Aanslagen op militairen in Europa

Gestart door Elzenga, 22/05/2013 | 20:19 uur

Ros

Citaat van: cabez op 23/05/2013 | 03:09 uur
Nee door jou visie Ros en Elzenga,ik weet niet onder welke steen jullie vandaan komen,maar wsl een uit 1939 de staat waakt over u.....

Ik zie de relatie tussen mijn mening en die van Elzenga echt niet ?.

Tanker

Het is wat veel mensen doen, kop in het zand steken, problemen bagatalisseren, wegkijken etc.
Nu is het in Londen, het kan net zo goed hier in Nederland gebeuren. Momenteel zijn er al enkele dagen rellen gaande in Stockholm.
In het verleden in de grote steden van Parijs, en overal zijn  het dezelfde figuren namelijk moslims.

Ik lees, hoor en zie nooit dat Christenen, Joden, Boeddhisten, Atheisten, Shintoisten, Hindoestanen deze weerzinwekkende daden onderneemt. Hun geloof en normen en waarden stroken niet met die van onze Westerse maatschappij,

Wat mij betreft trekken we een lijn en laten we die gasten niet meer toe in Nederland en de rest van Europa.
Iedereen die de sharia wilt invoeren, betrokken is bij jihad, terreur, strijdt in Syrie of weet ik veel waar moeten ze per direct het Nederlanderscahp ontnemen.
Ook moet hun geweld keihard bestreden worden, terreur moet je met terreur bestrijden. Niet met de Nederlandse geitenwollensokken aanpak.

Als men op korte termijn niet ingrijpt, kweekt men een voedingsbodem voor een nieuwe jaren '30....

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/05/2013 | 23:31 uur
Defensie bekijkt mogelijke gevolgen terreurdaad

Defensie gaat bekijken of de vermoedelijke terreurdaad in Londen, waarbij twee mannen woensdag een militair van het leven beroofde, gevolgen moet hebben voor bijvoorbeeld de beveiliging van kazernes in Nederland. "We gaan kijken wat dit betekent", gaf een zegsman woensdagavond aan.

Een van de twee mannen die het slachtoffer met messen ombrachten, richtte zich tot de camera van een omstander die het voorval filmde. " De enige reden waarom we dit hebben gedaan is omdat er iedere dag moslims sterven. Deze Britse soldaat is een oog voor een oog, een tand voor een tand", zei de man.

De zegsman van Defensie geeft aan dat het incident net pas is gebeurd. "We kennen de feiten nog niet. Er wordt gezegd dat het gaat om een militair, maar of dat zo is, weet ik nog niet. Het is nog even afwachten."

Novum,
22-05-2013 - 21.00
Heel verstandig!!...

Elzenga

Citaat van: Ros op 22/05/2013 | 23:28 uur
Er zijn duizenden mensen die het Islamitische geloof aanhangen en de invallen in Islamitische landen veroordelen. Daders roepen Allah Akbar en de link word meteen gelegd tussen de Islam en terroristen.

Wat in Londen is gebeurd, hoe erg ook, kan ik niet inschalen als een terroristische daad. Openlijk op straat iemand aanvallen en nog blijven wachten op de politie ook. De relatie tussen daders en het slachtoffer zal eerst uitgezocht moeten worden. Misschien is daar wel de reden voor de brute aanval te zoeken.

Kortom, de aanval is te kleinschalig om (nu al) te spreken van een terreuraanslag. Het zal nog moeten blijken of er een organisatie achter zit of dat het een andere aanleiding heeft. Wil je als extremisctische organisatie een daad stellen door militairen te pakken zijn er Londen mogelijkheden om tientallen slachtoffers te maken waar je ongestoord dichtbij kan komen.
Dit zijn nu precies het soort terroristische aanslagen waar al enige tijd in veiligheidskringen voor wordt gewaarschuwd...individuen die boos en gefrustreerd zijn geraakt (mogelijk ook om andere redenen) en op een gegeven moment een daad gaan stellen...

