Aanslagen op militairen in Europa

Gestart door Elzenga, 22/05/2013 | 20:19 uur

michielnr

Citaat van: onderofficier op 23/05/2013 | 15:15 uur
Dan moet je eerst/ook verplichten dat agenten hun wapen mee naar huis te nemen.  

Naar mijn weten mogen NL agenten hun wapen mee naar huis nemen (mits aan strikte voorwaarden wordt voldaan). Ik kan me voorstellen dat het voor bepaalde functies (met korte notice tijden) zelfs wel verplicht is.
NR

onderofficier

Citaat van: Poleme op 23/05/2013 | 14:44 uur
Wat mij betreft moeten militairen net als in Israel bewapend zijn, ook als ze naar huis gaan.  Eventuele aanvallen van extreem islamitische honden en zonen van honden dienen kinetisch aangepakt te worden.

Dan mag het aantal verplichte schietlessen wel een beetje omhoog.......  Sommige functies doen jaarlijks (dus 1x per jaar) het verplichte nummertje.  En dan die met een wapen laten rondlopen.  

Daarnaast zijn er te veel geweld incidenten met militairen, denk aan vechtpartijen.... Sorry dat ik het zeg maar als deze militairen zich al niet kunnen beheersen met de vuisten wat gebeurt er dan als deze wapens (thuis) hebben.  Dat gaat niet goed komen.

Ik weet niet of ik mij prettig zou voelen als ik 24/7 een wapen bij me heb / mensen weten dan ook dat er bij militairen dan thuis wapens zijn te halen.   In mijn optiek een slecht plan.

Dan moet je eerst/ook verplichten dat agenten hun wapen mee naar huis te nemen.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 23/05/2013 | 14:25 uur
Ik zie het verband niet tussen ten tijden van een (internationale)conflict waakzaam zijn en als militair een periode liever in burger reizen en de invoering van de burka?!...Al was het maar omdat de meeste radicalisten en ook deze daders niet het doel hebben burka's hier in te voeren...maar willen dat een aantal (westerse) landen zich niet meer (militair) bemoeien met ontwikkelingen in een aantal islamitische landen en daarbij daar burgers doden en verwonden...

Als militair liever in burger reizen?  De militairen die ik gesproken heb willen gewoon op de manier wat hen het beste uitkomt / voelt blijven reizen.
Diegene die in militair reizen in militair en diegene die in burger reizen in burger.
Daarnaast blijft het probleem dat een aantal een "publieke" functie hebben. Met herkenbare vervoermiddelen.

Het verband is dat je gaat toegeven als men de militairen verplicht het woon-werk verkeer in burger te reizen.   Daarnaast was het slachtoffer niet gekleed als militair.  Dus het zal een maatregel zijn die nergens op slaat.

Deze radicalen willen dat westerse landen niet bemoeien met Islamitische landen, andere willen het weer wel (Syrië)  andere radicalen willen wel dat westerse vrouwen gedekt gekleed gaan.   Ga je aan één toe geven; dan zal je ook aan de ander toe moeten gaan geven............  Dat is het verband. Het is maar wat je wilt zien.........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Citaat van: Poleme op 23/05/2013 | 14:44 uur
Wat mij betreft moeten militairen net als in Israel bewapend zijn, ook als ze naar huis gaan.  Eventuele aanvallen van extreem islamitische honden en zonen van honden dienen kinetisch aangepakt te worden.

Eens, zal ook direct bijdragen aan een verhoogd gevoel van veiligheid en zichtbaarheid van de NL militair.
Als er niet meer blauw op straat komt, dan maar meer groen over straat!

michielnr

Citaat van: Poleme op 23/05/2013 | 14:44 uur
Wat mij betreft moeten militairen net als in Israel bewapend zijn, ook als ze naar huis gaan.  Eventuele aanvallen van extreem islamitische honden en zonen van honden dienen kinetisch aangepakt te worden.

