeten dus nog allemaal geproduceerd worden. De Turken bouwen deze tank in 3 versies waarvan de eerste batch verdeeld word in 2 versies: 40x T1, 210x T2 en daarna volgt T3.

T1 is de standaard versie geupgrade met een APS systeem.
T2 is T1 + verbeteringen waaronder nieuw pantser, geisoleerde munitie opslag, laser guided firing  capability, crew training mode en mobiele net camo.
T3 is T2 + een onbemande toren en automatische lader.

De T3 komt pas operationeel vanaf 2024. Turkije zelf wil in totaal 1000 stuks bouwen.

Zander

https://www.armyrecognition.com/march_2019_global_defense_security_army_news_industry/qatar_to_buy_turkish_altay_main_battle_tanks.html

Ik wist niet dat dat ding al operationeel was.
Het laatste wat mij om de Altay bekend was is het gedoe om de aandrijving welke de Duitsers niet wilden leveren.
People are sheep

Jooop

Turkije is officieel begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe aanval helikopter dat in 5 jaar moet vliegen volgens Turkish Aerospace Industries.


Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 12/02/2019 | 10:39 uur
Het was sarcastisch bedoelt.

De Turken hebben de capaciteit en de kennis niet om dat te intwikkelen. Mn hint naar de presentatie was een voorbeeld van de turkse arrogantie.

Turken kopen modellen, deelcomponenten die ze niet kunnen ontwikkelen en m.b.v TOT's plakken ze nadat het de fabriek uit rolt er een rooie vlag met maan en sikkel op en het is ineens ottomaans.

Prikt de wereld inmiddels wel doorheen. We hebben deze discussie al eens gevoerd.

Ach jij zou eens de wapen beurs in Istanbul moeten bijwonen (IDEF 2019 is van 30 april tot 3 Mei). Mogelijk ben ik daar dit jaar ook bij als ik word gevraagd. Ik ben ervan overtuigt dat je snel van mening verandert, laat je anti Turkse gevoelens niet je technische kijk verblinden.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 12/02/2019 | 10:31 uur
De Turken zijn zelfs met 2 straaljager projecten bezig, ik kan nog steeds niet begrijpen hoe zij dit alleen willen trekken (niet onmogelijk natuurlijk maar er hangt wel een prijskaartje aan waar je u tegen zegt), terwijl landen als Frankrijk en Duitsland risico en cost sharing aangaan.

Het was sarcastisch bedoelt.

De Turken hebben de capaciteit en de kennis niet om dat te intwikkelen. Mn hint naar de presentatie was een voorbeeld van de turkse arrogantie.

Turken kopen modellen, deelcomponenten die ze niet kunnen ontwikkelen en m.b.v TOT's plakken ze nadat het de fabriek uit rolt er een rooie vlag met maan en sikkel op en het is ineens ottomaans.

Prikt de wereld inmiddels wel doorheen. We hebben deze discussie al eens gevoerd.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 12/02/2019 | 10:25 uur
Ach de Turken hebben laatst een straaljager gepresenteerd, ben de naam even kwijt maar dat was nog veel indrukwekkender.

Ding leek erg op de F-35

De Turken zijn zelfs met 2 straaljager projecten bezig, ik kan nog steeds niet begrijpen hoe zij dit alleen willen trekken (niet onmogelijk natuurlijk maar er hangt wel een prijskaartje aan waar je u tegen zegt), terwijl landen als Frankrijk en Duitsland risico en cost sharing aangaan.