Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Jooop

Citaat van: Ace1 op 04/12/2022 | 23:13 uur
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. :-*

Daarvoor zou ik minstens voor een Turks bedrijf moeten werken. Blijkbaar snap jij het concept "business" niet helemaal.

Ace1

Citaat van: Jooop op 04/12/2022 | 22:31 uur
Techniek staat los van Erdogan en mensen die acute allergie?n vertonen  :P

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. :-*

Jooop

Citaat van: Ace1 op 04/12/2022 | 20:29 uur
Daar hebben we de stroman van Erdogan  weer.  :devil:

Techniek staat los van Erdogan en mensen die acute allergie?n vertonen  :P

Ace1

Citaat van: Jooop op 04/12/2022 | 14:25 uur
;)

Nog belangrijker is hoe Turkse drone ontwikkelingen gaan, zal niet lang meer duren voor we dit in oorlogen zien

Daar hebben we de stroman van Erdogan  weer.  :devil:

Jooop

Citaat van: Parera op 04/12/2022 | 12:08 uur
Ik dacht, laat ik Jooop eens voor zijn :angel:

;)



Nog belangrijker is hoe Turkse drone ontwikkelingen gaan, zal niet lang meer duren voor we dit in oorlogen zien


Parera

#256
Ik dacht, laat ik Jooop eens voor zijn :angel:

Turkish Indigenous VLS MIDLASPerforms First Ever Launch
On December 03, 2022, Turkish missile manufacturer Roketsan conducted the first test launch of the HISAR RF surface-to-air missile from the indigenous vertical launch system (VLS) called MIDLAS (Milli Dikey Atım Lancer Sistemi - means National Vertical Launch System). The system will be fitted to the first I-class

https://www.navalnews.com/naval-news/2022/12/turkiyes-midlas-debuts-with-hisar-surface-to-air-missile/






Op basis van de containers ernaast is de hoogte van het VLS ergens tussen de 7,20 en 8,10 m. Daarmee zou het vergelijkbaar zijn met de Amerikaanse Mk41 VLS Strike Length met 7,70 m.

Huzaar1

Die tank motor namaken no bueno?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

Turkey wants to buy up to 100 South Korean tank engines



https://www.defensenews.com/industry/techwatch/2022/03/29/turkey-wants-to-buy-up-to-100-south-korean-tank-engines/

ANKARA, Turkey — Turkey is negotiating the purchase of up to 100 South Korean-made engines and transmissions to power its first indigenous tank in the making, the Altay.

Turkey's top defense procurement official, Ismail Demir, said negotiations with two South Korean companies are focused on the quantity of power packs (which the engine and transmission make up) that would be supplied for the Altay program.

"We must set a quantity," Demir said. "We are talking about 50 to 100."

He added that an agreed quantity would be followed by setting a price. Turkey, he explained, wants to ensure the Altay has enough foreign-made power packs while the country makes its own version, dubbed Batu, to power the tanks.

"[The Korean solution] has components supplied from abroad [non-Korean sources]. We want to produce those locally for the Batu program," Demir said.

In October, Turkey and South Korea signed a letter of intent under which two Korean companies would supply engines and transmission mechanisms for the Altay. Turkish armored vehicles manufacturer BMC, which makes the Altay, has been negotiating strategic agreements with two South Korean companies for joint work on a power pack for the new tank.

Doosan and S&T Dynamics were expected to supply the know-how for the engine and transmission mechanism so the power pack could be co-produced in Turkey. However, the co-production option did not go ahead as planned, and it appears Turkey will execute an off-the-shelf acquisition of the Korean power pack, Turkish sources said.

Under the Altay tank deal, the South Korean companies will supply the power pack and assist with integrating it into the new-generation tank. A test phase will follow. If all goes well, the Altays may be powered by the two firms within 18 months.

BMC won the multibillion-dollar Altay contract in November 2018. The contract involves the production of an initial batch of 250 units, life-cycle logistical support, and the establishment by the contractor of a tank systems technology center and its operation. As part of the contract, BMC will design, develop and produce a tank with an unmanned fire control unit.

The Altay program is broken into two phases: T1 and T2. T1 covers the first 250 units, and T2 involves the advanced version of the tank. Turkey plans to eventually produce 1,000 Altays, to be followed by an unmanned version.

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 24/03/2022 | 01:42 uur
Mwah, soms kan er uit nationalisme (met bijkomende beperkingen) hele interessante producten komen. Voor ons denk ik al gauw aan de Walrussen, Goalkeepers en praktisch het hele ouvre van Holland Signaalapparaten (*kuch*Thales*kuch*). Nu is dit natuurlijk niet meteen een betoog om alles nationaal op te pakken, maar samenwerking en Europa vind ik niet per definitie zaligmakend. Al helemaal niet wanneer alle grote spelers (en flink wat kleintjes) hun eigen defensie-industrieën voortrekken en je eigenlijk nog steeds de oude situatie hebt, maar alleen de kleinere landen opgekocht of weggeconcureerd. Ik snap Jooops fascinatie voor de Turkse defensie-industrie wel. Het is nog niet van ons niveau, maar in de korte tijd dat ze bezig zijn is 't wel erg indrukwekkend. Geeft ze ook een stuk meer vrijheid een eigenwijs* buitenlandbeleid te voeren doordat ze minder afhankelijk zijn.