Stap 1 in de UK lijkt me het bewapenen van de individuele agent (heb ik altijd een bijzondere situatie gevonden). Volgens een politiewoordvoerder zat er 14 minuten tussen het eerste 999 telefoontje en het ter plaatse komen van agenten met (vuur)wapens. Denk niet dat het in dit geval het leven van de soldaat had gered, maar het is toch wel lang.
NR

michielnr

Citaat van: onderofficier op 23/05/2013 | 14:01 uur
Ze hebben gekeken en het blijft zoals het is...

Het is te zot als we gaan aanpassen, zoals in burger gaan reizen,   Wat is het volgende?  Vrouwen in burka omdat ze anders verkracht worden.
Dan krijgen ze toch hun zin?  Dat is niet de oplossing.

Nee, we moeten juist er tegen in gaan.   

+1

Overigens heeft het UK MOD het advies om niet in uniform te lopen weer ingetrokken begreep ik.
NR

Poleme

Citaat van: onderofficier op 23/05/2013 | 14:01 uur
Ze hebben gekeken en het blijft zoals het is...

Het is te zot als we gaan aanpassen, zoals in burger gaan reizen,   Wat is het volgende?  Vrouwen in burka omdat ze anders verkracht worden.
Dan krijgen ze toch hun zin?  Dat is niet de oplossing.
Nee, we moeten juist er tegen in gaan.   
Wat mij betreft moeten militairen net als in Israel bewapend zijn, ook als ze naar huis gaan.  Eventuele aanvallen van extreem islamitische honden en zonen van honden dienen kinetisch aangepakt te worden.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Tanker

Citaat van: Ros op 23/05/2013 | 12:52 uur
En dit wil je aanmerken als terrorisme ?. Malloten die doorslaan en iemand vermoorden.  De schietpartijen op scholen en bedrijven in de VS kunnen dan aangemerkt worden als terroristische daden als ik het goed begrijp ?.

zeker, die dader haalt in het filmpje zelf de Koran er bij en de oorlog in Afghanistan.
Dus gewoon terrorisme!

Vrouwen verkleed als ninja's en mannen in jurken, met middeleeuwse gedachten horen niet in onze Westerse samenleving thuis!

Elzenga

#39
Citaat van: onderofficier op 23/05/2013 | 14:01 uur
Ze hebben gekeken en het blijft zoals het is...

Het is te zot als we gaan aanpassen, zoals in burger gaan reizen,   Wat is het volgende?  Vrouwen in burka omdat ze anders verkracht worden.
Dan krijgen ze toch hun zin?  Dat is niet de oplossing.

Nee, we moeten juist er tegen in gaan.   
Ik zie het verband niet tussen ten tijden van een (internationale)conflict waakzaam zijn en als militair een periode liever in burger reizen en de invoering van de burka?!...Al was het maar omdat de meeste radicalisten en ook deze daders niet het doel hebben burka's hier in te voeren...maar willen dat een aantal (westerse) landen zich niet meer (militair) bemoeien met ontwikkelingen in een aantal islamitische landen en daarbij daar burgers doden en verwonden...

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 23/05/2013 | 13:56 uurInderdaad iedereen die de sharia oid wilt invoeren het NLschap in laten leveren; maar wat doe je met NL-ers die zijn bekeerd (die zijn vaak nog erger......)  Maar diegene die het niet willen niet de dupe laten worden.
Maar dit geldt dan ook voor iedereen die van Nederland een christelijke theocratie wil maken, naar het woord gods....of een communistische heilstaat, of een fascistische/nazistische heilstaat e.d.

Het voordeel van ons land is dat mensen hier heel verschillend over dingen mogen denken...zolang ze zich maar aan de Nederlandse (grond)wet houden. Deze vrijheden vind ik een groot goed. Die je niet zomaar kunt afnemen... van dan ook nog slechts een deel van Nederlandse burgers. Wel vind ik dat nieuwkomers die onze wetten niet wensen te onderschrijven geen toekomst hebben in Nederland.

Voorlichting en waar nodig politionele focus en aanpak lijkt me in eerste instantie het beste medicijn.

(ook beide daders van Woolwich blijken gewoon in Groot-Brittannië te zijn geboren...)

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 23/05/2013 | 09:41 uur
Heel verstandig!!...

Ze hebben gekeken en het blijft zoals het is...