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:50 uur
Ik heb het er over dat er bij de open dagen een grote waakzaamheid is: door defensie.  Dat jij dat niet gelooft prima.  Ik ga er niet over uitweiden waar die waakzaamheid uit bestaat.   Dit had ik al eerder benoemd dat defensie waakzaam is bij open dagen.
Dat ontken ik ook niet...weet ik van. Maar gaat om algemene "feeling"...die verslapt als er lange tijd niets ernstigs gebeurd.  
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:50 uur
De burger komt er voor een leuk dagje uit.  Daarvan kan je niet verwachten dat deze waakzaam zijn.   Daarnaast niemand is 24/7 waakzaam. Het onverwachte komt onverwacht.   Of had ik de grijze container in de tijgersluipgang moeten benaderen om deze terug in de tuin te zetten.............(veiligheidsplan....)  Ik heb ook geen veiligheidsglas in de woonkamer.   Heb jij voor alle situaties een veiligheidsplan?  Daarnaast natuurlijk een worst/kaas plan (worst-case scenario)   Hoe leef je dan?
Natuurlijk komt de burger voor een leuk dagje uit...maar even de aandacht er op vestigen in niet verkeerd...en burgers zijn vaak juist de voornaamste "voorkomers"...doordat zij zaken opmerken die niet kloppen en dit melden.

Ik heb alleen een veiligheidsplan voor waar dat nodig is...wat te doen bij brand?...wat te doen bij inbreker?....wat te doen bij een calamiteit?...en wat extra middelen als water en voor als de stroom uitvalt....het zijn ook die dingen waar de overheid de burger nadrukkelijk toe oproept steeds.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:50 uur
Je hebt nu elders over waakzaamheid van de chauffeur terwijl je het eerder had in reizen in uniform wat niet raadzaam is............ook had je het er over dat de militair reizende in uniform een gevaar voor de burgers vormt.......  ik  heb het gevoel dat je het eea neutraliseert.............
Jij generaliseert het weer....in spreek steeds in nuances...het is geen zwart/wit verhaal. Ik verwacht inderdaad dat een militair chauffeur,...waar jij als ik het goed begrijp gebruik van maakt...weet wat hij moet doen als er iemand de auto probeert in te komen...die wordt belaagd of gepoogd wordt die klem te rijden/aan te rijden. Ik verwacht dat dit onderdeel is van zijn opleiding.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:50 uur
Onzin dat het een eigen keuze is of om dienstvervoer te pakken of om zelf de reiskosten te betalen.....ondanks ik best een goed salaris heb.  
Het blijft een eigen keuze. Maar als dienstvervoer gebruikt wordt...wat logisch is...in jouw geval begrijp ik...is het wel verstandig een aantal zaken op orde te hebben..zie voorgaande.

cabez

Nee door jou visie Ros en Elzenga,ik weet niet onder welke steen jullie vandaan komen,maar wsl een uit 1939 de staat waakt over u.....

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 22/05/2013 | 23:07 uur
Wat voor een wereld leven we in godsnaam denk je , als je de daden ziet van dit soort Moslim -mongolen die uit naam van Allah dit soort daden begaan. Het zal de kloof die er op het moment is tussen hun en ons alleen maar groter maken denk ik dan ...............

Daar werk je met dit soort uitspaken dan dapper aan mee   :glare:

Lex

Defensie bekijkt mogelijke gevolgen terreurdaad

Defensie gaat bekijken of de vermoedelijke terreurdaad in Londen, waarbij twee mannen woensdag een militair van het leven beroofde, gevolgen moet hebben voor bijvoorbeeld de beveiliging van kazernes in Nederland. "We gaan kijken wat dit betekent", gaf een zegsman woensdagavond aan.

Een van de twee mannen die het slachtoffer met messen ombrachten, richtte zich tot de camera van een omstander die het voorval filmde. " De enige reden waarom we dit hebben gedaan is omdat er iedere dag moslims sterven. Deze Britse soldaat is een oog voor een oog, een tand voor een tand", zei de man.

De zegsman van Defensie geeft aan dat het incident net pas is gebeurd. "We kennen de feiten nog niet. Er wordt gezegd dat het gaat om een militair, maar of dat zo is, weet ik nog niet. Het is nog even afwachten."

Novum,
22-05-2013 - 21.00

Ros

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 21:57 uur
Dat lijkt me juist glashelder...het motief is duidelijk en door de dader zelf verwoord...en worden linken gelegd met oorlogen...er is bewust gekozen voor een militair als slachtoffer...