*) In Turkije's geval niet een beleid waar ik fan van ben, maar desalniettemin...

Ander verhaal dan complete nationale defensieindustrie waar jooop het over heeft.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 22/03/2022 | 17:07 uur
Dat is het ook. Het is zonde maar begrijpelijk vanuit het europese standpunt. Dat geldt voor ieder land t.o.v. wat het ooit was. Samenwerking is sleutel, daar ligt veel meer waarde in het verschiet. Nationalistische denken hindert je.
Mwah, soms kan er uit nationalisme (met bijkomende beperkingen) hele interessante producten komen. Voor ons denk ik al gauw aan de Walrussen, Goalkeepers en praktisch het hele ouvre van Holland Signaalapparaten (*kuch*Thales*kuch*). Nu is dit natuurlijk niet meteen een betoog om alles nationaal op te pakken, maar samenwerking en Europa vind ik niet per definitie zaligmakend. Al helemaal niet wanneer alle grote spelers (en flink wat kleintjes) hun eigen defensie-industrieën voortrekken en je eigenlijk nog steeds de oude situatie hebt, maar alleen de kleinere landen opgekocht of weggeconcureerd. Ik snap Jooops fascinatie voor de Turkse defensie-industrie wel. Het is nog niet van ons niveau, maar in de korte tijd dat ze bezig zijn is 't wel erg indrukwekkend. Geeft ze ook een stuk meer vrijheid een eigenwijs* buitenlandbeleid te voeren doordat ze minder afhankelijk zijn.

*) In Turkije's geval niet een beleid waar ik fan van ben, maar desalniettemin...

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 22/03/2022 | 16:56 uur
Ik ben fan van het Turkse defensie industrie, zie het als een hobby. Van niets naar een behoorlijk niveau in zeg 15 jaar tijd. De Duitsers hadden altijd al een sterke defensie industrie, dat blijft ook wel puik op zijn Duitse manier en vind de aftakeling van de Nederlandse defensie industrie ronduit zorgelijk.

Dat is het ook. Het is zonde maar begrijpelijk vanuit het europese standpunt. Dat geldt voor ieder land t.o.v. wat het ooit was. Samenwerking is sleutel, daar ligt veel meer waarde in het verschiet. Nationalistische denken hindert je.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 22/03/2022 | 16:45 uur
Dat valt echt wel mee. Maar dan snap ik je turkije fan houding niet. Kijk dan naar de Finnen, of de Duitsers. Kan nu niet zo stellen dat de Turken dat allemaal hebben.

Ik ben fan van het Turkse defensie industrie, zie het als een hobby. Van niets naar een behoorlijk niveau in zeg 15 jaar tijd. De Duitsers hadden altijd al een sterke defensie industrie, dat blijft ook wel puik op zijn Duitse manier en vind de aftakeling van de Nederlandse defensie industrie ronduit zorgelijk.

Parera

Citaat van: Jooop op 22/03/2022 | 16:38 uur
Klopt, ik heb de flyer achteraf gezien maar de Turken hebben zelf ook een 76mm kanon, CIWS en ASM missiles vandaar. Ik denk dat het uiteindelijk bij de koper ligt waarvoor ze kiezen, is hetzelfde bij onze Damen (custom made).

Ook het artikel spreekt van Leonardo & Rheinmetall. Maar dat de uiteindelijke keuze bij de klant ligt dat is duidelijk en dat is bij elke order zo.
De Italianen hebben net zo goed export orders waarbij ze Exocets leveren terwijl ze zelf ook de Marte ER kunnen leveren.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 22/03/2022 | 16:43 uur
Ik zeg ook niet dat de Turken hele goede producten hebben en ben meer van onder de indruk van hoe snel ze hun defensie industrie opbouwen. Ben er een beetje jaloers op, alles wat wij vroeger hadden en af lieten / laten sterven hebben zij nu.

Dat valt echt wel mee. Maar dan snap ik je turkije fan houding niet. Kijk dan naar de Finnen, of de Duitsers. Kan nu niet zo stellen dat de Turken dat allemaal hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 22/03/2022 | 16:25 uur
Russen zijn blijkbaar ook nu niet echt heldere lichten. Maar dat de Bayraktar doel weet te raken staat buiten kijf. Toch is er nog niet veel van te zeggen versus de MQ9. Daarvoor zijn er veel te veel gelegenheidsdoelen.

Een schip kwalificeren omwille van de folder en de mooie kleur grijs gaat me weer wat te ver jooop. Een schip goed of niet beoordelen gebeurt pas achteraf, en is vooraf vaak afhankelijk van repuatie en verleden.

Ik zeg ook niet dat de Turken hele goede producten hebben en ben meer van onder de indruk van hoe snel ze hun defensie industrie opbouwen. Ben er een beetje jaloers op, alles wat wij vroeger hadden en af lieten / laten sterven hebben zij nu.