Het is te zot als we gaan aanpassen, zoals in burger gaan reizen,   Wat is het volgende?  Vrouwen in burka omdat ze anders verkracht worden.
Dan krijgen ze toch hun zin?  Dat is niet de oplossing.

Nee, we moeten juist er tegen in gaan.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Tanker op 23/05/2013 | 09:42 uur
Ik lees, hoor en zie nooit dat Christenen, Joden, Boeddhisten, Atheisten, Shintoisten, Hindoestanen deze weerzinwekkende daden onderneemt.

Beter lezen, zien en horen: In Birma en Sri Lanka hebben Boeddhisten behoorlijk huis gehouden in Moslimwijken.

Ik citeer: De BBC meldt dat de aanval van de boeddhistische monniken gericht is tegen de wat genoemd wordt 'islamitische levensstijl'. De winkel maakt deel uit van een ook in Sri Lanka gevestigde kledingketen voor moslims  einde citaat 
Vooruit nog eentje:    Als wraak vermoordden boeddhisten in deze regio tien moslims, (.....)   zolang heb ik niet moeten zoeken.........ik zal de link er bij zetten   http://boeddhistischdagblad.nl/weer-ernstige-incidenten-gemeld-tussen-moslims-en-boeddhisten-in-birma/
http://www.wijblijvenhier.nl/14134/rohingya-moslims-verdreven-vermoord-en-verbrand-in-myanmar/   (met beelden)   

De (politieke) moord op Pim Fortuin gepleegd door een Nederlander vermoedelijk een Christen / Atheist.......  niet gelezen dat Pim Fortuin is vermoord?  Of is de moord op Pim Fortuin niet weerzinwekkend?   

Citaat van: Tanker op 23/05/2013 | 09:42 uur
Iedereen die de sharia wilt invoeren, betrokken is bij jihad, terreur, strijdt in Syrie of weet ik veel waar moeten ze per direct het Nederlanderscahp ontnemen.


Inderdaad iedereen die de sharia oid wilt invoeren het NLschap in laten leveren; maar wat doe je met NL-ers die zijn bekeerd (die zijn vaak nog erger......)  Maar diegene die het niet willen niet de dupe laten worden.

Citaat van: Tanker op 23/05/2013 | 09:42 uur
Ook moet hun geweld keihard bestreden worden, terreur moet je met terreur bestrijden. Niet met de Nederlandse geitenwollensokken aanpak.

Hebben de Engelsen het overgenomen van de Nederlandse geitenwollen sokken?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Ros op 23/05/2013 | 12:52 uur
En dit wil je aanmerken als terrorisme ?. Malloten die doorslaan en iemand vermoorden.  De schietpartijen op scholen en bedrijven in de VS kunnen dan aangemerkt worden als terroristische daden als ik het goed begrijp ?.
Zie reactie Thomasen... Als die aanslagen/moordpartijen voortkomen uit een bredere sociaal-politieke zienswijze wel ja. De daders in Woolwich zijn duidelijk meer dan een paar gestoorde malloten...en verantwoorden hun daad ook met een vrij uitgebreide politieke statement. Plaatsen het in een groter kader als ook hun positie/denkwijzen daarin.

dudge

Citaat van: Ros op 23/05/2013 | 12:52 uur
En dit wil je aanmerken als terrorisme ?. Malloten die doorslaan en iemand vermoorden.  De schietpartijen op scholen en bedrijven in de VS kunnen dan aangemerkt worden als terroristische daden als ik het goed begrijp ?.

Als die schietpartijen een politiek motief hebben wel ja.

Ros

Citaat van: Elzenga op 23/05/2013 | 09:40 uur
Dit zijn nu precies het soort terroristische aanslagen waar al enige tijd in veiligheidskringen voor wordt gewaarschuwd...individuen die boos en gefrustreerd zijn geraakt (mogelijk ook om andere redenen) en op een gegeven moment een daad gaan stellen...

En dit wil je aanmerken als terrorisme ?. Malloten die doorslaan en iemand vermoorden.  De schietpartijen op scholen en bedrijven in de VS kunnen dan aangemerkt worden als terroristische daden als ik het goed begrijp ?.