Er zijn duizenden mensen die het Islamitische geloof aanhangen en de invallen in Islamitische landen veroordelen. Daders roepen Allah Akbar en de link word meteen gelegd tussen de Islam en terroristen.

Wat in Londen is gebeurd, hoe erg ook, kan ik niet inschalen als een terroristische daad. Openlijk op straat iemand aanvallen en nog blijven wachten op de politie ook. De relatie tussen daders en het slachtoffer zal eerst uitgezocht moeten worden. Misschien is daar wel de reden voor de brute aanval te zoeken.

Kortom, de aanval is te kleinschalig om (nu al) te spreken van een terreuraanslag. Het zal nog moeten blijken of er een organisatie achter zit of dat het een andere aanleiding heeft. Wil je als extremisctische organisatie een daad stellen door militairen te pakken zijn er Londen mogelijkheden om tientallen slachtoffers te maken waar je ongestoord dichtbij kan komen.

Oorlogsvis

Hiertegen is niets te doen, als je als militair over straat loopt kan je bijna in dit multi-culiturele land bang zijn voor alles met een kleurtje of een baard. Wat die smerige hufters in London geflikt hebben is gewoon een lugubere terroristische daad waar je vrijwel niets tegen kunt doen.
Ik had vandaag een t-shirt (groen) aan met Zapata erop een een of andere Mexicaanse bandiet die van 1879 tot 1919 heeft geleefd....heb ik even mazzel gehad dat ik niet onthoofd ben door een Mexianen hater.

Wat voor een wereld leven we in godsnaam denk je , als je de daden ziet van dit soort Moslim -mongolen die uit naam van Allah dit soort daden begaan. Het zal de kloof die er op het moment is tussen hun en ons alleen maar groter maken denk ik dan ...............

onderofficier

#22
Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 22:39 uur
Daar geloof ik niks van...die verslapt vaak al snel..zeker bij burgers.    .

Ik heb het er over dat er bij de open dagen een grote waakzaamheid is: door defensie.  Dat jij dat niet gelooft prima.  Ik ga er niet over uitweiden waar die waakzaamheid uit bestaat.   Dit had ik al eerder benoemd dat defensie waakzaam is bij open dagen.  

De burger komt er voor een leuk dagje uit.  Daarvan kan je niet verwachten dat deze waakzaam zijn.   Daarnaast niemand is 24/7 waakzaam. Het onverwachte komt onverwacht.   Of had ik de grijze container in de tijgersluipgang moeten benaderen om deze terug in de tuin te zetten.............(veiligheidsplan....)  Ik heb ook geen veiligheidsglas in de woonkamer.   Heb jij voor alle situaties een veiligheidsplan?  Daarnaast natuurlijk een worst/kaas plan (worst-case scenario)   Hoe leef je dan? 


Je hebt nu elders over waakzaamheid van de chauffeur terwijl je het eerder had in reizen in uniform wat niet raadzaam is............ook had je het er over dat de militair reizende in uniform een gevaar voor de burgers vormt.......  ik  heb het gevoel dat je het eea neutraliseert.............

Onzin dat het een eigen keuze is of om dienstvervoer te pakken of om zelf de reiskosten te betalen.....ondanks ik best een goed salaris heb.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uur
Jij maakt het zwart wit. Jij geeft aan dat een militair niet in uniform moet reizen....zie de reactie hieronder.
Goed lezen...ik schrijf nergens dat men niet in uniform "moet" reizen. Ik stel voor dat als dit helpt me dat verstandig lijkt. Hele andere strekking dus.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uur
De waakzaamheid is er altijd al geweest............ meer kan niet.
Daar geloof ik niks van...die verslapt vaak al snel..zeker bij burgers.   
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uur
Wat wil je dat men borden langs de weg zet: het bezoeken van de Klu / KM open dagen is op eigen risico ivm eventuele terreur aanslagen?   Het bezoeken van de Pinsterfeesten is op eigen risico; als u het terrein waar defensie is vertegenwoordig loopt u meer risico ivm eventuele terreur aanslagen?
ja ik vind dat er op dit moment in de folders en op de site erbij wordt geschreven dat men burgers adviseert om bij het bezoek waakzaam te zijn om vreemde ontwikkelingen of dingen die gebeuren. Ja...net zoals men normaal ook bij evenementen waarschuwt dat het bezoek op eigen risico is.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uur
Hoe wil je de burger bewust maken dat ze een grotere risico lopen als ze iets van defensie bezoeken?  Een claim? Die mensen bezoeken totaal vrijwillige een open dag.......... Het moet niet gekker worden.
En dat gaat het wel worden...want de Amerikaanse claimcultuur waait over naar oa Nederland.
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uur
Ik heb het ook over mij maar ook over de chauffeur e.d.  die hebben geen eigen keuze.... De chauffeur rijd daarbij in een herkenbare wagen. Kleur en kenteken.
En dus dient die ook waakzaam te zijn en blijven...zolang deze oorlog in de huidige intensiteit duurt..
Citaat van: onderofficier op 22/05/2013 | 22:32 uurSoms heb ik ook géén keuze, denk aan een dienstreis  of moet ik dan me constant verkleden  4x op een dag.............. en moet dan maar met mijn eigen auto rijden zodat ik niet herkenbaar ben als zijnde defensiepersoneel.  Zonder vergoeding want ik had gebruik kunnen maken van een dienstvoertuig.........
Dat zijn allemaal keuzes....maar ik raad je wel aan een zekere waakzaamheid in acht te nemen en net als bijvoorbeeld de journaliste Natalie Righton in bepaalde situaties een veiligheidsplan te maken. Kans blijft klein...blijft eigen inschatting.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 22:07 uur
Waar heb ik het over een verbod? Je maakt het weer zwart/wit. Maar inderdaad...wel degelijk grotere waakzaamheid bij de Vierdaagse en Open Dagen...
Jij maakt het zwart wit. Jij geeft aan dat een militair niet in uniform moet reizen....zie de reactie hieronder.

De waakzaamheid is er altijd al geweest............ meer kan niet.    

Wat wil je dat men borden langs de weg zet: het bezoeken van de Klu / KM open dagen is op eigen risico ivm eventuele terreur aanslagen?   Het bezoeken van de Pinsterfeesten is op eigen risico; als u het terrein waar defensie is vertegenwoordig loopt u meer risico ivm eventuele terreur aanslagen?  

Hoe wil je de burger bewust maken dat ze een grotere risico lopen als ze iets van defensie bezoeken?  Een claim? Die mensen bezoeken totaal vrijwillige een open dag.......... Het moet niet gekker worden.

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 22:07 uur
. En als jij in je uniform reist prima. Eigen keuze.
Ik heb het ook over mij maar ook over de chauffeur e.d.  die hebben geen eigen keuze.... De chauffeur rijd daarbij in een herkenbare wagen. Kleur en kenteken.  
Soms heb ik ook géén keuze, denk aan een dienstreis  of moet ik dan me constant verkleden  4x op een dag.............. en moet dan maar met mijn eigen auto rijden zodat ik niet herkenbaar ben als zijnde defensiepersoneel.  Zonder vergoeding want ik had gebruik kunnen maken van een dienstvoertuig..............  

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/05/2013 | 22:16 uur
Hoe erg dit ook is, laten we aub niet bagateliseren. Waakzaamheid is goed, maar het kan ook een paniek reactie veroorzaken. De diverse inlichtingendiensten zullen druk doende zijn een analyse te maken.
reden tot paniek is er nog niet....wel verhoogde waakzaamheid...althans volgens mijn analyse tot nu toe. Ik denk dat de inlichtingendiensten tot dezelfde conclusie zullen komen...al hebben bepaalde regeringen en politici reden dit soort incidenten te bagatelliseren en af te doen als het werk van een enkele gek (omdat zij simpelweg de link met hun eigen politiek wensen te ontkennen...en dat vind ik juist zo gevaarlijk in deze)....

Lex

Hoe erg dit ook is, laten we aub niet bagateliseren. Waakzaamheid is goed, maar het kan ook een paniek reactie veroorzaken. De diverse inlichtingendiensten zullen druk doende zijn een analyse te maken.